1080 of vega 64 met freesync?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomola23
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-01-2022
Beste Tweakers!

Ik loop al heel lang met de twijfels of ik de Vega 64 moet aanschaffen.
Eigenlijk alleen maar omdat ik de Benq 27XL30Z heb en dus graag gebruik wil maken van de freesync.

Nu dat de Vega 64 uit is valt hij me eigenlijk wel een beetje tegen (misschien onterecht?).
vooral de prijs valt me tegen als je die vergelijk met de 1080 die volgens de reviews beter zou moeten presteren.

De vraag is dus, beter een 1080 zonder de freesync of de vega met freesync.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 22:45
Ik ga voor de 1080 vanwege de betere prijs, prestatie en het stroomverbruik.
1ms input lag van je monitor ga je wel overleven toch ?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:17
Mocht je voor een Vega 64 gaan, gewoon in Duitsland of Engeland halen. Daar betaal je ten minste normale prijzen. Je kunt er even het Vega levertijden topic op na kijken, daar staan wel wat suggesties.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Raketje schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:29:
Ik ga voor de 1080 vanwege de betere prijs, prestatie en het stroomverbruik.
1ms input lag van je monitor ga je wel overleven toch ?
Wat heeft input lag met de refreshrate van de monitor te maken? :? Zet dan gewoon v-sync uit en je bent van de input lag af. :)

• Tomola23
Als ik een gfx kaart koop doe ik dat waarschijnlijk bij mindfactory.
Daar zijn de prijzen idd beter dan in NL.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
Prima keuze. Komt mijn computer ook vandaan, scheelde een paar honderd EURO al met al. En snelle levering!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 19:47

Fixer

FP ProMod
Tomola23 schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:23:
Beste Tweakers!

Ik loop al heel lang met de twijfels of ik de Vega 64 moet aanschaffen.
Eigenlijk alleen maar omdat ik de Benq 27XL30Z heb en dus graag gebruik wil maken van de freesync.

Nu dat de Vega 64 uit is valt hij me eigenlijk wel een beetje tegen (misschien onterecht?).
vooral de prijs valt me tegen als je die vergelijk met de 1080 die volgens de reviews beter zou moeten presteren.

De vraag is dus, beter een 1080 zonder de freesync of de vega met freesync.

Bij voorbaat dank!
Lastig, lastig. Ik stond zelf voor de keuze GTX1080 @ 144Hz of RX480 @ 120 Hz + Freesync.
Heb eerst een RX480 gekocht, welke uitstekend functioneerde i.c.m. Freesync.
Omdat ik de 1080 voor een leuke prijs kon krijgen heb ik uiteindelijk toch maar een GTX1080 genomen.
.
Eerlijk gezegd mis ik de echte 'butter smoothness' van Freesync wel een klein beetje, alhoewel de GTX1080 mij praktisch
nooit in de steek laat qua lag, stuttering of framedrops.
Aangezien Vega gewoon teveel stroom verbruikt zou ik persoonlijk niet graag willen switchen naar Vega. Mocht o.a. het verbruik
echter (out of the box) rond het niveau van de 1080 zitten, zou de kans vrij groot zijn dat ik zou overstap zou willen maken om
Freesync terug te krijgen.

Het ligt er dus een beetje aan waar je veel waarde aan hecht. Beide zijn een prima keuze, met voor -en nadelen :)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
Waarom niet een G-Sync scherm?

Dan ben je ook klaar lijkt me i.c.m. een 1080.

• Tomola23
Fixer schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:12:
[...]

Lastig, lastig. Ik stond zelf voor de keuze GTX1080 @ 144Hz of RX480 @ 120 Hz + Freesync.
Heb eerst een RX480 gekocht, welke uitstekend functioneerde i.c.m. Freesync.
Omdat ik de 1080 voor een leuke prijs kon krijgen heb ik uiteindelijk toch maar een GTX1080 genomen.
.
Eerlijk gezegd mis ik de echte 'butter smoothness' van Freesync wel een klein beetje, alhoewel de GTX1080 mij praktisch
nooit in de steek laat qua lag, stuttering of framedrops.
Aangezien Vega gewoon teveel stroom verbruikt zou ik persoonlijk niet graag willen switchen naar Vega. Mocht o.a. het verbruik
echter (out of the box) rond het niveau van de 1080 zitten, zou de kans vrij groot zijn dat ik zou overstap zou willen maken om
Freesync terug te krijgen.

Het ligt er dus een beetje aan waar je veel waarde aan hecht. Beide zijn een prima keuze, met voor -en nadelen :)
Dank je voor je reactie.
Ik kan er dus niets verkeerd aan doen.
De gtx1080 is alleen €100 goedkoper, ook niet onbelangerijk.

• Tomola23
Cougar schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:58:
Waarom niet een G-Sync scherm?

