Toon posts:

super kleine pc bouwen voor mp3 met touchscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een zo'n klein mogelijke mp3 speler te gaan bouwen, met een inbouw lcd tft touchscreen en een netwerkverbinding, zodat ie alle mp3tjes van een server af kan trekken. Touchscreen wilde ik nemen in het formaat 12 of 15 inch, moet ik nog even over denken, maar heb ik al gevonden, zie http://www.elotouch.com/products/lcds/104_121_151r.asp . Hiervoor zoek ik een moederboard wat dus echt heel erg klein is, en liefst ook niet een hele ATX voeding nodig heeft. MicroATX lijkt mij eigenlijk al weer te groot, omdat je dan meteen weer met insteek kaarten (video, LAN) zit. Als er nou een MicroATX kaart met LAN en Video geintegreerd was, ben ik er wel bij, maar die kan ik dus niet vinden. Mijn vraag is dus of er een single board computer bestaat waarop je gewoon een celeron ofzo kunt plakken, met video en LAN erop geintegreerd? Ik heb al 486 en pentiums gevonden, en ook wel een boel celeron en pIII boards maar die zijn steeds in het formaat full size insteekkaart, en dat wil ik nou juist niet. Het moet echt een losstaand board zijn. Nou heb ik drie vrij uitgebreide vragen:

- Heb ik eigenlijk wel celeron/p3 nodig, of kan ik gewoon voor die pentium I gaan? Ik heb wel veel MP3 bestanden (10000 ofzo) en om daar lekker soepel in te kunnen zoeken heb je toch wel wat power nodig. Of kan ik het betreffende MP3 programma gewoon op de server laten draaien?
- Hoe krijg ik een beetje kwalitatief goeie sound output? Via USB ofzo? Als er al een soundkaart in het moederboard zit, zal het wel niet veel soeps zijn.
- Kan ik ook om de grootte van een standaardvoeding heen?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52

Flickr | Lego collectie

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Wat kost zo'n touch screen ?

-

Verwijderd

Goede vraag staan eigenlijk nergens prijzen alleen maar typenr's en wat specs

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Je kunt eens kijken bij Advantech. Die hebben bijv. Biscuit PCs, kleine bordjes (5,25") met veel onboard, eventueel een PCI riser kaartje en een fatsoenlijke geluidskaart en je zou hem in de ruimte van een cdrom speler kunnen inbouwen.

Enige probleem is mogelijk de prijs, die krengen zijn vrij duur :(

[edit]
Effe nog een directe link naar een bordje met alles onboard.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ik zou eens op zoek gaan naar een FlexATX bordje... die hebben altijd alles geintregreerd geloof ik.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 18:21 schreef alo het volgende:
- Hoe krijg ik een beetje kwalitatief goeie sound output? Via USB ofzo? Als er al een soundkaart in het moederboard zit, zal het wel niet veel soeps zijn.
- Kan ik ook om de grootte van een standaardvoeding heen?
Puntje 1... de meeste onboard sound en video chips zijn tegenwoordig vrij redelijk tot goed.

Puntje 2... Zelf ben ik al een tijdje met een dergelijk projectje bezig. Heb een baby At met SLOT I processor en onboard audio en video... Is eigenlijk veel beter dan je van de merknaam zou verwachten!
Maar goed... Vorige week heb ik net een paar nieuwe voedinkjes op de kop getikt... De ene is halfsize ATX-voeding... en de andere zijn wat compacter gebouwd met de fan on-top. Beter voor mijn toepassing!

Als je me ff meelt, dan kan ik je t e-mail-adres van die persoon sturen. Hij had er nog meer... en kan er ook aan meer komen.

Jammer trouwens dat die LCD-schermen zo verrekte duur zijn... Om t maar niet over de controllers te hebben... Totaal ben je meer kwijt dan een TFT-monitor!

Succes... en ik hoor wel van je!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
pcchips mainbords heeft toch ook alles onboard :? correct me if i'm wrong...
heb het ooit eens hier gelezen...

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

- Heb ik eigenlijk wel celeron/p3 nodig, of kan ik gewoon voor die pentium I gaan? Ik heb wel veel MP3 bestanden (10000 ofzo) en om daar lekker soepel in te kunnen zoeken heb je toch wel wat power nodig. Of kan ik het betreffende MP3 programma gewoon op de server laten draaien?
ik heb een P166MMX en draai daar Win2K op. (vraag niet waarom)
maar ik kan met Winamp ZEER soepel MP3'tjes draaien, zelfs als ik Quake2 speel. 8-)

Als je nou een oude P1 laptop zoekt en je sloopt daar het mobo uit dan heb je je kleine server (moet je wel veel kloten, maar dan is ie wel klein)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Zoeken naar PC/104; dit is een standaard en de bordjes zijn ongeveer 10x10 cm.

• phaedrus
Op maandag 09 juli 2001 19:58 schreef sterretje het volgende:
Zoeken naar PC/104; dit is een standaard en de bordjes zijn ongeveer 10x10 cm.
Zijn denk ik niet echt geschikt, is meestal 486.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 14:10
pik een photoplay ;)

daar zit vaak een P1 met 100 of 133 mhz in.

