Oversluiten autoverzekering kan niet binnen een jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 15:54
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag over het opzeggen van een autoverzekering. Omdat Promovendum 20% korting geeft ten opzichte van je huidige polis leek het mij een goed idee om over te stappen van verzekering. Tot nu toe ben ik al een paar jaar via een adviesbureau bij NH1816 verzekerd. In totaal heb ik daar 3 auto's verzekerd gehad, waarvan ik de 3e in maart 2017 heb gekocht.

Toen ik mijn huidige autoverzekering op wilde zeggen, werd mij verteld dat ik de verzekering niet op kon zeggen omdat deze nog geen jaar had gelopen, dus dat ik tot maart 2018 moet wachten. Omdat ik al jaren bij dezelfde partij verzekerd ben had ik er nooit over nagedacht dat het aanmelden van een nieuwe auto in principe het afsluiten van een nieuw product is.

Nou ga ik er vanuit dat ik gewoon pech heb en moet wachten tot maart 2018, maar toch wilde ik voor de zekerheid even hier navragen: Zit ik echt vast tot maart 2018?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 07:18
Wat staat er in het Contract? Er zullen vast verzekeringen zijn die per maand gaan. Maar ook die per jaar gaan. Dus lees je Contract nog eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt bij Promovendum een begindatum aangeven, die kun je dan toch op mei 2018 zetten? Zij zeggen de oude verzekering voor je op en de nieuwe begint bij hun te lopen.

Zelf ook net overgestapt naar Promovendum. In verband met de opzegtermijn gaat mijn verzekering 1 november in, dan voldoe ik ruim aan de opzegtermijn. En ja, het is inderdaad een stuk voordeliger, in mijn geval €12 per maand, die heb ik meteen bij de inzet van mijn beleggingsrekening opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@loki504 In de algemene voorwaarden van NH1816 staat dat de schadeverzekeringen van NH1816 1 jaar geldigheidsduur hebben.

@sypie Ja zoals het er nu uitziet gaat de verzekering inderdaad in april 2018 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu ik er nog eens over nadenk: meestal is een verzekering in ieder geval voor een jaar en wordt daarna automatisch verlengd waarbij die per maand opzegbaar is, met inachtname van de opzegtermijn.

Dus ja, op het moment dat jij in maart 2017 een auto in de verzekering hebt gedaan, wat voor hen een nieuwe verzekering is, dan zul je inderdaad dat jaar vol moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46

paQ

Klopt idd wel. Je zal in jouw geval toch je eerste jaar moeten uitzitten.

Heb onze 2e auto ook bij promovendum verzekerd. ze claimen idd 20%. Nu had ik al een super scherp tarief bij de vorige verzekeraar, dus nu nog 20% minder ook :') (krijg ik hem nergens voor verzekerd)
Ze hebben overigens een vrij lage bovengrens aan cat.waarde :/ Dat is dus knap balen, want ik was maar wat graag overgestapt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 07:18
*knip* Schimmige / twijfelachtige manieren om onder een verzekering uit te komen willen we liever niet besproken hebben op Tweakers.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 24-09-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Stel je niet zo aan. Je hebt een paar maanden geleden bewust een verzekering afgesloten en nu wil je frauderen om een paar euro te besparen? Echt suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ja, maar kijk sowieso even goed of ze wel écht 20% goedkoper zijn. 20% goedkoper dan wat, de duurste?

Ik heb zelf ook gekeken en zag al snel dat ze voor mij en duurder waren, en minder goede voorwaarden hadden. Heb zelf nu de meeste van mijn verzekeringen via een assurantiekantoor lopen, tot nu toe altijd goedkoopste tarieven, met advies en eventuele bemiddeling erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een titelfix uitgevoerd zodat het wat meer de lading dekt. Verder wil ik iedereen erop wijzen dat dit topic niet bedoeld is om eigen ervaringen met Promovendum en andere autoverzekeringen te delen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44
JunkieLimbo schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:00:
Stel je niet zo aan. Je hebt een paar maanden geleden bewust een verzekering afgesloten
...op auto 3...

Het punt zal meer zijn dat nu blijkt dat de verzekering op auto 1 en auto 2 ook opnieuw in is gegaan...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 13:18
Paul schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:12:
[...]
...op auto 3...

Het punt zal meer zijn dat nu blijkt dat de verzekering op auto 1 en auto 2 ook opnieuw in is gegaan...
Wat ik begrijp is dat de verzekering is overgesloten op een andere auto, en daarbij dus een nieuwe termijn ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
L0we schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:39:
[...]

