Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-03 07:54
Beste Tweakers,

Al een tijdje zit ik met een probleem met mijn Netgear Nighthawk ( R7000 )

De router is ingesteld als acces point, aangezien ik de router van mijn provider gebruik. In de Netgear zitten 2 usb sticks. Deze heb ik altijd kunnen benaderen zowel vanuit W10 laptop als ook vanuit een W7 laptop.

Echter sinds een tijd kan ik vanuit W10 niet meer op deze mappen komen. Ik heb de mappen al verwijderd en opnieuw ingesteld. ook aan de hand van IP ingesteld \\192.168.2.xxx/R_Drive. Normaal als ik deze toevoeg krijg ik een inlogscherm om toegang te krijgen tot de USB. Echter dit krijg ik nu ook niet meer.

Op de W7 laptop werkt alles zonder problemen. Tevens heb ik de router ook al geupdate en gereset en opnieuw ingesteld. De W7 kan ik zonder problemen de mappen toevoegen, op de W10 blijft hij maar aangeven geen verbinding te kunnen maken.

Als ik via de webbrowser het IP opvraag van de router kom ik gewoon in de router ( inlogpagina ) En kan ook gewoon inloggen. Op internet heb ik al diverse dingen gevonden en ook getest. netwerkdetectie ingeschakeld, gekeken dat de verbinding particulier is. Tevens via Regedit een regel toegevoegd ( ik kan alleen de site niet meer vinden waar dit op stond ) Tevens word er over een update gepraat die dit zou veroorzaken. Echter kan ik deze bij mij op de laptop niet terug vinden.

Misschien handig om er bij te vermelden, de w10 is mijn werklaptop. Ik wil natuurlijk hier niet te veel in rommelen. Alleen wat ik niet snap is dat het altijd heeft gewerkt. Zeker 1,5 jaar lang en nu van het ene moment op het andere doet hij het niet meer.

Wellicht hebben jullie een antwoord hierop, en of tips wat ik kan proberen?

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Racer89 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:19:
[...]

Misschien handig om er bij te vermelden, de w10 is mijn werklaptop. Ik wil natuurlijk hier niet te veel in rommelen. Alleen wat ik niet snap is dat het altijd heeft gewerkt. Zeker 1,5 jaar lang en nu van het ene moment op het andere doet hij het niet meer.

Wellicht hebben jullie een antwoord hierop, en of tips wat ik kan proberen?
Beheer jij die laptop of doet de IT-afdeling van je werk dat? Dit klinkt namelijk als een gewijzigde policy dat naar je laptop gepushed is.

Soittakaa Paranoid!

• Racer89
@dion_b gedeeltelijk. De software word op afstand gedaan. Echter als er problemen zijn moet het altijd via delen van bureaublad. Zelf kan ik best veel instellen en veranderen. Dus het is niet zo dat alles vergrendeld is.

Waar kan ik dit evt. aan zien of er iets veranderd is? Buiten dat ik niet meer op mijn netwerkmappen kom?

Via het bedrijf hebben wij ook netwerkmappen ( via vpn ) deze werken wel gewoon.

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:24
Misschien dat de SMB versie anders is? Dat ze op je werk laptop ingesteld hebben dat je alleen een bepaalde versie mogen hebben. Of misschien alleen singed SMB wat je netgear niet kan doen.
Als je dat soort dingen wilt bekijken kan je met gpresult /H een HTML pagina maken met alle instellingen en deze bekijken. Aanpassen zal ongetwijfeld niet kunnen.
Je kan natuurlijk ook aan de IT mensen vragen waarom het niet werkt, ik neem aan dat ze een policy hebben mbt benaderen van fileshares thuis of privé gebruik van de laptop in het algemeen, ik zou uit secrutity oogpunt (DLP) niet willen dat een werk laptop aan een thuis NAS (of router) gekoppeld wordt bijvoorbeeld.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Houd deze dingen STRIKT gescheiden. Dus werklaptop mag ALLEEN voor werk gebruikt wordne. Privé laptop voor ..... wel ja.... privé dingen dus.

Ga NIET rommelen. Één klein wijziging, en je kan straks niets meer op die werklaptop. Als IT afdeling dat moet gaan oplossen (meestal is dat een nieuwe image erop), mag jij aan je baas gaan uitleggen, waarom je een halve dag niet productief bent....

Je kan echt veel problemen krijgen als je dit probeert te "omzeilen"...

Doe maar niet.

Je kan beter investeren in een KVM switch, zodat je thuis met één monitor en één toetsenbord / muis beide laptop's kan bedienen.

• Racer89
@haik01 ik snap dit natuurlijk ook wel, echter heb ik deze map ook als naslag werk. Tevens ook voor men werk en ook staan hierop mijn urenlijsten e.d. Ik sla deze namelijk als kopie voor me zelf op direct thuis. Aangezien het altijd heeft gewerkt zonder iets te veranderen in de laptop. Vandaar heb ik dit ook er bij gezet.

Ik ben zelf de hele dag onderweg dus heb ik niks aan een kvm switch. Normaal kon ik altijd verbinden met mijn eigen vpn en zo bij de mappen komen. De VPN na thuis werkt overigens wel nog altijd. Dus vandaag snap ik niet waarom mijn mappen in een keer niet meer bereikbaar zijn.

• Racer89
Tijd geleden ben ik hier weer even mee bezig geweest, uit eindelijk ben ik er achter gekomen wat het probleem was. Ik heb de Netgear geupdate hierna is het vinkje schijnbaar automatisch weggehaald dat er een wachtwoord moest worden ingevoerd voordat je in de map kan kijken. Dit vinkje heb ik weer aangezet zodat de map met een wachtwoord is beveiligd. En nu kom ik gewoon weer op de netwerk map. Schijnbaar blokkeert de laptop mappen die niet beveiligd zijn.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True