Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik zou graag CO₂ emissiecertificaten kopen.
Deze schijnen verhandeld te worden op EU-ETS.
Ik kan echter geen broker/handelaar vinden die toegang biedt tot deze markt.
Weet iemand of particulieren ook kunnen handelen in deze certificaten?

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:15
Je hebt als particulier een CO2 overschot dat je moet afdekken? Of je zoekt een fabriek die jouw particuliere niet-uitgestootte CO2 ter compensatie wel wil? :s

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Nee ik wil de certificaten kopen.

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• Elmer.Klaasen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-10-2018
Ja, volgens dit bericht kan dat: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171020_03144037

• Elmer.Klaasen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21-10-2018
En via deze site kan het sinds vandaag ook: https://www.carbonkiller.org/nl/koop-co2.
Voor de eerste heb je een creditcard nodig en er zit een prijsverschil in de sites (carbonkiller is duurder). Het berekenen van je CO2 uitstoot als je stadsverwarming of een warmtepomp hebt gaat beter via carbonkiller dan rechtstreeks via carbon+alt+del.
Uiteindelijk gaat het intrekken van het Co2 certificaat via hetzelfde bedrijf (carbon+alt+del/Vertis) en komt dit terecht op het zelfde EU-certificaat.

Elmer.Klaasen wijzigde deze reactie 21-02-2018 08:14 (48%)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11:11
Krijg je het certificaat in handen (te gebruiken voor eigen emissierechten als je een bedrijf hebt, of terug te verkopen)? Of krijg je alleen maar de belofte dat zij het certificaat hebben aangekocht voor vernietiging?

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-02 20:10
quote:
Elmer.Klaasen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:59:
En via deze site kan het sinds vandaag ook: https://www.carbonkiller.org/nl/koop-co2.
Voor de eerste heb je een creditcard nodig en er zit een prijsverschil in de sites (carbonkiller is duurder). Het berekenen van je CO2 uitstoot als je stadsverwarming of een warmtepomp hebt gaat beter via carbonkiller dan rechtstreeks via carbon+alt+del.
Uiteindelijk gaat het intrekken van het Co2 certificaat via hetzelfde bedrijf (carbon+alt+del/Vertis) en komt dit terecht op het zelfde EU-certificaat.
Hier wat achtergrond informatie:
https://nos.nl/artikel/22...en-voor-vernietiging.html

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 08:24
Als het voor de handel is, je kan bij brokers als Lynx/IB en Saxo handelen in CO2 certificaten.

specs

• Gubnet
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11-01 16:46
Handelen in carbonrights is vrij eenvoudig via een ETF. Ik handel zelf bij de Giro in ETFS CARBON via de London Stock Exchange.

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 07-02 17:26
quote:
Gubnet schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:58:
Handelen in carbonrights is vrij eenvoudig via een ETF. Ik handel zelf bij de Giro in ETFS CARBON via de London Stock Exchange.
Waarom heb je gekozen voor deze ETF? De tendens is dat de prijzen voor deze emissiecertificaten gaat stijgen binnen nu en een paar jaar.

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Lead developer

Werkt hier

quote:
Belecthor schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:00:
Waarom heb je gekozen voor deze ETF? De tendens is dat de prijzen voor deze emissiecertificaten gaat stijgen binnen nu en een paar jaar.
Dat is dan toch een goed argument om die of een soortgelijke ETF te nemen?

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 07-02 17:26
quote:
ACM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Dat is dan toch een goed argument om die of een soortgelijke ETF te nemen?
Oh ja, absoluut. Het was ook een losse opmerking, maar ik begrijp je verwarring als ik m’n comment teruglees

• Gubnet
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11-01 16:46
Geen specifieke voorkeur. Ik handel bij de Giro en daar was alleen deze ETF beschikbaar. Eigenlijk had ik liever een ETF van de Amsterdamse beurs gehad.

• felix_vovo
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 12:55
Jaaap schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:00:
Ik zou graag CO₂ emissiecertificaten kopen.
Deze schijnen verhandeld te worden op EU-ETS.
Ik kan echter geen broker/handelaar vinden die toegang biedt tot deze markt.
Weet iemand of particulieren ook kunnen handelen in deze certificaten?
@Jaaap @Gubnet Zijn jullie hier nog steeds mee bezig? Ik heb wat rondgezocht, maar vind nergens echt een goede manier om als particulier in certificaten te handelen....Tnx!

• Dreamvoid
Wat bedoel je met 'een goede manier'? Saxo heeft bv een CFD van 25 ton, dat is toch wel te doen voor de doorsnee particulier lijkt me. De alternatieve route is met een ETF, dat kan ook zo'n beetje bij elke broker wel.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 08-02-2019 18:36 (23%)

specs

• felix_vovo
Dreamvoid schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:27:
Wat bedoel je met 'een goede manier'? Saxo heeft bv een CFD van 25 ton, dat is toch wel te doen voor de doorsnee particulier lijkt me. De alternatieve route is met een ETF, dat kan ook zo'n beetje bij elke broker wel.
Tnx! Je hebt gelijk, met 'een goede manier' bedoelde ik vooral een voor particulieren toegankelijke manier. Heb je zelf ervaring met die CO2 Emissions CFD bij Saxo? Ik ben het met je eens dat 25 ton min trade size te doen is. Ik ga er eens naar kijken.

• felix_vovo
Meteen nog een vraag: weet iemand of er een fysieke ETF voor emissierechten is? De ETFs die ik tegenkwam waren allemaal synthetisch. Tnx!

• Longcat
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13:13

Longcat

Buy & Hold

felix_vovo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:11:
Meteen nog een vraag: weet iemand of er een fysieke ETF voor emissierechten is? De ETFs die ik tegenkwam waren allemaal synthetisch. Tnx!
Vraag me af of die bestaan. Een ETF uitgever kan niet zo makkelijk aan die certificaten komen als de commodities trading afdeling van Shell.

• Dreamvoid
Werken die ETFs niet gewoon allemaal met EUA futures? Dat is de manier waarop iedereen ze handelt, ook de professionals. Een voorraad daadwerkelijk geleverde certificaten in de EU ETS Registry is nogal een administratieve rompslomp, dat doe je in de regel pas als je ze daadwerkelijk moet opleveren.

Overigens, de bekendste carbon ETF (CARB van ETF Securities) wordt door Shell Trading uitgevoerd :)

Ik heb prive de EUA CFD van Saxo niet gehandeld, wel hun Brent, WTI en TTF CFD's, en professioneel de EUA futures op ICE (maar goed dat is niet iets voor de particulier). Bij Saxo heb je iets wijdere bid/offers dan de onderliggende futures, maar verder werkt het gewoon zoals je zou verwachten.

Weet waaraan je begint, de volatiliteit van carbon is niet voor de poes.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 11-02-2019 22:47 (29%)

specs

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True