Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Dag heren,

Ik ben nu ook met een miner begonnen. Heb een SuperFlower Leading voeding en een Seasonic Focus.
Nu blijken de kabels, zowel PERIF, SATA en MOLEX. Maar ook de PCI-e kabels niet.

Het kwam beter uit om deze om te wisselen later bleek dat het systeem om die reden niet startte. Dit is best wel onhandig, ook heb ik om deze reden een tekort aan kabels bij de SuperFlower voeding.

Iemand enig idee waar ik de juiste kabels kan bestellen?

En is het mogelijk om hiermee de fans kapot te maken? Heb nu 2 defecte ventilatoren op de GPU's.

Heb alles ook even doorgemeten en uitgewerkt op papier (met PCI), sommige connecties bestaan niet, of zijn juist omgedraaid. Erg vervelend dit. Wat ook gek is, is dat de kabels van de Seasonic wel in de SuperFlower voeding werken, maar andersom niet.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Kabels bij een modulaire voeding zijn niet gestandaardiseerd en horen bij die voeding. Zomaar omwisselen kan werken, maar het kan evengoed dingen kortsluiten en/of kapot maken.

Ik heb zelf meegemaakt dat een Seasonic voeding kapot ging, deze door de winkel vervangen werd door eenzelfde type, maar nieuwere generatie en dat de oude kabels (die ik in de PC heb laten zitten) niet met de nieuwe voeding werkten - en ik dus de nieuwe kabels van die nieuwe voeding moest gaan gebruiken.

Kabels bestellen: mogelijk bij de producent zelf. Een alternatief kan zijn om verlengkabels te bestellen, die je dan plaatst aan de kant van de gestandaardiseerde connector (Molex, Sata, ...).