JVC RX 6001RGD receiver doet geen Dolby 5.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 01:56
Mijn vraag
Ik krijg Dolby digital niet werkend..... Als ik een Youtube dolby test video afspeel krijg ik alleen over de front speakers geluid. De center en rear speakers krijgen geen signaal. Kan dit aan de TV liggen? Ik heb de Chromecast op de TV aangesloten en die weer doorverbonden met mn versterker. De versterker krijgt uberhaubt geen signaal binnen van de TV op de Center en rear speakers. Kan ook aan de versterker liggen maar ik kan hier nergens een handleiding bij vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast

lg 42ld 420-za tv

JVC Stereo Receiver RX 6001RGD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gekeken maar er is geen handleiding te krijgen van mijn versterker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

Is YouTube überhaupt wel 5.1? Testen zou ik in ieder geval altijd doen met iets waarvan je 100% zeker bent dat het 5.1 ondersteunt. Denk aan een DVD of Blu-ray met surround track. Daarbij is de audio doorlussen via de TV nog een koppeling extra waardoor je surround kan verliezen. Lang niet elke TV zet 5.1 surround door en zet het eerst terug naar 2.0 stereo. Of je hebt een TV die het 50 - 50 doet: wel Dolby Digital 5.1 maar geen DTS 5.1. Al met al valt er zo weinig over te zeggen. In deze kan het aan je bron (YouTube) dan wel je TV liggen. Het zal niet aan je versterker liggen, die krijgt alleen het signaal binnen en verwerkt dat. Als de versterker slechts 2.0 binnen krijgt is het logisch dat andere speakers niet aan worden gesproken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Ik heb ook zo'n wiistar HDMI audio extractor met 5.1 support en volgens mij gebeurde daar ook niets. Kan het nog eens proberen. Chromecast moet 5.1 supporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

Chromecast doet inderdaad Dolby Digital 5.1, maar als je bronbestand (in dit geval YouTube) geen 5.1 is heb je niets aan een speler die 5.1 support. Een muziek CD in een Blu-rayspeler blijft ook 2.0 stereo waar de Bluray-speler wellicht tot 7.2.4 ATMOS aan kan...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
FeaR schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:57:
Chromecast doet inderdaad Dolby Digital 5.1, maar als je bronbestand (in dit geval YouTube) geen 5.1 is heb je niets aan een speler die 5.1 support. Een muziek CD in een Blu-rayspeler blijft ook 2.0 stereo waar de Bluray-speler wellicht tot 7.2.4 ATMOS aan kan...
Zo'n een
YouTube: Dts 5.1 Surround Sound Test HD.Reference in the description below

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:45
In de omschrijving van dat filmpje staat een bestand dat je kan downloaden. Die bevat volgens de omschrijving een 5.1 spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Hmm... zal het eens bekijken maar volgens mij had ik het al geprobeerd.
pricewatch: LG 42LD420 Zwart

[ Voor 47% gewijzigd door saken op 26-09-2017 11:46 ]

Pagina: 1