Toon posts:

Opzoek naar nieuwe game muis.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor vele misschien het zoveelste topic over een game muis maar mijn vraag luid als volgt.
Ik heb de laatste tijd erg snel kramp in me hand (rechts) na een aantal uurtjes gamen.
De kramp zit net onder me duim (richting de pols) en vroeg me af of dit aan mijn huidige muis ligt.

Ik gebruik op dit moment de CoolerMaster Octane.
Is er een muis wat hierin wat verlichting kan geven en waar zou ik dan op moeten letten.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja die Octane ziet er idd niet echt ergonomisch uit. Ik verwacht dat je met een willekeurige muis met een meer ergonomische vorm al fijner zal kunnen gamen.

Verder natuurlijk genoeg water drinken en misschien is het na een paar uur ook wel genoeg? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:54:

Ik heb de laatste tijd erg snel kramp in me hand (rechts) na een aantal uurtjes gamen.
De kramp zit net onder me duim (richting de pols) en vroeg me af of dit aan mijn huidige muis ligt.
Het kan je muis zijn, daarbij is je zithouding ook belangrijk.
Is er een muis wat hierin wat verlichting kan geven en waar zou ik dan op moeten letten.
Dat verschilt van persoon tot persoon welke muis fijn is. Ga eens langs een lokale winkel (mediamarkt etc) om wat muizen te voelen. Verder is er genoeg info te vinden op het forum, even de search gebruiken.
o.a. Gamingmuizen [Deel 2]

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 25-09-2017 13:13 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Probeer je hand ook volledig te ontspannen! klinkt heel gek maar je kan je hand gewoon neerleggen op de muis! (tip van fysio)

G503 heerlijke muis, heb ook nog steeds wel last van mijn hand. (Edit ligt waarschijnlijk ook aan de houding)

[ Voor 10% gewijzigd door jochem4207 op 25-09-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 22:03

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vermoed dat je hand erg horizontaal ligt bij je muis (dus met redelijk platte hand op de muis). Ik heb mijn hand liever wat gekanteld, in ieder geval de duim en wijsvinger. Ik kan niet bepalen welke muis voor jou wellicht fijner is. Zelf heb ik sinds kort de G403 van Logitech. Dat vind ik een zeer fijne en voor mij ook ergonomische muis. Hij is momenteel ook niet al te duur (vier tientjes ongeveer). Wellicht is dat het proberen waard. En anders retourneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede tips allemaal.

Dat ontspannen zou inderdaad ook iets kunnen zijn, voor nu hou ik m'n hand erg strak om de muis heen, knijp hem soms bijna fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54

NoTimeRemains

I know

loop even langs de Mediamarkt. daar staan veel muizen op display en kan je even het handgevoel testen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:03:
loop even langs de Mediamarkt. daar staan veel muizen op display en kan je even het handgevoel testen.
Dat ga ik morgen dan eens uitproberen, kom bijna nooit bij de mediamarkt maar gelijk even reden om erheen te gaan. _/-\o_

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
Je kunt ook nog kijken naar een gevormde muis. Ik gebruik zelf een Logitech MX Master voor m'n werk en overweeg er thuis ook één te nemen. Minder last van m'n arm (ondanks intensief computerwerk de hele dag) omdat ik niet hoef te kantelen vanwege een rechte muis.
Pagina: 1