Corsair nederland???

Pagina: 1
Acties:
  • 6.395 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 03:32
Mijn vraag
Ik heb RAM van Corsair. De ram laat programma's crashen. Ik heb op de Amerikaanse Corsair site een topic aangemaakt maar ik hoorde dat er een kantoor in Nederland zit.
Oftewel: heeft iemand informatie over het Corsair Support Team Nederland?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair 2133mHz 8gb (2x4gb)
Ryzen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
support.cosair.com en veel gegoogled etc over corsair nederland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon met de winkel waar je het gekocht hebt contact opnemen en het onder garantie laten vervangen lijkt me simpeler ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Heb je al geprobeerd te kijken welk reepje ram het probleem geeft? Als je zeker bent welk reepje ram problemen geeft. Dan is het wellicht het makkelijkst eerst contact op te nemen met de winkel waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ik weet welke het is. Maar... ik heb de ram tweedehands van van iemand op Tweakers gekocht. Hij zei eerst in bezit te zijn van een factuur, maar omdat zijn hele pc daarop stond wilde hij hem er niet bij doen. Nu zegt hij geen factuur meer te hebben en raad hij mij aan even te gaan photoshoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3BASTI3N
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 17:36
Een korte zoektocht op google maps leidt mij tot: https://goo.gl/maps/RHd5quNcFCo

Er staat een telefoonnummer bij, wellicht het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Had ik al wel gevonden. Ik had gebeld maar geen reactie. Zal morgen nog een keertje bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:53
S3BASTI3N schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:35:
Een korte zoektocht op google maps leidt mij tot: https://goo.gl/maps/RHd5quNcFCo

Er staat een telefoonnummer bij, wellicht het proberen waard.
Nog even zoeken leidt dat dit een faxnummer is van Triaplus Automatisering BV
Maar via de support al geprobeerd een ticket aan te maken? De support pagina is gewoon in het Nederlands. Zie http://www.corsair.com/en-eu/company/contact en dan customer service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bellen heeft geen zin. Het proces werkt via hun website: http://www.corsair.com/en-eu/support/warranty

Ik heb dit enkele jaren geleden zelf gedaan: Je meldt het aan, geeft je CC nummer, en zij sturen per omgaande een vervangend product en jij mag het defecte product aan een adres in NL sturen.
Het geven van een CC nummer is als borg voor het geval jij het defecte product niet terug stuurt. Dan worden de kosten van het vervangende product gewoon van je CC afgeschreven.

Probleem: Ze geven aan dat de garantie niet overdraagbaar is. Als jij het product tweedehands hebt gekocht, en ze vragen om een factuur ofzo, dan heb je gewoon pech. Ik kan me niet herinneren of er inderdaad om een factuur gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ik heb een tijdje geleden een ticket gemaakt. Ik weet niet of je deze kunt zien maar hier een linkje: corsairsupport.sj3rd.club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
downtime schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:45:
Bellen heeft geen zin. Het proces werkt via hun website: http://www.corsair.com/en-eu/support/warranty

Ik heb dit enkele jaren geleden zelf gedaan: Je meldt het aan, geeft je CC nummer, en zij sturen per omgaande een vervangend product en jij mag het defecte product aan een adres in NL sturen.
Het geven van een CC nummer is als borg voor het geval jij het defecte product niet terug stuurt. Dan worden de kosten van het vervangende product gewoon van je CC afgeschreven.

Probleem: Ze geven aan dat de garantie niet overdraagbaar is. Als jij het product tweedehands hebt gekocht, en ze vragen om een factuur ofzo, dan heb je gewoon pech. Ik kan me niet herinneren of er inderdaad om een factuur gevraagd is.
Wat is een CC nummer? 8)7 Customer iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:51:
[...]

Gooi het eens door Google ;) Creditcard...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:51:
[...]

CreditCard ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Maar... Ik hoef nergens iets in te vullen qwa CC oid. Ook wordt er niet gereageerd op mijn tickets: http://sj3rd.club/ramdinges.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

downtime schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:45:

[..]

Probleem: Ze geven aan dat de garantie niet overdraagbaar is. Als jij het product tweedehands hebt gekocht, en ze vragen om een factuur ofzo, dan heb je gewoon pech.
Kunnen ze best zeggen, maar garantie is bij tweedehands verkoop gewoon overdraagbaar, is wettelijk geregeld. Uitsluiten in de algemene voorwaarden is dus niet rechtsgeldig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

Zorian

What the fox?

