Nas Synology DS413j met Plex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag, ik heb al flink rond gegoogled maar heb het juist antwoord nog niet gevonden. Ik zou graag plex aan de praat krijgen op mijn nas ds413j. Bij het installeren krijg ik de melding dat dit pakket niet ondersteund wordt. Ik heb de nieuwste software op de nas. Ik zit nu dus een beetje vast. Is het onmogelijk wat ik wil, of zijn hier oplossingen voor? Zoja welke, zo nee wat zijn werkende alternatieven. Het is in combinatie met een chromecast.

Alle reacties

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Plex werkt niet op een DS413j omdat daar geen Intel of ARM processor in zit, maar een Marvell Kirkwood 88F6282.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00
Plex en Synology is geen goeie combi meestal. Of jou NAS Plex ondersteund weet ik niet zeker maar alternatieve zijn er wel.

-Videostation (van Synology zelf)
-Emby

• Deninho85
En wat zijn jullie ervaringen hier mee?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vinno86 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:24:
Plex en Synology is geen goeie combi meestal. Of jou NAS Plex ondersteund weet ik niet zeker maar alternatieve zijn er wel.

-Videostation (van Synology zelf)
-Emby
Mag ik vragen waarom jij het geen goeie combi vindt meestal?

Plex draait al jaren bij mij op Synology, eerst op een 213+ en nu op een 916+

Verder is het antwoord al gegeven, de 413j is niet ondersteund vanwege het CPU type. Ik raadt je ook aan, als je films gaat kijken, op een play serie aan te schaffen.

• Deninho85
Dan ga ik wss eerder over op een raspberry pi. Maar waar zou jullie voorkeur uitgaan emby of videostation?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deninho85 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:43:
Dan ga ik wss eerder over op een raspberry pi. Maar waar zou jullie voorkeur uitgaan emby of videostation?
Bij een Rpi geen van beide, maar rechtstreeks door de Pi laten afspelen ( SMB/NFS )

Zelf gebruik ik alles via Webdav ( de Synology stuurt het online )
Thuis en onderweg kan ik overal direct afspelen ( mits de download snelheid voldoende is )
Op de IOS devices gebruik ik Infuse, die van dezelfde webdav leest en speelt

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Jeoh schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:22:
Plex werkt niet op een DS413j omdat daar geen Intel of ARM processor in zit, maar een Marvell Kirkwood 88F6282.
Een Marvell Kirkwood is een ARM. Wel ARMv5, terwijl Plex support daarvoor heeft gedropped in versie 0.9.17.0. Nu werkt alleen ARMv7 en hoger.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat wel apart is dat een RPI niet echt lijkt op een NAS, dus waar laat je dan je bestanden?

Je zou ook nog kunnen kijken voor een nVidia Shield, daarmee kan je direct, zoals @FreshMaker ook al zei, afspelen vanaf de netwerkshare.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:55:
Wat wel apart is dat een RPI niet echt lijkt op een NAS, dus waar laat je dan je bestanden?

Je zou ook nog kunnen kijken voor een nVidia Shield, daarmee kan je direct, zoals @FreshMaker ook al zei, afspelen vanaf de netwerkshare.
vzv ik het begreep heeft hij al een 413j, maar lukt de install van plex niet.
Op mijn 212j heb ik Videostation gebruikt, maar ik vond dat die teveel en te vaak met de indexing bezig was, en niets toevoegde aan mijn gebruiksgemak

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00
Vorkie schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen waarom jij het geen goeie combi vindt meestal?
Met de Chromecast er ook bij bedoelde ik nog, oftewel veel transcoderen.
Deninho85 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:43:
Videostation werkt prima, alleen films/series met DTS zullen niet werken.

Al heb je daar wel weer een package voor, FFMPEG ofzo geloof ik.
Pagina: 1