Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-11 14:10
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem:

Als ik mijn PC opstart dan staat er op een blauw scherm met witte letters: Resume from hibernation. Ik moet dan een aantal keer op enter drukken, anders start mijn pc helemaal niet op.

Ik had hier een oplossing voor: YouTube: How To Disable Hybrid Sleep In WIndows 10
Echter na een tijd start mijn PC dan niet meer op, totdat het blauwe scherm met Resume from hibernation weer tevoorschijn komt.

Ik doe altijd het stroom er af 's avonds, maar dat doe ik al jaren. Ik heb ook al jaren hetzelfde moederbord en processor, namelijk AsRock Z68, Extreme3 Gen3 met een i5 2500k i.c.m. een GTX 1080.

Sindskort kwam er een ander probleem bij. Ik kreeg totaal geen beeld op mijn scherm. Toen ik mijn videokaart een klein stukje omhoog duwde in mijn kast, deed hij het opeens weer. Als ik iets op mijn scherm zie (resume from hibernation) en ik laat hem weer los dan doet hij er vervolgens goed. FPS/temps alles schijnt oke te zijn.

Wat betreft het laatste probleem; wellicht is mijn videokaart te zwaar voor mijn moederbord, echter, waarom doet hij het wel als mijn PC eenmaal is opgestart en ik hem los laat?

Wat betreft het eerste, waarom is dit na zoveel jaar opeens een probleem? Wellicht door windows 10, maar dit had ik het eerste jaar niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Geef eens de volledige specificaties van de pc, je vergeet het belangrijkste onderdeel: de voeding, merk, type, ouderdom?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde pc (zelfde mobo en cpu), en inderdaad, op een gegeven moment kreeg ik dat scherm ook. Plots, zo uit het niets, is inderdaad al een paar maanden zo. Echter, ik moet gewoon even wachten, het scherm gaat vanzelf weg en de pc start op.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik heb recentelijk het batterijtje op mijn Asrock moeten vervangen nadat er allemaal vage opstartproblemen waren. Hij heeft hem in 3 jaar leeg getrokken. Mede omdat ik ook mijn hele desk afschakel van het net.

Vervang deze eens, type CR2032.

• Ozbro89
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:50:
Geef eens de volledige specificaties van de pc, je vergeet het belangrijkste onderdeel: de voeding, merk, type, ouderdom?
Bedankt voor jullie reacties!

Volledige spec:
i5 2500k @ 4.4ghz
Asrock Z68 Extreme3 Gen3
EVGA GTX 1080 FTW2
Corsair TX750W
G.Skill Ripjaws XF3 8GB

Alleen de videokaart is een aantal maanden oud, de rest heb ik al sinds 2011.

Zorgde een nieuwe batterij er voor dat je het blauwe scherm niet meer kreeg? Vind het dan nog steeds apart dat ik mijn videokaart iets moet optillen voordat ik iets te zien krijg.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een lompe opmerking, maar als je je kaart moet optillen voor hij reboot, waarom vervang je dat schroefje niet dan ?

Je rommelt met de aansluitingen, en dan werkt het kennelijk, maar wil je elke keer het risico lopen op kortsluiting ?

Volgende week/maand een topic "mijn videokaart werkt niet meer .... hoe kan dat ?" ?

Voor de hybride melding :
Schakel in energiebeheer de optie "hybride afsluting UIT"

Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Systeeminstellingen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KAU4AAM.png

( snel opstarten uitschakelen ) bovenste optie

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 25-09-2017 09:29 ]

• Ozbro89
FreshMaker schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:19:
Misschien een lompe opmerking, maar als je je kaart moet optillen voor hij reboot, waarom vervang je dat schroefje niet dan ?

Je rommelt met de aansluitingen, en dan werkt het kennelijk, maar wil je elke keer het risico lopen op kortsluiting ?
Bedankt voor je reactie! En een logisch gedachte. Wellicht had ik het erbij moeten vermelden, maar dit is het eerste wat ik heb gedaan. De kaart anders vastgezet, maar probleem blijft zicht voordoen. Vind het apart dat hij daarna blijkbaar wel goed zit en het alleen bij het opstarten gebeurt. Ik zal het tweede proberen, dank!

• Ozbro89
Nog een vraag wat betreft mijn videokaart.

Heb meerdere malen geprobeerd om de GPU beter vast te zetten, maar het heeft geen effect.

Nu ben ik opzoek naar een GPU bracket zoals:
https://www.amazon.com/dp/B01DQK7DDW/?tag=pcpapi-20

Ik kan echter geen Nederlandse/Europese website vinden die iets soortgelijks heeft. Hebben jullie een idee waar ik het kan kopen?

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Waarom niet bij amazon.com ?

• Ozbro89
Ik vind het vrij duur inclusief verzend- en importkosten. Kan zelf dus geen alternatief vinden in Nederland of Europa. Vandaar mijn vraag.
Pagina: 1