Dan ben je ook klaar lijkt me i.c.m. een 1080.
Heb vrij recent de benq aangeschaft, beetje zonde van het geld om weer te switchen naar g-sync.
G-sync is ook wel wat duurder dan freesync.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het ligt eraan hoe gevoelig je ook bent voor tearing danwel v-sync stutters.

Niet gevoelig voor tearing? V-sync uit.
Niet gevoelig voor V-sync stutters? V-sync aan.
Gevoelig voor beide? Dan heb je G-sync of freesync nodig.

Ik heb zelf een Freesync scherm + GPU, en bij een AMD testprogramma zie ik het verschil echt wel, maar bij een normale game merk ik tearing eigenlijk niet tot nauwelijks op. V-sync die stutters veroorzaakt wel. Dus een volgende GPU heb ik weinig problemen ermee als het een Nvidia wordt. Maar tegelijk zijn er ook genoeg mensen die tearing wel enorm opvalt.

[ Voor 44% gewijzigd door Sissors op 25-09-2017 20:37 ]

• Tomola23
Sissors schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:36:
Het ligt eraan hoe gevoelig je ook bent voor tearing danwel v-sync stutters.

Niet gevoelig voor tearing? V-sync uit.
Niet gevoelig voor V-sync stutters? V-sync aan.
Gevoelig voor beide? Dan heb je G-sync of freesync nodig.

Ik heb zelf een Freesync scherm + GPU, en bij een AMD testprogramma zie ik het verschil echt wel, maar bij een normale game merk ik tearing eigenlijk niet tot nauwelijks op. V-sync die stutters veroorzaakt wel. Dus een volgende GPU heb ik weinig problemen ermee als het een Nvidia wordt. Maar tegelijk zijn er ook genoeg mensen die tearing wel enorm opvalt.
Ik zou dit uit kunnen proberen door freesync uit te zetten?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je nu Freesync hebt, ja. En dan zowel met V-sync aan en uit proberen.

En hoewel het het niet compleet zal compenseren: Een 1080 heeft simpelweg betere framerate, wat zorgt dat je minder last hebt van het ontbreken van Freesync.

Zelf wilde ik het gewoon eens hebben geprobeerd, vond ik G-sync te duur, en een jaar geleden kocht je een R9 Fury voor €325 ofzo. Tegenwoordig gaan ze tweedehands zo te zien voor net iets onder de €300. Gezien de miners en hoe lang Vega duurde nog ben ik erg blij geweest dat ik die heb gekocht en niet heb gewacht.

Verwijderd

Vega 56 doet amper onder voor een Vega 64 en GTX 1080. In veel moderne DX12 games zit Vega56 zelfs op het niveau van een GTX 1080, alleen de oudere en DX11 lukt dat zelden. Maar de beste prijs/prestatie komt van Vega56 en het verbruik daarvan is ook niet hoog.

• Tomola23
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:39:
Vega 56 doet amper onder voor een Vega 64 en GTX 1080. In veel moderne DX12 games zit Vega56 zelfs op het niveau van een GTX 1080, alleen de oudere en DX11 lukt dat zelden. Maar de beste prijs/prestatie komt van Vega56 en het verbruik daarvan is ook niet hoog.
Dit is interessant om te horen, de prijzen verschillen namelijk nogal.
Het zal hoofdzakelijk zijn voor bf1 en PUBG.

Verwijderd

BF1 is een goed geprogrameerde moderne game en die draaien altijd goed op AMD hardware.
https://www.techpowerup.c.../Radeon_RX_Vega_56/9.html
Zoals je kunt zien is Vega56 vergelijkbaar of zelfs iets sneller dan een standaard GTX 1080.

PUBG is zo'n game die niet goed in elkaar steekt en dat zie je dan ook altijd wel terug in benchmarks. nVidia is daar duidelijk beter in: https://www.techspot.com/...eon-rx-vega-56/page3.html

Schijnbaar is er een update geweest, Vega56 staat hier zelfs boven een overgeklokte GTX 1080 Ti. 8)7
http://www.pcgameshardwar...-Benchmarks-Vega-1236260/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 11:01 ]

• Tomola23
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:59:
BF1 is een goed geprogrameerde moderne game en die draaien altijd goed op AMD hardware.
https://www.techpowerup.c.../Radeon_RX_Vega_56/9.html
Zoals je kunt zien is Vega56 vergelijkbaar of zelfs iets sneller dan een standaard GTX 1080.

PUBG is zo'n game die niet goed in elkaar steekt en dat zie je dan ook altijd wel terug in benchmarks. nVidia is daar duidelijk beter in: https://www.techspot.com/...eon-rx-vega-56/page3.html

Schijnbaar is er een update geweest, Vega56 staat hier zelfs boven een overgeklokte GTX 1080 Ti. 8)7
http://www.pcgameshardwar...-Benchmarks-Vega-1236260/
Hmm wordt er niet makkelijker op zo haha.
56 of 64.. ;)
Pagina: 1