Verwijderd

Hoezo draai je niet gewoon met je eigen computer een MP3'tje af?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:18 schreef phaedrus het volgende:
Zijn denk ik niet echt geschikt, is meestal 486.
Nee hoor, ook pentium, dacht zelfs dat ik ook K6-2 had gezien

• phaedrus
Op maandag 09 juli 2001 21:01 schreef sterretje het volgende:
[..]
Nee hoor, ook pentium, dacht zelfs dat ik ook K6-2 had gezien
Oh, die had ik nog nooit gezien.
In dat PC/104 zijn hele leuke modules te krijgen, denk bijv. aan een GPS ontvanger.

Leuk, een MP3 speler met GPS :+ , wordt leuk voor in de auto.

Verwijderd

Zo klein mogelijk hè???

Hmmmz... als ik t mij goed herinner stonden er in de Elektuur van een tijdje terug MP3 chips... Dus als je nou echt een beetje handig bent, koop je er daar 1/2 van... En knutsel je je eigen zeer compacte MP3 speler!!!

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 01:04 schreef RCy2k het volgende:
Zo klein mogelijk hè???

Hmmmz... als ik t mij goed herinner stonden er in de Elektuur van een tijdje terug MP3 chips... Dus als je nou echt een beetje handig bent, koop je er daar 1/2 van... En knutsel je je eigen zeer compacte MP3 speler!!!
Vind ik ook, dan kun je hem haast portable maken, moeje ff op internet zoeken, daar kun je er zat over vinden,
en het is nog geeneens zo erg heel moeilijk volgens mij, want ik heb foto's gezien dat ze gewoon een mp3 player in mekaar douwde op een breadbord.. en een stukkie testprint..

je moet zo'n empeedrie decoder hebben, een DAC en iets om de empee3's op te slaan, en nog wat electronica er omheen..

Das alles.. :)
nee, maar volgens mij is het prima te doen zonder poeter :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op maandag 09 juli 2001 19:42 schreef ZyberTEQ het volgende:

[..]

ik heb een P166MMX en draai daar Win2K op. (vraag niet waarom)
maar ik kan met Winamp ZEER soepel MP3'tjes draaien, zelfs als ik Quake2 speel. 8-)

Als je nou een oude P1 laptop zoekt en je sloopt daar het mobo uit dan heb je je kleine server (moet je wel veel kloten, maar dan is ie wel klein)
als je nu eens dat lapje heel laat en daar je mp3tjes op draait >:)

enne ...
je hebt zelfs dos mp3 proggies ...
heb ik ook m'n mp3spelertje mee gemaakt
en dat kan ook over een netwerk
k zal wel es een paar pics posten als ik m'n webcam terug heb ..

Repareren doe je zo.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

offtopic:
We've been ripped off >:).
Die PhotoPlay bij ons op school is 'n 486DX4/100. Of 'n 120 daar wil ik vanaf zijn. Maar geen Pentium iig.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Huh, waarom zou je een P1 on dat peeceetje willen? Als jij dat EloTouch scherm kan betalen, kan er wel zo'n cappucino computertje bij hoor ! :o
Vergis je niet, die touchschermen dingen zijn reteduur!

Verwijderd

Topicstarter
nah, die cappucino is leuk, maar geen zak aan want dan is alles al af. board eraan hangen en klaar is klara. niet genoeg plezier aan dus. en bovendien is ie echt RETE duur. Ik heb een elotech scherm geregeld voor 800 piek, valt wel mee dus.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 01:28 schreef Sine het volgende:

[..]

als je nu eens dat lapje heel laat en daar je mp3tjes op draait >:)

enne ...
je hebt zelfs dos mp3 proggies ...
heb ik ook m'n mp3spelertje mee gemaakt
en dat kan ook over een netwerk
k zal wel es een paar pics posten als ik m'n webcam terug heb ..
Hmm, zijn er GOEIE dos progjes met redelijke interface en goede playlistfunctie? Zou ik wel erg handig vinden, dos vreet toch net minder dan windoos.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Leuk zo'n projectje... ik heb ook zoiets.. nouja...

Een p166 met w98se, staat recht onder de stereo installatie in de kelder. De volgende kabels heb ik naar boven getrokken: audio natuurlijk, de resetknop (om aan/uit te zetten) en het toetsenbord.
Zelf een playertje geschreven (delphi met mp3 component) die zich super makkelijk (blind) laat besturen (a-z = selectie van albums, + en - volgend/vorig nummer, f1 t/m f12 favorieten en nog wat handigheidjes) voor ongeveer 150 Cd's in MP3 formaat.

De p166 (32mB) trekt het net wat betreft het afspelen. Heel soms een hakkel (op Bitrate > 256).

En ja, grote nadeel is dat ik soms niet weet wat er afgespeeld word, zou daarvoor ook een zo'n schermpje willen hebben. Voorlopig voldoet dit wel :)

En het was erg goedkoop.

Verwijderd

*smile*

Iedereen wil wel een goedkoop TFT schermpje!!!

t liefst nog met touchscreen mogelijkheden!!!
Pagina: 1