Corsair is inderdaad heel traag met reageren op tickets. Helaas is een factuur een eis om garantie te claimen. Zelf ook gedonder mee gehad met een waterkoeler. 1e was defect, kreeg een v2 waar uiteraard geen factuur voor was. Dus toen die ook defect ging had ik een probleem en wouden ze niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:58:
Maar... Ik hoef nergens iets in te vullen qwa CC oid. Ook wordt er niet gereageerd op mijn tickets: http://sj3rd.club/ramdinges.PNG
Da's raar. Ik zie aan mijn emails uit die tijd dat er tussen aanmaken van een account op de support site en het versturen van het vervangende product minder dan 24 uur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:58:
Die gegevens kan je alleen invullen als je Express Replacement aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Zorian schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:11:
[...]

Waar kan ik dat aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tijdens het maken van het ticket, tenzij dat binnen nu en 3 maanden geleden ergens opeens verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
ja, ze hebben alles ineens veranderd stond ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:14:
Dan kan ik je helaas niet vertellen hoe het nu werkt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:14:
Volgens de support pagina moet het nog mogelijk zijn om een Express RMA aan te vragen.
Please follow these steps to obtain an RMA number:

For end user customers, submit an RMA# request online at: http://support.corsair.com/
A valid proof of purchase is required for RMA processing (i.e. receipt, invoice, copy of credit card statement).
To request an Express or Advanced RMA, a valid credit card must be provided to secure the new replacement unit for shipping prior to Corsair receiving the defective unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
Ik ben bang dat je het zonder factuur wel kunt vergeten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ik heb nu al spijt dat ik voor die 10 euro minder de ram tweedehands heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Aggressor schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:19:
Ik ben bang dat je het zonder factuur wel kunt vergeten......
Kijk:
Modbreak:*knip* niet zonder instemming DM's posten aub.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 24-09-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Wildfire schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:00:
Kunnen ze best zeggen, maar garantie is bij tweedehands verkoop gewoon overdraagbaar, is wettelijk geregeld. Uitsluiten in de algemene voorwaarden is dus niet rechtsgeldig.
Dat geldt voor een winkel die aan particulieren verkoopt, in dit geval dus de winkel die het reepje geheugen oorspronkelijk aan de vorige eigenaar heeft verkocht. Die wet gaat niet op voor de fabrikant, die kan je er niet aan houden en mag z'n eigen regels stellen.

Dus beste is om de oorspronkelijke winkel aan te schrijven - zeker als Corsair een factuur wil zien. Een factuur voor de winkel is niet persé nodig, een aannemelijk bewijs van aankoop (bijvoorbeeld bankafschrift) zou genoeg moeten zijn.
Sjoer-dini schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:34:
Ik weet welke het is. Maar... ik heb de ram tweedehands van van iemand op Tweakers gekocht. Hij zei eerst in bezit te zijn van een factuur, maar omdat zijn hele pc daarop stond wilde hij hem er niet bij doen. Nu zegt hij geen factuur meer te hebben en raad hij mij aan even te gaan photoshoppen...
Lijkt mij een reden voor een negatieve review over deze Tweaker. Eerst liegen en daarna aanzetten tot fraude. :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zorian schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:11:
[...]

Je hebt gelijk. In mijn emails uit die tijd wordt inderdaad over een Express Replacement RMA gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
En hij heeft nog meer gelogen.... Hij vroeg of ik een USB stick met een Windows installer had. Uiteindelijk heeft hij mij een usb gestuurd zodat ik er een installer op kon zetten. Ik netjes teruggestuurd toen hij gereed was, en zou dan 10 euro ontvangen. Maar nee. USB stick was zogenaamd nooit aangekomen en ik moest ineens 25 euro gaan betalen 8)7. Beetje vaag en uiteindelijk niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
En het is wel kl0te want ik ben 13 jaar, was helemaal blij dat ik in het begin van de zomervakantie een pc kon gaan bouwen, doet hij het niet goed. Ben je lekker aan het gamen, photoshoppen, video edditten oid crashed het... Zo zielig van die gast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Kijk eens aan wat ik hier nog vind:
Modbreak:*knip* niet zonder instemming DM's posten aub.

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 24-09-2017 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Even voor de goede orde: Een factuur photoshoppen valt onder fraude en zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Zorian schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:42:
Even voor de goede orde: Een factuur photoshoppen valt onder fraude en zou ik niet doen.
idd. En als hij het nou doet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
Als jij dat weet dan is het net zo goed fraude.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ja eigenlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, schandpalen, screenshots van DM's posten, double en tripple posten doen we hier niet aan. Dicht in verband met dat soort zaken en onvoldoende eigen inzet. Geen vraag is hier te simpel, maar we verwachten wel dat je zelf eerst voldoende eigen onderzoek en inzet toont. Een ticket aanmaken en daar voldoende wachttijd voor in acht nemen hoort daar dus bij.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.