Toon posts:

Geluid Mediaplayer/MPG/AVI harder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

al die VCD's en DiVX'en zijn altijd zo zacht opgenomen. Ik moet de versterker veel verder opendraaien als ik een film afspeel. Is hier softwarematig wat aan te doen?

Ik heb nu nl. het probleem dat ik weleens wat films omzet naar video, en dan is het geluid echt irritant zacht...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zachter dan wat? Zachter dan je cd-speler die op je versterker is aangesloten?

Of zachter dan games die je afspeelt?
Zachter dan Winamp die mp3's afspeelt??

Vertel, vertel! :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
hehe, nou, dan zal ik je dat eens vertellen, zachter dan de MP3's en zachter dan de audio CD's, zachter dan spelletjes, zachter, dan alles eigenlijk :) Ik heb alles voluit, dus mediaplayer en de mixer van windhoos, wave out ook etc..ik nie snap

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

dat probleem heb ik ook vaak met Div-X en soms ook met andere films. Wat dan heel erg "leuk" is dat als je je speekers op het hardst hebt staan en dat er dan een foutmelding komt die niet zo "heel erg" zacht afgespeeld wordt.....

Oplossing?? zou het niet weten

Het is lastig om je specs up to date te houden

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 juli 2001 19:52 schreef aP_ het volgende:
dat probleem heb ik ook vaak met Div-X en soms ook met andere films.
Sja, dan is het filmsignaal gewoon zachjes opgenomen... Dat kan heel goed, omdat een film vaak wél gebruik maakt van dynamiek (dus zachtjes bij normale passages en snoeihard bij actiestukjes/stormen et cetera), terwijl bijna alle moderne popmuziek constant op z'n allerhardst aan het spelen is... Het ligt dus eerder aan het feit dat muziek enzo snoeihard is opgenomen, dan dat het aan de films ligt...
Wat dan heel erg "leuk" is dat als je je speekers op het hardst hebt staan en dat er dan een foutmelding komt die niet zo "heel erg" zacht afgespeeld wordt.....
Oplossing?? zou het niet weten
Simpel, gewoon al je windowsgeluidjes uitzetten :+

Of eventueel verzwakken met cooledit ofzo, dat kan ook. (is ei'k wel een idee, voor ons "ping"-haters, gewoon die shit op 20% van het volume afregelen.... Nah, toch maar lekker uit laten staan, windhoos moet z'n bek houwen :P).

hhhm, die quote tags blijven moeilijk :P

Verwijderd

Topicstarter
daar word het geluid niet harder van :) is er niet een of andere softwarematige geluidsbooster-idee iets ofzo?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 juli 2001 23:42 schreef Mries! het volgende:
daar word het geluid niet harder van :) is er niet een of andere softwarematige geluidsbooster-idee iets ofzo?
ik heb mijn post nogal ge-edit (welgeteld, een "/" toegevoegd) en hij's wat leesbaarder geworden...

Ik vrees dus dat je je speakertjes wat harder moet zetten... ;(

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Dat geluid in divx-en is simpelweg niet versterkt tijdens het coderen. In flask is een optie om het geluid te versterken. Om de simpele reden dat hetzelfde gebeurd tijdens het afspelen van de originele DVD. Flask kan ook ontdekken met welk percentage het versterkt moet worden; dat kan Flask dan dus ook doen tijdens het coderen.

Simpele tip als je dus een DVD ript en codeerd, versterk het geluid! Zo hoeft niemand meer zijn stereo hard te zetten of die divx 'opnieuw' te gaan maken ;)
Pagina: 1