Advies omtrent monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01 15:14
Beste Tweakers,

Graag zou ik jullie advies inwinnen over de volgende zaak:

Aangezien ik recent een nieuwe pc heb aangeschaft, maar mijn beeldscherm al wel wat jaren oud is, heb ik besloten een nieuw scherm aan te schaffen. In mijn build zit een RX480 overigens.

De pc wordt zo'n 70% van de tijd gebruikt om te browsen en 30% voor gaming. Voornamelijk racing games zoals Dirt, Project Cars, etc. Soms nog wat andere spellen zoals Age of Empires of een Hitman/Fallout achtige game. Geen fast-action multiplayer games zoals Battlefield, COD, CSGO of overwatch.

Ik twijfel tussen de volgende mogelijkheden:
Dell ultrasharp u2515h
Goede reviews op Tweakers, IPS en 1440. Is overigens maar 60Hz en heeft geen freesync. Ik vraag me dus af in hoeverre deze geschikt is om te gamen.

iiyama prolite xb2788qs b1
Geen reviews, dus is blijkbaar niet zo'n populair scherm. Specs spreken me echter wel aan: 27 inch met 1440p, 75Hz, IPS en freesync. Op coolblue lees ik echter een recensie met de volgende opmerking: "Freesync bereik is echter maar 35-60 Hertz" Is hier nog wat aan de tweaken of voegt die 75Hz dan weinig toe bij het gamen?

lg 24mp59g-p zwart
Een flinke stap omlaag qua specs, namelijk een 1080p monitor. Wel met 75Hz, IPS en freesync.

Jullie misschien nog betere opties?
Ben al een paar dagen aan het twijfelen en kan eigelijk geen keuze maken. Hopelijk kunnen jullie me helpen om de knoop door te hakken. 350 euro is toch wel de absolute max. Het liefst zou ik een 1440p, IPS 144Hz halen maar dat is op dit moment simpelweg teveel geld voor mij.