Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jay56
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 21:25
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop voor thuis gebruik voor basis programma's als office, om te internetten en ik wil beginnen met foto bewerken.

Nu had ik in gedachte om een laptop te kopen met de volgende wensen:
- i5 - 8 mb - SSD - externe videokaart - 15 inch IPS scherm
Budget: rond de €700,-

Ik heb de volgende kandidaten gevonden:
Acer Aspire A515-51G-58NR
Lenovo IdeaPad 320-15IKBN 80XL00MHMH
HP 15-bs067nd
Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL00N7MH)
Inspiron 15 5000 (Bestelcode cn55715)

Hierbij hebben de Dell, Acer en de Ideapad 520 mijn voorkeur i.v.m. de externe videokaart en IPS scherm.

Welke merk is hiervan de betere? Met Lenovo heb ik geen ervaring?

Hoor graag jullie advies, eventuele alternatieven zijn altijd welkom :*)
Thanks

[ Voor 7% gewijzigd door jay56 op 25-09-2017 10:08 ]

Alle reacties

Verwijderd

@jay56 Waarom persé een laptop met een IPS scherm?

Zelf zou ik voor deze gaan als ik op de specs af ga: pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKB (80YL00N7MH)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 15:16 ]

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:58
"Waarom persé een laptop met een IPS scherm?" Voor foto bewerken is kleur weergave wel belangrijk. Veel tips schermen hebben goede kleurweergave en is de kijkhoek niet zo'n probleem.

Maar waarom een externe video kaart?

Ronald van Doorn

Verwijderd

Ik heb Dell XPS 14z en zijn echt geweldige laptop en ik gebruik Photo Editing Software op deze laptop, het werkt perfect, geef nooit een probleem. Ik stel u ook voor om Dell XPS 14z laptop te gebruiken, het is echt een leuke laptop normale grootte en slanke laptop.

• jay56
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 21:25
Inderdaad een IPS scherm i.v.m. de kleurweergave, er wordt niet gegamed op deze laptop.

De externe videokaart omdat er wellicht in de toekomst ook nog videobewerking bij komt als de fotobewerking hobby goed bevalt. Is dit geen pre in dat geval? Bied extern t.o.v. onboard geen betere prestaties?

@Neil: De wens is toch wel minimaal een 15,6 inch.

Ik zie dat Dell t/m 27 sept. een actie heeft van 10% korting met de code SAVE10.
Zit er sterk aan te denken voor de Inspiron 15 5000 (Bestelcode cn55715) te gaan welke nu €674,- is tegenover de overige laptops waar de meeste €699,- zijn.

Dell staat toch bekend als een gerenommeerd merk?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jay56 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:55:
Inderdaad een IPS scherm i.v.m. de kleurweergave, er wordt niet gegamed op deze laptop.

De externe videokaart omdat er wellicht in de toekomst ook nog videobewerking bij komt als de fotobewerking hobby goed bevalt. Is dit geen pre in dat geval? Bied extern t.o.v. onboard geen betere prestaties?

@Neil: De wens is toch wel minimaal een 15,6 inch.

Ik zie dat Dell t/m 27 sept. een actie heeft van 10% korting met de code SAVE10.
Zit er sterk aan te denken voor de Inspiron 15 5000 (Bestelcode cn55715) te gaan welke nu €674,- is tegenover de overige laptops waar de meeste €699,- zijn.

Dell staat toch bekend als een gerenommeerd merk?
Zowel foto- als videobewerking leunen vooral op de CPU.
Zou zelf liever voor b.v. zoiets gaan ivm i7 CPU:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 320S-14IKB 80X4007AMH

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• vanross
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik volg deze draad met belangstelling, omdat ik eveneens een laptop zoek voor fotobewerking en t.z.t. videobewerking. Ik denk echter aan een 17 inch scherm, waarbij voldoende resolutie ook van belang is; tegenwoordig kun je al in 4K foto's uit een burst halen. De aan te schaffen laptop is tevens desktop vervanger. Heb al bij www.bto.eu laptops gekeken, maar kom niet goed uit de vereiste specs (gelet op doel). Suggesties, zeker van medefotografen (die zullen er toch ook zijn op dit forum) zijn welkom (op welke specs moet ik letten).
Pagina: 1