Ik heb bijna 3 jaar probleemloos onderstaande ESXi VMWare 6.5 server draaien:
Sinds een aantal weken gaat hij echter continue op zwart: server heeft nog wel stroom, is niet bereikbaar via het netwerk (BMC ook niet), monitor geeft aan dat er geen kabel is aangesloten. Enige remedie is om de server 5 a 10 minuten van de stroom af te halen. Daarna doet hij het weer voor een paar uur tot max 3 dagen. Gelijk opnieuw opstarten werkt niet, dan blijft het hiervoor beschreven probleem bestaan.
Ik heb al een ander moederbord geprobeerd, exact hetzelfde probleem. Ik heb er ander geheugen ingestopt, exact hetzelfde probleem.
Ik heb 24+ uur memtest86 gedraaid, geen errors. Ik heb 24u stress-ng gedraaid, geen errors. Ik heb de Intel Processor Diagnostic Tool gedraaid, CPU is in orde.
Ik heb inmiddels een PSU tester besteld, hopen dat die uitsluitsel geeft. Ik verwacht echter dat als de PSU voor problemen zorgt, dat dit bij memtest of stress-ng ook naar boven was gekomen.
Wie heeft er nog tips / suggesties voor mij?
NB. CPU heeft nog 3 maanden garantie, geheugen levenslang.
NNB. Server is diskless, alle VM's staan op m'n FreeNAS server.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | APC Back-UPS ES 700VA DIN | € 93,- | € 93,- |
1 | ASRock Asrock E3C224-V+ | € 174,- | € 174,- |
1 | ASRock E3C224D4I-14S | € 339,- | € 339,- |
1 | Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed | € 202,51 | € 202,51 |
1 | Inter-Tech IPC-2098 | € 0,- | € 0,- |
4 | Kingston D1G72KL110 | € 81,12 | € 324,48 |
1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 61,- | € 61,- |
1 | TP-Link TL-SG1016DE | € 86,50 | € 86,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.280,49 |
Sinds een aantal weken gaat hij echter continue op zwart: server heeft nog wel stroom, is niet bereikbaar via het netwerk (BMC ook niet), monitor geeft aan dat er geen kabel is aangesloten. Enige remedie is om de server 5 a 10 minuten van de stroom af te halen. Daarna doet hij het weer voor een paar uur tot max 3 dagen. Gelijk opnieuw opstarten werkt niet, dan blijft het hiervoor beschreven probleem bestaan.
Ik heb al een ander moederbord geprobeerd, exact hetzelfde probleem. Ik heb er ander geheugen ingestopt, exact hetzelfde probleem.
Ik heb 24+ uur memtest86 gedraaid, geen errors. Ik heb 24u stress-ng gedraaid, geen errors. Ik heb de Intel Processor Diagnostic Tool gedraaid, CPU is in orde.
Ik heb inmiddels een PSU tester besteld, hopen dat die uitsluitsel geeft. Ik verwacht echter dat als de PSU voor problemen zorgt, dat dit bij memtest of stress-ng ook naar boven was gekomen.
Wie heeft er nog tips / suggesties voor mij?
NB. CPU heeft nog 3 maanden garantie, geheugen levenslang.
NNB. Server is diskless, alle VM's staan op m'n FreeNAS server.