Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan14
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 12:13
Ik heb bijna 3 jaar probleemloos onderstaande ESXi VMWare 6.5 server draaien:

#ProductPrijsSubtotaal
1APC Back-UPS ES 700VA DIN€ 93,-€ 93,-
1ASRock Asrock E3C224-V+€ 174,-€ 174,-
1ASRock E3C224D4I-14S€ 339,-€ 339,-
1Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed€ 202,51€ 202,51
1Inter-Tech IPC-2098€ 0,-€ 0,-
4Kingston D1G72KL110€ 81,12€ 324,48
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 61,-€ 61,-
1TP-Link TL-SG1016DE€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.280,49

Sinds een aantal weken gaat hij echter continue op zwart: server heeft nog wel stroom, is niet bereikbaar via het netwerk (BMC ook niet), monitor geeft aan dat er geen kabel is aangesloten. Enige remedie is om de server 5 a 10 minuten van de stroom af te halen. Daarna doet hij het weer voor een paar uur tot max 3 dagen. Gelijk opnieuw opstarten werkt niet, dan blijft het hiervoor beschreven probleem bestaan.

Ik heb al een ander moederbord geprobeerd, exact hetzelfde probleem. Ik heb er ander geheugen ingestopt, exact hetzelfde probleem.

Ik heb 24+ uur memtest86 gedraaid, geen errors. Ik heb 24u stress-ng gedraaid, geen errors. Ik heb de Intel Processor Diagnostic Tool gedraaid, CPU is in orde.

Ik heb inmiddels een PSU tester besteld, hopen dat die uitsluitsel geeft. Ik verwacht echter dat als de PSU voor problemen zorgt, dat dit bij memtest of stress-ng ook naar boven was gekomen.

Wie heeft er nog tips / suggesties voor mij?

NB. CPU heeft nog 3 maanden garantie, geheugen levenslang.
NNB. Server is diskless, alle VM's staan op m'n FreeNAS server.

Beste antwoord (via stefan14 op 28-09-2017 19:49)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Powersupply kan het issue zijn. Ook gekeken naar stabiliteit van je voltages?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Ben benieuwd wat hieruit komt, die Seasonic schijnt juist één van de meer betrouwbare types te zijn.

Niet toevallig bolle elco's op het moederbord ofzo?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Powersupply kan het issue zijn. Ook gekeken naar stabiliteit van je voltages?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan14
Ik heb nog een reserve PSU gevonden, die ga ik zo inbouwen.

@ThinkPad probleem is identiek op beide mobo's, lijkt mij geen mobo probleem dan.

@Wim-Bart niet naar gekeken. Ik ga m'n originele mobo er ook weer in zetten, die heeft net wat meer monitor/management functies dan de e3c224-v+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:33

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb een soortgelijk probleem gehad en na lang zoeken bleek uiteindelijk een van de VM's random problemen te geven (ging soms een week goed, soms nog geen uur). Dat al uitgesloten?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Ik zou iig de PSU testen en misschien ook eens zonder UPS.

Als die het niet zijn, mogelijk toch eens kijken om esxi te downgraden. Het blijft natuurlijk niet supported hardware. Het probleem is niet toevallig ontstaan na een upgrade van 6.0 naar 6.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan14
Andere PSU zit er inmiddels 16u in, nog geen crash gehad maar het is nog vroeg.

@Detmer Alle niet essentiële VM's heb ik al uitgeschakeld. Zal hier zeker eens mee gaan verder testen als het niet aan de PSU ligt.

@Dennism Als ik het mij goed herinner heb ik de upgrade naar 6.5.0 ergens begin van dit jaar gedaan. Ik zal ook eens zonder UPS proberen als het niet aan de PSU ligt.

• stefan14
Server heeft nog steeds geen crash gehad, dus ik begin voorzichtig te hopen dat het de PSU is. Zit gelukkig nog iets meer dan 2 jaar garantie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan14
Server is nog steeds online zonder problemen. Ik heb inmiddels ook mijn PSU tester binnen. Deze aangesloten op de Seasonic G-Serie 360 watt en deze geeft aan dat er een probleem is met de -5 volt.

Ik denk dat ik met deze 2 feiten tezamen wel kan concluderen dat de PSU defect is. Ik ga hier dus een RMA voor aanvragen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De -5 volt is bij vele voedingen al jaren niet meer aanwezig. Werd enkel voor antieke isa kaarten gebruikt.

Wel kun je stellen dat het ding niet fatsoenlijk werkt inderdaad.
Hoe een voeding reageert bij andere hardware wanneer de leverancier het test is altijd maar afwachten, goed beschrijven hoe en wanneer het gebeurt dan maar.

• stefan14
Ik zit net idd te lezen dat de -5v waarschijnlijk niet aanwezig is op een PSU. Dus even de pinout erbij gezocht en die draad zit idd niet op m'n PSU.

Maar goed, alsnog een RMA aanvragen. Ik zie wel wat het oplevert. Gelukkig is een nieuwe voeding niet heel duur.
Pagina: 1