[netware] Onstream drive onder arcserver

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
http://www.onstreamdata.com/server/sc50.html verbonden via een adaptec 29160 op een asus 815E moederbord met een celeron 700 en 256 MB geheugen...

Het hele zootje draait onder novell netware 5.1 en de backup software is van Computer Associates genaamt arcserverIT 6.6 + SP4 en de laatste patch..

Maar het lukt ons maar niet om die drive aan de praat te krijgen onder novell

Mijn vraag is .. Wie heeft zo'n onstream drive en heb jij die werkend onder novell netware.. ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Welke firmware ???

OnStream ADR50 2.20, 2.32, 2.33, 2.39

http://support.ca.com/techbases/asnw7/asitnw7cdl.html

Meer suggesties heb ik niet voor je, heb dat ding nooit gebruikt....

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
De laatste versie bios zit erin.. Versie 1.08

AKA Rinkel weblog

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:43
Effe zoeken op support.ca.com :
http://support.cai.com/Download/patches/asitnw/LO71333.html - PROBLEM DESCRIPTION: NET-ONSTREAM DRIVE SUPPORT FOR ARCSERVEIT

[edit]
Tiepvauten.

• Domino
dbblpost :(

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
KIjk hier:
http://www.onstreamdata.com/support/arcserve_upgrade.html#novell

Maar euhh,, wat voor een eroors krijg je in earcserve dan? zie je de drive wel in de device manager van arcserve en zo ja kun je de eigenschappen lezen en een tape formatten enzo?
hehe tiepvauten......

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op dinsdag 10 juli 2001 11:02 heeft LeNNy de FAQ nog steeds niet gelezen:

[..]

hehe tiepvauten......
-1 overbodig

Tech posts krikken :?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
De patchen waren er al over uiitgevoert. De drive wordt wel gevonden door arcserver. Maar als je een test wil uitvoeren of een andere handeling dan krijgt de systeembeheerder hier een error 6200..

We proberen het nu weer met een clean install van netware en arcserver (Server wordt alleen voor backup werkzaamheden gebruikt)

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Note that only the OnStream ADR50 model drive is supported by ARCserveIT 6.6 for NetWare; SC-model drives cannot be used.
Grrrrrrrrrrr

AKA Rinkel weblog

• Domino
Ik neem aan na je vorige post dat je een SC-model hebt? ;)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 12:46 schreef Domino het volgende:
Ik neem aan na je vorige post dat je een SC-model hebt? ;)
Grrrrrrr

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik haal 'm even omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb..

Mochten er mensen zijn die een Onstream SC-50 werkend hebben gekregen op een NW5.1/Arcserve 6.6Sp4 dan graag even zeggen hoe..

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 01:01 schreef hezik het volgende:
Ik haal 'm even omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb..

Mochten er mensen zijn die een Onstream SC-50 werkend hebben gekregen op een NW5.1/Arcserve 6.6Sp4 dan graag even zeggen hoe..
Hoe we hem aan de praat hebben gekregen. Door de SC50 drive om te ruilen voor een ADR50 drive.. En opeens werkte alles wel zonder problemen.. Het is best wel stom eigenlijks. Want de SC50 en de ADR50 zijn precies dezelfde drives met het verschil dat je de sc met een 50pins scsi aansluit en de ADR met een 68pins lvd aansluit..

* 4POX reageert op Hezik zijn emailtje

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

k.. ik ga nog even door aangezien volgens onstream zelf deze drive (de SC-50) werkt onder nw51/arcserve6.6

Verwijderd

Dan lag het aan de Termination. die van de 68-pins is anders dan die van de 50-pins.

Verwijderd

Tsja, ik vrees toch dat het idd aan de drive ligt.. inmiddels ben ook ik overstag en heb 'm geruild voor een ADR50. Blargh :)

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
ik heb hier een OnStream ADR 50Gb op een novell netware 5.1 servertje draaien en met back-up exec 8.5 maar probeer daar maar een normaa lbackupje uit te persen, tis ons nog niet gelukt.
Andere scsi, hdd, netwerkaart, updates, andere scsikabels, terminators, 5x BE 8.5 opnieuw geinstalleerd, andere tapes,
oplossing tot op heden nog niet gevonden

Verwijderd

back-up exec 8.5
Daar is je probleem.. :)

Probeer ArcServeIT eens, vanaf 6.6. doet die het prima met die drive (de ADR 50, niet de SC-50!)

Onstream mikt duidelijk niet op Novell-Servers, ten tijden van het SC-50 'debacle' gebeld met diverse mensen bij onstream, allemaal zeiden ze 'Novell bestaat wat ons betreft niet, u bent afhankelijk van de software-leverancier".

Overigens hulde aan de mensen bij CAI. Heb zeker 2 uur met een kerel in de USA aan de telefoon gezeten die
a) duidelijk wist waar hij mee bezig was
b) moeite gedaan heeft het probleem op te lossen

Toen we uiteindelijk bleven vastlopen vroeg hij mij een aantal .cfg-tjes op te sturen via email. Meestal wordt ik dan allergisch omdat dit inhoud dat je er nooit meer wat van hoort. Deze keer had ik echter binnen 6 uur een sluitend antwoord.
Pagina: 1