Wat ik begrijp is dat de verzekering is overgesloten op een andere auto, en daarbij dus een nieuwe termijn ingegaan.
Ik ben inderdaad al zo'n 3 jaar verzekerd bij de maatschappij, ondertussen 2x een nieuwe auto gekocht, maar daarbij nooit stilgestaan dat dit dus steeds een nieuwe verzekering is, ipv gewoon doorzetting van bestaande (alleen op ander kenteken). Topic was met name om te bevestigen of ik inderdaad gewoon pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46

paQ

Yorinn schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:55:
[mbr]Ik heb een titelfix uitgevoerd zodat het wat meer de lading dekt. Verder wil ik iedereen erop wijzen dat dit topic niet bedoeld is om eigen ervaringen met Promovendum en andere autoverzekeringen te delen. [/]
waarom is het topic nog open dan?

Als in de TS zijn voorwaarden staat: je gaat deze verzekering aan voor tenminste 1 jaar, dan zijn we toch klaar?
Uitzonderingen: verkoop of total loss.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
Je kunt mogelijk de kentekens onderling wisselen van je polissen, en zo je nieuwe auto onder een oudere polis laten vallen. Dan zou je dus makkelijker kunnen overstappen. Weet niet wat er met de bijbehorende schadevrije jaren gebeurd, als dit überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Pascal.A schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:09:
Je kunt mogelijk de kentekens onderling wisselen van je polissen, en zo je nieuwe auto onder een oudere polis laten vallen. Dan zou je dus makkelijker kunnen overstappen. Weet niet wat er met de bijbehorende schadevrije jaren gebeurd, als dit überhaupt kan.
Ik dacht dus ook dat het gewoon om de lengte van mijn polis ging, maar zo zit het dus helaas niet. Het veranderen van kenteken is een nieuwe autoverzekering en dus gaat de tijd opnieuw in :(

Anyway, mijn topic mag inderdaad gesloten worden (ik kan zelf niet vinden hoe dit moet), mijn vrees is al bevestigd.

[ Voor 5% gewijzigd door rolandmegens op 25-09-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44
Ah, je hebt steeds je auto ingeruild / verkocht en een andere gekocht? Ik dacht dat je nu drie auto's had, in dat geval leek het me dat je met 2 ervan wel over zou moeten kunnen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als je een nieuwe IPhone met verzekering koopt en voordat de verzekering afgelopen is ... koop je een nieuwer type IPhone.. .dan gaat de verzekering toch ook niet van de oude naar de nieuwe over.... waarom zou dat voor autos anders zijn?
Ben ik nu zo..... of ... 8)7

Edit: voor mij is het iig ook gene 20% verschil dat ze goedkoper zijn... minder dan de helft... en dan moet ik eigenlijk nog de voorwaarden goed vergelijken of daarin geen nadelen in voorkomen die mij extra geld kunnen gaan kosten...

Tja Promovendum is wel "kieskeurig"... de stijl/toon staat me ook niet aan...(altijd al dat gevoel gehad...), soms heb je principes.. ook al kosten die een paar euro p/m extra...(niet iedere WO-er voelt zich gevleid door zo'n cluppie.. :( ...)
https://www.consumentenbo...antie-autoverzekering#no2

[ Voor 56% gewijzigd door route99 op 25-09-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:04:
[...]

waarom is het topic nog open dan?
Omdat topics - zoals je zou denken dat iemand weet na 16 jaar - niet gesloten worden als het juiste antwoord op zich gegeven is. Net zoiets raars als dat voor feedback over moderatie een apart topic is; ook zoiets dat pas sinds gisteren is :/

Bij veel zaken is met de Wet van Dam automatisch na een jaar iets per maand opzegbaar. Dat zou ook voor je vezekering gelden, zolang je niet een nieuwe afsluit.
Dat is ook de reden dat het omzetten naar een andere auto of zelfs toevoegen van het kleinste dingetje gelijk weer een nieuwe polis en nieuw contract opgesteld wordt.

Mijn ervaring is dat verzekeraars daar allerminst duidelijk over zijn in het meestal telefonisch aanpassen. Het staat dan wel ergens in de schriftelijke bevestiging, maar dat ontgaat velen.

Dit is tevens de reden dat er vaak ieder jaar gebeld wordt met een 'aanbieding'. En als je niet oppast komen er dan ook vrolijk weer 'poliskosten' bij waar heel snel langsheen gepraat wordt.

Maar per saldo heb je dus inderdaad even pech- maar kijk vooral ook goed of het bij de nieuwe aanbieder inderdaad goedkoper en goed genoeg is. Voor je het weet zijn kosten voor aanpassen daar een stui hoger en ben je je voordeel alweer kwijt als je de volgende auto inschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
rolandmegens schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:08:
[...]

Ik dacht dus ook dat het gewoon om de lengte van mijn polis ging, maar zo zit het dus helaas niet. Het veranderen van kenteken is een nieuwe autoverzekering en dus gaat de tijd opnieuw in :(

Anyway, mijn topic mag inderdaad gesloten worden (ik kan zelf niet vinden hoe dit moet), mijn vrees is al bevestigd.
Onlangs bij Ditzo een nieuw kenteken opgegeven ivm inruilen auto. De contract/opzegtermijn bleef echter 1 maand ipv opnieuw 1 jaar.
Pagina: 1