Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 22:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik dacht; ik ben gek! maar toch valt mij iets op.

Het verbruik wat toon registreert, wijkt af van wat demoticz laat zien.
Vandaag als voorbeeld mijn gasverbruik. Ik vebruik volgens toon 0,41m3, terwijl domoticz 0.320 aangeeft. Echter haalt domoticz zijn gegevens rechtstreeks van de website van eneco af waarmee mijn toon in verbinding staat.

Dit lijkt met energie ook zo te zijn, al kan ik hem daar nog niet echt op betrappen.

Nu de grote vraag; welke meterstanden kloppen nou, en welke van deze 2 meterstanden worden gefactureerd?

toon1

toon2

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Heel simpel ;) om 24.00 je meterstand noteren en morgen om 24.00 weer en dat vergelijk je met jouw online gegevens.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Jan-man schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:14:
Heel simpel ;) om 24.00 je meterstand noteren en morgen om 24.00 weer en dat vergelijk je met jouw online gegevens.
Deze zijn natuurlijk maar tot de 0,1 af te lezen, hier gaat het om nog iets kleiner werk :-)
Wel te proberen natuurlijk, maar het is apart wie nou aangeeft.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Je weet dat de website van Eneco 1 a 2 dagen achterloopt???
Einde van de dag worden de gegevens verstuurt naar de site waar ze het nog een extra dagje vasthouden en dus pas na 2 dagen te zien is.

Ik vermoed dat het daarin ergens niet klopt.
Je hebt best kans dat ja die 0.32 m3 gas 1 a 2 dagen terug vindt in je historie.

Overgens is Toon een indicatie (zoals Eneco dat zegt) maar klopt wel aardig op jaartotaal (met een kleine % afwijking is mijn ervaring).

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DJKroon schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:33:
Je weet dat de website van Eneco 1 a 2 dagen achterloopt???
Einde van de dag worden de gegevens verstuurt naar de site waar ze het nog een extra dagje vasthouden en dus pas na 2 dagen te zien is.

Ik vermoed dat het daarin ergens niet klopt.
Je hebt best kans dat ja die 0.32 m3 gas 1 a 2 dagen terug vindt in je historie.

Overgens is Toon een indicatie (zoals Eneco dat zegt) maar klopt wel aardig op jaartotaal (met een kleine % afwijking is mijn ervaring).
Hier heb ik mijn twijfels bij.

Op het moment dat ik 1 uur sta te douchen, is dit zowel op toon als domoticz zichtbaar, evenals het stroomverbruik.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

michelsoe12 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:32:
[...]

Hier heb ik mijn twijfels bij.

Op het moment dat ik 1 uur sta te douchen, is dit zowel op toon als domoticz zichtbaar, evenals het stroomverbruik.
Dan haal je het van de Toon api of site binnen en niet via eneco.
Eneco loopt 1 a 2 dagen achter, check de site en app maar.
Gebeurt dit bij meerdere dagen dan??

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DJKroon schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:45:
[...]

Dan haal je het van de Toon api of site binnen en niet via eneco.
Eneco loopt 1 a 2 dagen achter, check de site en app maar.
Gebeurt dit bij meerdere dagen dan??
Ja dit is helaas dagelijks, en voornamelijk bij het gasverbruik. Ik heb contact gezocht met eneco maar konden mij daar geen duidelijkheid in geven. Ook konden ze mij de real-ime verbruiken niet doorgeven door de 2 dagen vertraging.
Pagina: 1