Voldoet deze HP laptop aan mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaiJai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-04-2020
Beste,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor de komende jaren. Ik zoek een stabiele laptop die ik dagelijks zal gebruiken. Zo wil ik onder andere de volgende taken met de laptop uitvoeren:

- Dagelijks snel gebruik
- HD Video's op netflix/youtube
- Af en toe photoshop, dit hoeft niet ontzettend snel te zijn
- GoPro footage terug kijken (onder andere in 2.7K gefilmd)
- Tot slot zou ik graag willen leren videobewerken, maar dit hoeft zeker niet snel te zijn

Gamen is voor mij zeker geen prioriteit ondanks dat het leuk meegenomen is als je wat simpele spelletjes kan spelen.

Momenteel heb ik de HP Notebook - 15-bw091nd op het oog voor 599 euro. pricewatch: HP 15-bw091nd. Mijn kennis qua specificaties is beperkt en ik vraag graag jullie advies. Het lijkt een goede laptop te zijn maar ik ben benieuwd of ik de gevraagde taken kan uitvoeren met deze laptop.

Met vriendelijke groet,

PaiJai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hij kan het uitvoeren ja, maar heeft a) geen SSD en b) Geen IPS, maar een TN paneel.
Twee dingen waarvan ik persoonlijk van mening ben dat die in iedere nieuwe notebook toch wel zouden moeten zitten.
Waarom ben je op dit model terecht gekomen? Heb je een exact budget? Wil je een specifiek merk niet of juist wel? Moet hij 15 inch zijn of mag het ook kleiner / groter?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaiJai
Bedankt voor je snelle reactie Raznov. Waarom is een SSD en IPS belangrijk? Ik ben niet erg bekend met deze specificaties.

Ik ben bekend met HP en ik zoek inderdaad een 15 inch model. Dit model is op mijn pad gekomen na een tijdje te hebben gezocht maar ik heb geen specifieke reden. Mijn budget is rond de 600 euro indien dit voldoende is om de gevraagde taken aan te kunnen. Ondanks dat HP een merk is waar ik een voorkeur voor heb sta ik ook open voor andere opties. Wat zou jij mij in dit geval aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

PaiJai schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:57:
Bedankt voor je snelle reactie Raznov. Waarom is een SSD en IPS belangrijk? Ik ben niet erg bekend met deze specificaties.

Ik ben bekend met HP en ik zoek inderdaad een 15 inch model. Dit model is op mijn pad gekomen na een tijdje te hebben gezocht maar ik heb geen specifieke reden. Mijn budget is rond de 600 euro indien dit voldoende is om de gevraagde taken aan te kunnen. Ondanks dat HP een merk is waar ik een voorkeur voor heb sta ik ook open voor andere opties. Wat zou jij mij in dit geval aanraden?
Een SSD is een vervanging van, of een aanvulling op een ouderwetse Mechanische HDD. Het voordeel van een SSD is dat je laadtijden enorm ingekort worden. Daardoor start de laptop sneller op, voelt deze overall sneller aan omdat programma's en bestanden sneller geladen worden, en kun je je videobestanden sneller opslaan en sneller laden.

In jouw budget zul je een 128 of 256 GB SSD vinden, vaak in combinatie met een normale HDD. Die 128/256 is niet genoeg om alles op op te slaan, maar al je geinstalleerde programma's en windows op de SSD zetten helpt al enorm.

IPS is een schermtechniek welke bekend staat om zijn goede kijkhoeken en goede kleurweergave. In de laptop die je uitgezocht hebt zit een TN scherm, welke met name qua kijkhoeken vaak ernstig tekort schiet. Dit merk je al vrij snel als je niet helemaal recht voor je laptop zit. De helderheid van het scherm lijkt dan lager en kleuren lijken zich "om te draaien". Met een IPS scherm heb je hier in de regel veel minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorbo schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:05:
[...]
IPS is een schermtechniek welke bekend staat om zijn goede kijkhoeken en goede kleurweergave. In de laptop die je uitgezocht hebt zit een TN scherm, welke met name qua kijkhoeken vaak ernstig tekort schiet. Dit merk je al vrij snel als je niet helemaal recht voor je laptop zit. De helderheid van het scherm lijkt dan lager en kleuren lijken zich "om te draaien". Met een IPS scherm heb je hier in de regel veel minder last van.
Goede kijkhoeken klopt. Goede en vooral betere kleurweergave (RGB en zwart waardes) niet altijd. Wil je echt een goed IPS scherm? Dan kom je vaak in een hoger segment terecht.

Ik heb zelf liever een High End TN paneel in plaats van een goedkoop IPS scherm. Met een budget van €600 hoef je geen prima IPS scherm te verwachten. Dan kun je evengoed voor een laptop met een TN paneel gaan.

Ik zou @PaiJai dus niet perse een IPS paneel aan willen praten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:56:
[...]
Goede kijkhoeken klopt. Goede en vooral betere kleurweergave (RGB en zwart waardes) niet altijd. Wil je echt een goed IPS scherm? Dan kom je vaak in een hoger segment terecht.

Ik heb zelf liever een High End TN paneel in plaats van een goedkoop IPS scherm.
Ok, true. Maar een high-end TN paneel vind je ook niet terug in een laptop van 600 euro ;) Het segment waar TS in rondkijkt heeft niet ontzettend veel high-end panelen, en als de keuze tussen een okay-ish TN en een okay-ish IPS paneel is, dan weet ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorbo schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:02:
[...]

Ok, true. Maar een high-end TN paneel vind je ook niet terug in een laptop van 600 euro ;) Het segment waar TS in rondkijkt heeft niet ontzettend veel high-end panelen, en als de keuze tussen een okay-ish TN en een okay-ish IPS paneel is, dan weet ik het wel :)
Dan zou een Clevo ook nog een optie kunnen zijn voor de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Volgens Coolblue,
https://www.laptopshop.nl...ml#product_specifications
Heeft de HP overigens wel een SSD, ook hw.info heeft het over een SSD, dus dan zou alleen het paneel overblijven als mogelijk minpunt.
edit: ook via de HP site staat dat deze een m.2 SSD zou hebben van 128Gb.

Andere opties zouden kunnen zijn:
pricewatch: Medion Akoya P6667 (30022366, Qwerty)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 320-15IKBN 80XL00MJMH

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 25-09-2017 20:55 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaiJai
Ontzettend bedankt voor jullie advies @Raznov , @Verwijderd en @Sorbo. Concluderend lijkt de laptop dus de gevraagde taken (dagelijks gebruik, HD films kijken, photoshop, gopro footage bekijken en beginnend video edit) aan te kunnen als ik jullie goed begrijp. Ook lijkt SSD wel aanwezig te zijn maar het scherm is wel een punt wat ik zal moeten overwegen.

Zijn er verder nog punten betreft de laptop die jullie opvallen? Of lijkt het over het algemeen om een prima laptop te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaiJai schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:33:
Ontzettend bedankt voor jullie advies @Raznov , @Verwijderd en @Sorbo. Concluderend lijkt de laptop dus de gevraagde taken (dagelijks gebruik, HD films kijken, photoshop, gopro footage bekijken en beginnend video edit) aan te kunnen als ik jullie goed begrijp. Ook lijkt SSD wel aanwezig te zijn maar het scherm is wel een punt wat ik zal moeten overwegen.

Zijn er verder nog punten betreft de laptop die jullie opvallen? Of lijkt het over het algemeen om een prima laptop te gaan.
Over het algemeen een prima laptop voor dit budget. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaiJai
Ontzettend bedankt @Verwijderd, ik ga de laptop deze week bestellen. Momenteel heb ik ook geen IPS en ik erger me er niet aan.
Pagina: 1