Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste doel van de pc is een supersnelle media center pc. Alles moet zeer snel aanvoelen in inladen. Media staat op interne disk, Blueray SATA speler, netflix, vrt.nu, stievie ... Moet aangesloten worden via HDMI op 1080p TV, in de toekomst zal dit een 4K TV worden. Er moet ook een 1080p gewoon scherm aanhangen (displayport, dvi, dsub of hdmi, voorkeur voor displayport)
2de doel is internetten en web-development via vm's (linux)
3de doel is voorbereid zijn om VR headset aan te sluiten, met voorbereid bedoel ik alles behalve de grafische kaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750-1500euro, minder is beter uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mobo, cpu, boot hd en mem moet vernieuwd worden. Al de rest heb ik al. Afhankelijk van de keuze van het mobo moet ik eventueel ook de voeding vernieuwen, dat bekijken we dan wel wanneer het zover is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil enkel zeer kwalitatief materiaal. Moet minstens 5 jaar dienst doen. Huidige pc gaat nu 8 jaar mee en er is op zich niets mis mee, enkel de juiste drivers vinden, wordt moeilijk.
Ik heb zeer grote interesse in nvme RAID opstelling, is me dunkt het enige wat de pc echt sneller doet aanvoellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
A-merken
En de allerlaatste tech: het moet lang meegaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is een must bij mij. PC mag nauwelijks hoorbaar zijn. Vooral voor de CPU koeling weet ik hier nog onvoldoende wat goed zal zijn. Huidige setup van cpu-cooler+case+voeding is fluisterstil. Kan je enkel horen als je er naast staat.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?
Is het de moeite waard om 3 Samsung 960 EVO 250GB in raid te zetten? Is het de moeite om mijn budget te verhogen en voor 3x500Gb PRO's te gaan?
Is er een merkbaar verschil tussen een i7 en een i5 voor mijn toepassingen? Maakt het uit voor VR?
Wat zijn de mogelijkheden om de CPU koeling fluisterstil te maken?
Loont het om geheugenlatten te kiezen met de laagst mogelijke latencies?
Is het de moeite om te wachten op de 8ste generatie Intel's? Ik zou graag nog dit jaar kopen.
Ik zie anderen hier mooie tabellen maken van de producte die ze al gekozen hadden, maar weet niet hoe dat moet...
Dus doe ik het maar op deze manier:
Samsung 960 EVO 250GB (3stuks)
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
Gekozen omdat de PRO's mij te duur uitkwamen
MSI Z270 Xpower Gaming Titanium
pricewatch: MSI Z270 Xpower Gaming Titanium
Gekozen omdat: 3M.2 poorten, USB3.1 en voorbereid op VR gaming
Intel Core i7-7700K
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
Gekozen omdat, wel 't is de strafste, niet?
Corsair Dominator Platinum
pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B2400C10
Gekozen omdat: laagste latencies (in mijn hoofd start ie dan sneller op en voelt ie sneller aan
)
Voornaamste doel van de pc is een supersnelle media center pc. Alles moet zeer snel aanvoelen in inladen. Media staat op interne disk, Blueray SATA speler, netflix, vrt.nu, stievie ... Moet aangesloten worden via HDMI op 1080p TV, in de toekomst zal dit een 4K TV worden. Er moet ook een 1080p gewoon scherm aanhangen (displayport, dvi, dsub of hdmi, voorkeur voor displayport)
2de doel is internetten en web-development via vm's (linux)
3de doel is voorbereid zijn om VR headset aan te sluiten, met voorbereid bedoel ik alles behalve de grafische kaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750-1500euro, minder is beter uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel mobo, cpu, boot hd en mem moet vernieuwd worden. Al de rest heb ik al. Afhankelijk van de keuze van het mobo moet ik eventueel ook de voeding vernieuwen, dat bekijken we dan wel wanneer het zover is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil enkel zeer kwalitatief materiaal. Moet minstens 5 jaar dienst doen. Huidige pc gaat nu 8 jaar mee en er is op zich niets mis mee, enkel de juiste drivers vinden, wordt moeilijk.
Ik heb zeer grote interesse in nvme RAID opstelling, is me dunkt het enige wat de pc echt sneller doet aanvoellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
A-merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is een must bij mij. PC mag nauwelijks hoorbaar zijn. Vooral voor de CPU koeling weet ik hier nog onvoldoende wat goed zal zijn. Huidige setup van cpu-cooler+case+voeding is fluisterstil. Kan je enkel horen als je er naast staat.
Ga je overklokken?
Absoluut niet.
Wat verwacht je van ons?
Is het de moeite waard om 3 Samsung 960 EVO 250GB in raid te zetten? Is het de moeite om mijn budget te verhogen en voor 3x500Gb PRO's te gaan?
Is er een merkbaar verschil tussen een i7 en een i5 voor mijn toepassingen? Maakt het uit voor VR?
Wat zijn de mogelijkheden om de CPU koeling fluisterstil te maken?
Loont het om geheugenlatten te kiezen met de laagst mogelijke latencies?
Is het de moeite om te wachten op de 8ste generatie Intel's? Ik zou graag nog dit jaar kopen.
Ik zie anderen hier mooie tabellen maken van de producte die ze al gekozen hadden, maar weet niet hoe dat moet...
Dus doe ik het maar op deze manier:
Samsung 960 EVO 250GB (3stuks)
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB
Gekozen omdat de PRO's mij te duur uitkwamen
MSI Z270 Xpower Gaming Titanium
pricewatch: MSI Z270 Xpower Gaming Titanium
Gekozen omdat: 3M.2 poorten, USB3.1 en voorbereid op VR gaming
Intel Core i7-7700K
pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed
Gekozen omdat, wel 't is de strafste, niet?
Corsair Dominator Platinum
pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B2400C10
Gekozen omdat: laagste latencies (in mijn hoofd start ie dan sneller op en voelt ie sneller aan