Ik heb een nieuwe HD gekocht van 4 terrabyte en wil deze als 1 partitie gebruiken dus ben ik aangekomen bij GPT format table ipv MBR. Dit is netjes gelukt en ben al mijn bestanden bestanden aan het kopieren van de oude schijf naar de nieuwe schijf.
Ik sorteer altijd die bestanden op 'gewijzigd op' om ze chronologisch te hebben wat er laatst is bijgekomen. Nu zie ik dat op de NTFS MBR schijf dit werkt zoals ik gewoon ben maar op de GPT schijf sorteert hij ze gewoon op de datum het bestand is aangemaakt (tijdstip gekopiëerd nr de nieuwe schijf). Ik heb ook al de opties 'inhoud gemaakt ',- en 'aanmaakdatum' geprobeerd. Toch blijft hij deze bestanden in de volgorde weergeven dat hij ze gekopieerd heeft.
Als ik dan een aantal bestanden terug kopiëer naar de NTFS MBR schijf zie ik dat ze netjes terug op de plaats terechtkomen als 'gewijzigd op'. dus die metadata wordt niet veranderd bij het kopiëren.
Enige tips om dit goed te krijgen?
Alvast Bedankt
Tom
UPDATE
fouten gewijzigd
ik heb dit zowel in Windows 7 en Windows 10
Ik heb de schijf geformtaard naar GPT (NTFS) metminitool partition
Ik sorteer altijd die bestanden op 'gewijzigd op' om ze chronologisch te hebben wat er laatst is bijgekomen. Nu zie ik dat op de NTFS MBR schijf dit werkt zoals ik gewoon ben maar op de GPT schijf sorteert hij ze gewoon op de datum het bestand is aangemaakt (tijdstip gekopiëerd nr de nieuwe schijf). Ik heb ook al de opties 'inhoud gemaakt ',- en 'aanmaakdatum' geprobeerd. Toch blijft hij deze bestanden in de volgorde weergeven dat hij ze gekopieerd heeft.
Als ik dan een aantal bestanden terug kopiëer naar de NTFS MBR schijf zie ik dat ze netjes terug op de plaats terechtkomen als 'gewijzigd op'. dus die metadata wordt niet veranderd bij het kopiëren.
Enige tips om dit goed te krijgen?
Alvast Bedankt
Tom
UPDATE
fouten gewijzigd
ik heb dit zowel in Windows 7 en Windows 10
Ik heb de schijf geformtaard naar GPT (NTFS) metminitool partition
[ Voor 8% gewijzigd door fleu op 25-09-2017 19:29 ]