Ik ben aan het oefenen met PHP. Ben nu bezig met FOR / WHILE en ik kan mooie kerstboompjes maken van sterretjes enz.
Nu ben ik bezig met het maken van een vierkant van sterretjes. Maar dat lijkt mijn hoofd niet helemaal te begrijpen. Sterker nog, ik kom er gewoon niet uit.
Nouja, ik heb er omheen gebouwd en uiteindelijk kom ik er ook wel weer uiteraard, maar dit lijkt me niet de bedoeling om een vierkant te maken.
Zo print ie netjes een vierkant van 4 sterretjes
Iets zegt me dat het netter kan met een while erbij, maar ik zie niet hoe..
Dit zal vast wel een veel te makkelijke vraag zijn voor dit gedeelte van het forum, maar wellicht dat iemand me kan of wil helpen.
Aflopende sterretjes, oplopende sterretjes enz, dat lukt allemaal wel.
Nu ben ik bezig met het maken van een vierkant van sterretjes. Maar dat lijkt mijn hoofd niet helemaal te begrijpen. Sterker nog, ik kom er gewoon niet uit.
Nouja, ik heb er omheen gebouwd en uiteindelijk kom ik er ook wel weer uiteraard, maar dit lijkt me niet de bedoeling om een vierkant te maken.
code:
1
2
3
| for ($aantal = 0; $aantal < 4; $aantal++) { print("****\n"); } |
Zo print ie netjes een vierkant van 4 sterretjes
Iets zegt me dat het netter kan met een while erbij, maar ik zie niet hoe..
Dit zal vast wel een veel te makkelijke vraag zijn voor dit gedeelte van het forum, maar wellicht dat iemand me kan of wil helpen.
Aflopende sterretjes, oplopende sterretjes enz, dat lukt allemaal wel.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels