Ik ben van plan een zo'n klein mogelijke mp3 speler te gaan bouwen, met een inbouw lcd tft touchscreen en een netwerkverbinding, zodat ie alle mp3tjes van een server af kan trekken. Touchscreen wilde ik nemen in het formaat 12 of 15 inch, moet ik nog even over denken, maar heb ik al gevonden, zie http://www.elotouch.com/products/lcds/104_121_151r.asp . Hiervoor zoek ik een moederboard wat dus echt heel erg klein is, en liefst ook niet een hele ATX voeding nodig heeft. MicroATX lijkt mij eigenlijk al weer te groot, omdat je dan meteen weer met insteek kaarten (video, LAN) zit. Als er nou een MicroATX kaart met LAN en Video geintegreerd was, ben ik er wel bij, maar die kan ik dus niet vinden. Mijn vraag is dus of er een single board computer bestaat waarop je gewoon een celeron ofzo kunt plakken, met video en LAN erop geintegreerd? Ik heb al 486 en pentiums gevonden, en ook wel een boel celeron en pIII boards maar die zijn steeds in het formaat full size insteekkaart, en dat wil ik nou juist niet. Het moet echt een losstaand board zijn. Nou heb ik drie vrij uitgebreide vragen:
- Heb ik eigenlijk wel celeron/p3 nodig, of kan ik gewoon voor die pentium I gaan? Ik heb wel veel MP3 bestanden (10000 ofzo) en om daar lekker soepel in te kunnen zoeken heb je toch wel wat power nodig. Of kan ik het betreffende MP3 programma gewoon op de server laten draaien?
- Hoe krijg ik een beetje kwalitatief goeie sound output? Via USB ofzo? Als er al een soundkaart in het moederboard zit, zal het wel niet veel soeps zijn.
- Kan ik ook om de grootte van een standaardvoeding heen?
- Heb ik eigenlijk wel celeron/p3 nodig, of kan ik gewoon voor die pentium I gaan? Ik heb wel veel MP3 bestanden (10000 ofzo) en om daar lekker soepel in te kunnen zoeken heb je toch wel wat power nodig. Of kan ik het betreffende MP3 programma gewoon op de server laten draaien?
- Hoe krijg ik een beetje kwalitatief goeie sound output? Via USB ofzo? Als er al een soundkaart in het moederboard zit, zal het wel niet veel soeps zijn.
- Kan ik ook om de grootte van een standaardvoeding heen?