Bluethooth audio adapter problemen MITBA11 bij Bose QC35

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb 3 weken geleden op Schiphol een QC35 gekocht. Hierbij heb ik een Mitone MITBA11 (ik denk de variant op de MITBA10) gekregen. Deze kan je gebruiken om draadloos het geluid van het inflight entertainment systeem op te pikken.

http://mitone.eu/products/earphones/mitba10/

Nu kreeg ik deze bij mijn vlucht niet aan de praat. De Bose QC35 herkende hem (Pro Mini X1 bluetooth) maar gaf geen geluid. Opnieuw pairen maar steeds geen connectie. Op mijn bestemming de winkel gemaild en deze gaf aan dat ik de adapter mocht omruilen. Dit dus vrijdag gedaan en geprobeerd om deze aan te sluiten maar tot mijn verbazing nog steeds hetzelfde probleem.

Zelfs de adapter op mijn laptop aangesloten (windows vraagt om wat voor device het gaat, geluid van laptop stopt en lijkt dus het door te geven aan de adapter). Maar geen geluid. Zelfs geprobeerd om het apparaat via mijn jack aansluiting van mijn telefoon aan te sluiten, maar steeds geen geluid.

Nu lijkt het mij stug dat het 2 keer een defect apparaat is, dus ik vraag mij af wat het zou kunnen zijn.

QC35 is bijgewerkt naar laatste versie, werkt naar behoren draadloos via mijn telefoon en via mijn laptop (bluetooth) dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.

Iemand enig idee of zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer uit te zoeken welke audio codecs door de Mitone worden ondersteund. De QC35 ondersteunt alleen AAC en SBC.
Deze transmitter zou AAC ondersteunen en biedt daarom de beste audiokwaliteit.

[ Voor 52% gewijzigd door GlowMouse op 24-09-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
GlowMouse schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:32:
Probeer uit te zoeken welke audio codecs door de Mitone worden ondersteund. De QC35 ondersteunt alleen AAC en SBC.
Deze transmitter zou AAC ondersteunen en biedt daarom de beste audiokwaliteit.
Ik zal eens kijken. Deze adapter werd bij de verkoop van de Bose bijgeleverd als een package deal dus zou me vreemd lijken als ze dit doen als deze niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Na diverse pogingen om bij de verkoper de adapter aan de praat krijgen, zelf proberen, input van Bose forums, helaas niet gelukt.

Vervolgens verder gezocht naar alternatieven en inmiddels heb ik nu een Taotronics TT-BA07 aangeschaft.

Deze werkt perfect. Adapter in pair zetten en de hoofdtelefoon laten connecten, in 30 seconden opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door M.I.G. op 24-10-2017 13:11 ]