Mijn vraag
Laat ik ff m'n situatie uitleggen. Ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van een 60d. Dit weekend ben ik geupgrade naar een 80d (yey
). Nu valt mij echter op dat ik tussen shots (naar mijn gevoel) erg lang moet wachten. Wat ik met wachten bedoel ik dat er op het scherm komt: Busy, please wait. Het lampje van de SD kaart brand dan ook.
Dit vind ik persoonlijk vrij irritant omdat ik dan toch een aantal seconden moet wachten tot ik m'n preview zie, of bij continuous shooting, soms echt 10-15 seconden voor de buffer leeg is.
Nu is mijn vraag, ligt dit aan de camera? Zijnde een "feature", een productie foutje? Of ligt dit aan de kaartjes die ik gebruik? Ik kan eigenlijk nergens een "normale" snelheid vinden ofzo.
Er zijn hier waarschijnlijk wel mensen met een 80d
. Is dit normaal veroorzaakt doordat de 80d nog meer data opslaat? Kan ik dit oplossen met andere kaartjes of heb ik last van een productiefout? Of ben ik gewoon verwend geweest met mijn kaartjes in de 60d? Ik gok eigenlijk gewoon op het laatste en dat m'n kaartjes dus te traag zijn, maar goed. Ik wil ook wel zeker zijn dat dit geen issue met de camera is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon 80d
Sandisk Ultra SDHC Class 10
Ter info ik schiet in RAW.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Ik heb alle kaartjes al opnieuw geformatteerd in de 80d zelf. Dat lost het niet op.
* High ISO noise reduction afgezet, geen effect
* Als ik in jpeg schiet gaat het een pak sneller, dus het lijkt mij aan de schrijfsnelheid (al dan niet camera/kaartje) te liggen.
Alvast bedankt voor de tijd
Laat ik ff m'n situatie uitleggen. Ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van een 60d. Dit weekend ben ik geupgrade naar een 80d (yey
Dit vind ik persoonlijk vrij irritant omdat ik dan toch een aantal seconden moet wachten tot ik m'n preview zie, of bij continuous shooting, soms echt 10-15 seconden voor de buffer leeg is.
Nu is mijn vraag, ligt dit aan de camera? Zijnde een "feature", een productie foutje? Of ligt dit aan de kaartjes die ik gebruik? Ik kan eigenlijk nergens een "normale" snelheid vinden ofzo.
Er zijn hier waarschijnlijk wel mensen met een 80d
Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon 80d
Sandisk Ultra SDHC Class 10
Ter info ik schiet in RAW.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Ik heb alle kaartjes al opnieuw geformatteerd in de 80d zelf. Dat lost het niet op.
* High ISO noise reduction afgezet, geen effect
* Als ik in jpeg schiet gaat het een pak sneller, dus het lijkt mij aan de schrijfsnelheid (al dan niet camera/kaartje) te liggen.
Alvast bedankt voor de tijd