Ik ben bezig met het maken van een image voor onze omgeving binnen het bedrijf. Ik loop hier tegen deze melding: WdsClient There was a problem initializing WDS Mode. ik maak gebruik van een windows server 2016 en een pxe client binnen VMware. ik heb met een windows 10 education live DVD de boot.wim en de install.wim bestanden geconfigureerd als boot en install image. Op het moment dat ik de PXE client start doet de network boot het wel en start hij de startup. maar voordat de startup is geladen krijg ik dus deze foutmelding. Ik denk zelf niet dat het aan de DHCP ligt omdat hij wel de boot.wim kan laden. Hebben jullie een idee wat het kan zijn? ik heb role 60 66 en 67 trouwens in DHCP geconfigureerd.
Vraag
Alle reacties
Hoe heb je optie 67 geconfigureerd ? (wat staat er in)
Je verhaal is wat onduidelijk voor mij, komt misschien door de opmaak.
Als je een Pxe boot doet kom je dan wel tot het login scherm van de WDS ?
Je verhaal is wat onduidelijk voor mij, komt misschien door de opmaak.
Als je een Pxe boot doet kom je dan wel tot het login scherm van de WDS ?
[ Voor 58% gewijzigd door HKLM_ op 26-09-2017 11:51 ]
Cloud ☁️
ik heb in optie 67 geconfigureerd op \PXEboot.com maar ook heb ik wdsnbp.com geprobeerd maar beiden werken niet. ik heb nu al tientallen forums bekeken en ben bang dat het probleem te maken heeft met de adapters van VMware
Hoeveel nics heeft je WDS server ? Als je er meer dan 1 hebt disable de andere dan eens zodat je 1 nic hebt.timeeehxd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:45:
ik heb in optie 67 geconfigureerd op \PXEboot.com maar ook heb ik wdsnbp.com geprobeerd maar beiden werken niet. ik heb nu al tientallen forums bekeken en ben bang dat het probleem te maken heeft met de adapters van VMware
[ Voor 91% gewijzigd door HKLM_ op 28-09-2017 09:54 ]
Cloud ☁️
Gok, de client en de server staan in een verschillend subnet, al dan niet gescheiden door een vSwitch en/of een policy op je vSwitch?
Moet je trouwens niet (ook) aan de gang met Bootmgfw.efi in je scope-optie 66 omdat je Windows 10 wil deployen?
Moet je trouwens niet (ook) aan de gang met Bootmgfw.efi in je scope-optie 66 omdat je Windows 10 wil deployen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Bootmgfw.efi is niet perse noodzakelijk, ik heb ook boot\x86\wdsnbp.com in de DHCP scope staan. Bij Bootmgfw.efi liep ik tegen het probleem aan dat oude hardware moeilijk deed met het laden van de PXEMAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:55:
Gok, de client en de server staan in een verschillend subnet, al dan niet gescheiden door een vSwitch en/of een policy op je vSwitch?
Cloud ☁️
Pagina: 1