Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RAM geheugen verschil budget vs bekende merken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe PC aan het samenstellen en nu kom ik bij het onderdeel geheugen. Ik heb al aardig wat PC's in elkaar gezet en ben op de hoogte van de snelheden, latency en dual/quad etc.

Iedereen koopt Corsair, Geil, G.skill etc, Kingston en Teamgroup is goed en wordt compleet genegeerd door de meeste tweakers lijkt het wel.

Als je niet gaat overclocken en gewoon een i5 / GTX 1070 neemt maakt het toch niks uit of je goedkoop geheugen neemt of een bekend merk? Het enige waar je volgens mij op hoeft te letten in de snelheid en dat het compatible is met je moederbord.

Dus een set van team group 2 x 8 GB in dual channel op 3000mhz zal voor mij niet onder doen dan een duurder corsair setje?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de specs vergelijkbaar zijn zal je geen verschil gaan merken. Vaak hebben bekendere merken betere garantievoorwaarden of zijn ze qua uiterlijk aantrekkelijker.
Je hoeft die 2x8GB zelfs niet van hetzelfde merk te hebben, verschillende merken door elkaar gebruiken zal ook vrijwel altijd goed werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Merk maakt voor de techniek niet uit. Team group DDR4 2133 is evengoed DDR4 2133 zoals dat door Corsair, Hynix, Crucial, G. Skill, Samsung e.d. worden uitgeleverd. Vaak ook met dezelfde chips (Hynix, Samsung, Micron etc.).

Naamsbekendheid speelt vooral een rol bij leken en nieuwe techniek. Verder is het vooral een kwestie van prijs, specs en uiterlijk. Compatibiliteit is stap 1. Bij nieuwe platformen wordt vooral gekeken naar wat bedrijven zoals AMD en Intel hun reviewers meesturen. Ik durf er wel wat euries op in te zetten dat als Coffee Lake Z370 borden met Team group DDR4-2666 worden geleverd dat de verkopen daarvan een flinke boost krijgen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk. Dus ik kan gewoon gaan voor een goedkoop merk zolang het maar op het mobo werkt en de maximale snelheid van processor aankan. Ik hoef namelijk geen ledjes en koelblokjes etc aangezien ik niet in de kast kijk :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:06:
Ok duidelijk. Dus ik kan gewoon gaan voor een goedkoop merk zolang het maar op het mobo werkt en de maximale snelheid van processor aankan. Ik hoef namelijk geen ledjes en koelblokjes etc aangezien ik niet in de kast kijk :)
En let goed op de timings. De "True Latency" term in de pricewatch is een goede om naar te kijken als je snelheden wilt vergelijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N