Neomutt - c geeft niet lijst met maildirs, maar cur new tmp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Ik heb de default mutt mailclient van Debian Unstable, neomutt 20170609 (1.8.3).

Mijn standaard mail directory heeft, net als een aantal folders voor maildirectories en andere gegroepeerde email, het maildir format.

Als ik vanuit de standaard mail directory op c druk om naar een andere folder te gaan, laat hij standaard

--
cur/
new/
tmp/

zien.

Kan dat anders? Is er een optie om Mutt te leren dat als een directory dat als inhoud heeft, dat hij direct één niveau hoger gaat? Nu laat hij de inhoud van /home/jurriaan/Mail/jurriaan/ zien, terwijl ik liever de inhoud van /home/jurriaan/Mail/ zou zien, want daar zijn de verschillende folders te vinden.

Het is lastig een correcte zoekterm te bedenken om hier iets over te vinden op google, het is mij in ieder geval nog niet gelukt.

Mijn standaard folder en de overige staan genoemd achter 'Mailboxes' en mbox_type staat op maildir, dus Mutt zou moeten weten dat het maildir folders zijn.

Is dit algemeen? Of ben ik de enige en is mijn configuratie ergens verkeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door thunder7 op 25-09-2017 14:23 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
in .muttrc:
mailboxes `echo -n "+ "; find ~jurriaan/Mail -maxdepth 1 -type d -name ".*" -printf "+'%f' "`
macro index c "<change-folder>?<toggle-mailboxes>" "open a different folder"
macro pager c "<change-folder>?<toggle-mailboxes>" "open a different folder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Even voorop stellen dat ik niet zoveel verstand van zaken heb. @JaNNeS lijkt hier een oplossing te posten, hopelijk werkt 'ie voor jou - ik snap alleen niet waarom het zo moeilijk moet... mutt zou dit toch zelf moeten kunnen uitzoeken?!

Alternatieve oplossing: wellicht niet naar je folders laten kijken, maar mutt direct naar je IMAP server (als je die gebruikt) laten kijken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
set imap_user=<username>
set imap_pass=<password>
set spoolfile="imaps://<username>:<password>@<servername>/INBOX"
set folder="imaps://<servername>/"

set postponed="~/Maildir/.Drafts/"
set record="~/Maildir/.Sent/"
set trash="~/Maildir/.Trash/"

set mbox_type=Maildir

...nogmaals, amateur aan het prutsen hier. Wellicht dat bovenstaande beter kan, maar misschien bruikbaar als alternatieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Ik had inderdaad niet verwacht dat ik voor zo'n simpele vraag 2 macro's en een shell opdracht in muttrc nodig zou hebben. Het werkt wel, maar je vraagt je toch af waarom google niet vol staat met vragen als het zo moet. @JaNNeS bedankt!

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl