iPod Classic hold switch reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 23:18

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat dit hier thuishoort, anders hoor ik het vanzelf wel.

Mijn vraag gaat over een iPod classic die ik aan het upgraden ben naar een 128GB SD-kaartje, ook de headphonejack deed het niet helemaal lekker dus ook daar heb ik een nieuwe headphonejack & hold switch replacement voor besteld.

Wat gaat er mis? Uit elkaar halen is prima gegaan, niks beschadigd oid. Ook de behuizing niet. Ik ben alleen nu bezig met het terugzetten van de replacement headphone jack & hold switch maar dit lukt om de 1 of andere reden niet. De headphone jack terugschroeven gaat nog, maar bij het terugschroeven van de hold switch loop ik tegen het probleem aan dat het schroefje steeds eruit springt als ik hem vast heb gedraaid. Dit is nogal een probleem, aangezien ik de switch anders niet meer kan gebruiken.

http://i68.tinypic.com/1zee34l.jpg Hier een plaatje van het probleem. Het gaat dus om het schroefgat helemaal links van het witte plastic.

Nou heb ik geprobeerd om wat loctite te gebruiken en dit heb ik 24 uur laten drogen, waarna ik heb geprobeerd om de switch heen en weer te schuiven. Helaas: krak. Het witte plastic is gewoon doormidden gebroken. :( Had voor de loctite ook al geprobeerd een ander (zelfde) schroefje te gebruiken maar dit werkte ook niet.

Inmiddels een nieuwe besteld, maar voordat ik de andere vernaggel, iemand een idee om dit wel goed voor elkaar te krijgen? Het rare is dat hij het schroefje wel pakt als ik hem zonder de switch ertussen indraai. Maar zodra ik de hold switch ertussen doe springt het schroefje er bij de minste beweging direct weer uit. Heb ook de oude hold switch gebruikt en hierbij ineens hetzelfde probleem.

Heb dus al loctite gebruikt, geprobeerd op internet te zoeken en daar kom ik ook uit bij loctite, maar het lijkt mij dat het zonder loctite ook zou moeten werken (het schroefje pakt ie immers wel, alleen niet met de holdswitch ertussen. :(

+1 voor degene die me uit de brand helpt! :)

Met vriendelijke groet,

Marco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ervaring die ik met Apple producten heb is dat ze nogal vaak verschillende lengtes schroeven IN hun apparaten gebruiken. Wat kan helpen is met bijvoorbeeld iFixit op je scherm stap voor stap volgen hoe ze daar het apparaat uit elkaar halen, ze geven meestal ook aan welke lengte op welke plaats hoort. Dat laatste klinkt als (deel van) de oplossing van je probleem.

Succes ermee

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 17:02

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Klinkt inderdaad alsof de schroeflengte niet afdoende is. Het kan zijn dat je het langere schroefje elders hebt gebruikt. Bij iFixiti staan vaak de schroeflengtes vermeld in de guides. De enige vriend die je dan nog nodig hebt is je schuifmaat :). Nog veel succes, het zal je zeker lukken! Trouwens, niets fijner dan zo'n SD/SSD iPod, die shit kan weer jàààren mee zo B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 23:18

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Verschillende schroeflengtes heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Heb ook alle schroefjes apart gelegd per stap (idd via de iFixit guide :)) dus het is hetzelfde schroefje, dat weet ik 100% zeker...