Realtek HD Audio herkent geen hoofdtelefoon (PC)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
Gegroet,

Heden heb ik mijn oude PC speakers de zolder op gedaan en vervangen door een degelijk stuk hoofdtelefoon. Ondanks dat mijn hoofdtelefoon zowel op de backpanel 3.5 mm jack én op de front 3.5 mm jack werkt (er komt dus geluid uit), heb ik volgend probleem:

- Realtek HD Audio (mijn audio driver op mijn Asrock A320 Pro4 moederbord) herkent mijn hoofdtelefoon als speakers. Hierdoor is het volume ondermaats wanneer ik aansluit op het achterpaneel. Wanneer ik aansluit op het frontpaneel, is het volume hoger, maar kan ik het niet regelen.. Beetje vervelend dus.

Ik heb al in alle instellingen gezocht, nergens kan ik Realtek duidelijk maken dat het een hoofdtelefoon betreft en geen speakers, ook waarom ik via de front connector mijn volume niet kan regelen blijft een vraagteken.

Andere hoofdtelefoon, zelfde probleem.
Drivers opnieuw geïnstalleerd, deze bleken de meest recente, dus probleem blijft.

Update, nog iets ontdekt:

* Wanneer ik de audio drivers installeer via Realtek zelf (de algemene codecs dus), werkt de volume control op de voorzijde wel. Hij herkent de hoofdtelefoon wel nog steeds als speakers en nu had ik ook geen realtek control panel meer, dus heb ik terug mijn originele drivers geïnstalleerd, dus het oorspronkelijke probleem blijft.

Iemand die me wat op weg kan helpen? Alvast dank :)

[ Voor 16% gewijzigd door Darks op 24-09-2017 14:20 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Heb je Realtek Audio Manager ook geïnstalleerd?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen