Zoek een rpg-achtige game

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ik ben weer aan het gamen geslagen, het laatste wat ik echt gespeeld heb dateert rond 2002 en WoW 2010. Ik ken de Classics :) Maar wil nu wel de recentere spellen spelen. Althans.. specifieke spellen. Ben op steam aan het rondneuzen; het aanbod is gigantisch.

De elementen in WoW die ik heel erg leuk vond is het levellen en ook de zoektocht die je moet doen naar gear. En een beetje tweaken, naar een mooie configuratie wat werkt (door het plaatsen van gems en spells). Alterac Valley en Wintergrasp zijn echt mijn favoriete Battlegrounds': dat zijn battles met grote groepen; 40 vs 40 en Wintergrasp was nog groter. WoW ben ik echter op uitgekeken, scheelt dat van mijn oude guild niemand meer speelt. Vind het wel leuk om samen met anderen te spelen.

Nu speel ik Warface: Icebreaker en ik mis daar de differentiatie in gear een beetje. Ik vind het leuk en mis daar iets van complexiteit in ontwikkeling of dat nu is in skill points (RPG) of in gear. Gear is daar echt een roll the dice welke je nu gaat unlocken. Ook niet echt briljant. Vind de grind niet zo erg, maar iets meer invloed voor welke items je gaat (zoals specifieke raid oid zoals in WoW) is wel prettig.
Het klassen systeem is wel leuk; elke rol is nodig om de moeilijkere missies te kunnen halen.

Verder heb ik Borderlands 2 gespeeld. Aardig, maar de cartooneske vorm spreekt mij niet aan (wel enorme humor). Geen succes voor mij.
Cities: Skylines is ook wel geinig, maar pakt mij niet echt.

World of Warships vond ik ook best aardig, het is ook wel wat simpel (plat). Wel ideaal is de duur van 1 potje. Heerlijk overzichtelijk en de instap is daardoor erg laag.

Shooters waarin men rondspringt als konijnen; niet mijn ding. Veel te nerveus voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Moet t online zijn? Wil je alleen recente spellen of mogen ze ook enkele jaren oud zijn?

Als rpg, gearen, etc je aanspreekt zou ik dragon age: inquisition aanraden. Dat is wel singleplayer alleen. Misschien kun je meekomen in de pubg hype :D is alleen geen rpg.
ls je skyrim nog niet hebt gespeeld moet je die zeker proberen, en online misschien diablo 3?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:37
Als je echt volledig RPG wil gaan zijn er deze dagen de grote klassiekers zoals Skyrim en Witcher 3. Zeer zeer goede spellen. Wat ik zeker ook wil vermelden en al tussen de klassiekers wil zetten is Divinity Original Sin 2. Dat spel is fenomenaal goed, maar wel top down en iets meer hardcore dan twee voorgenoemde.

Als je niet erg vindt om een iets ouder spel te spelen. Fallout New Vegas is ook brilliant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Als je toch nog een beetje naar MMO's zoekt kan FFXIV dat misschien wel vullen. Persoonlijk vind ik het veel minder tijd innemen dan WoW en je kan dan nog wel goed meekomen. Je karakter kan iedere class spelen, het heeft de gear progressie waar je dus naar lijkt te zoeken, en hoewel de focus niet direct op PvP ligt, is er wel een 24v24v24 modus. Hetgeen wat wel wat mist is optimalisatie qua talents oid. Je krijgt 5 'skill slots' die je mag vullen met je eigen keuze tussen ~8 mogelijke skills, en je kan je gear vullen met materia voor extra stats (beetje vergelijkbaar met de gems van WoW), maar er is vaak wel een optimale route om te belopen.

Er is vrij veel te doen naast alleen maar levelen, crafting en fishing hebben zo'n beetje hun eigen end-game, etc. En de game heeft een gratis trial tot level 35 (op iedere class, dus in principe kan je 8 combat classes en alle gathering en crafting classes naar level 35 brengen voordat je aan de maandelijkse betalingen zit)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Als MMO FF. ESO of GW2. Zijn alle 3 prima.

Ook erg leuke game is Warframe. Als shooter looters jou ding is. Heb je nog The division.

Wil je echt RPG dan the witcher 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb het zelf nog niet gespeeld maar Divinity - Original Sin 2 gooit wel aardig hoge ogen de laatste tijd. (94 op metacritic)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De helft van de games die je noemt zijn geen RPG's hé. :P
Maar wil je echt een recente RPG spelen, dan de Witcher 3. Dit staat niet open voor discussie. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
hoe is The Division. Ik hoor daar wisselende verhalen over. Een ex-collaga heeft het gespeeld en die wil het nooit meer spelen. Laatste keer dat hij het heeft gespeeld is inmiddel wel 2 jaar geleden.

MMO is leuk. Al kan single player ook leuk zijn met Cities ben ik een keer ongemerkt flink doorgegaan 3 uur was zo om.
Co-op is ook een goede optie.

Zojuist een potje warface gespeeld: Coop PvE met gasten die de rollen wel snappen. Dan worden zulke spellen echt leuk.

Fallout 1 heb ik vroeger helemaal suf gespeeld. Uitgebreide game met diverse verhaallijnen, fantastisch. Eerst die watchip regelen en daarna heb je alle tijd om alle uithoeken te verkennen.
Fallout 2 heb ook ooit aangeraakt, alleen raakte daar de draad kwijt door hoe uitgebreid die wereld is :)

Het is wel fijn om in online spellen makkelijk aan buddy te komen, al is het random. Zoveel vrienden die spellen spelen heb ik niet. :)

Dragon Age Inquisition heb ik net een gameplay vid gezien. Doet me ietwat denken aan dynasty warriors op de xbox (2002?). Vond ik ook gaaf. Nog leuker zou zijn als je dit samen met anderen kan spelen. Ga deze verder bekijken. En ik zit soms met tijd. De mogelijkheid tot korte potjes is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Dragon Age Inquisition is op steam te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005

DirtyBird

Praktiserend denker

Dynasty warriors is hack 'n slash toch? DA:I is wel wat meer dan dat denk ik. Niet op steam, wel op origin.
Als je buddies zoekt raad ik nogmaals pubg aan. Op het discord kanaal van tweakers kom je genoeg mensen tegen voor een potje

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Kijk eens naar Path of Exile, een f2p ARPG:
+ zeer uitgebreide skill tree
+ gearing een zeer belangrijk onderdeel van het spel
+ parties met maximaal 6 spelers
+ voornamelijk PvE, PvP mogelijk
+ f2p maar zeker niet p2w
+ een actief en gezellig Tweakers guild om je op weg te helpen

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
Maar wil je echt een recente RPG spelen, dan de Witcher 3. Dit staat niet open voor discussie. ;)
Klopt, ik noemde niet de echte RPG's. Een leuke game met het verbeteren van gear of skill punten daar gaat het mij eigenlijk nog meer om. WoW is dan in het voornaamst een RPG, maar het draait ook om dingen doen om end-game content aan te kunnen raken. Een spel als Halo is gewoon wat 'platter', wat niet minder leuk hoeft te zijn, maar niet echt wat ik nu zoek.
De spellen die ik aangaf is om te laten zien wat ik leuk vond om te spelen.

Dank tot zover voor alle tips. Zit echt wel wat speelbaars tussen. Al blijven andere tips welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 14:48
- Divinity Original Sin 2 is eigenlijk je enige keuze :)
Zo bizar goede game.

Daarnaast kan je Dragon Age Inquisition en Fallout 4 ook wel op het lijstje zetten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Divinity Original Sin 2 inderdaad. Geweldige RPG en het is co-op.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 18:43

Dhrax

Prog Lord

Grim Dawn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 15:44
Black Desert Online, echter heeft dit wel een heel hoge leercurve. WoW is er niets bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 14:13
@Upbeat78 ik kan Witcher 3 niet genoeg aanraden :) die game is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 15:19

KipCurreh

Nightcrawler

The witcher 3 is een must als je van Action-RPG (3rd person) houdt.. De quests worden ook netjes aangegeven etc..

Divinity Original Sin 2 moet je wel iets meer zelf doen, hier word je niet bij het handje gehouden.. Is ook een classic-type RPG (isometric, party-based, turnbased)

Zijn 2 volledig verschillende games dus.. Als je van WoW hield, denk ik dat je meer gebaat gaat zijn met The Witcher 3 (+ DLC).. Kan je dit jaar wel even mee voort ;)

En als je hack&slash wilt met eindeloos grinden naar betere gear -> Diablo 3 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KipCurreh op 26-09-2017 11:13 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
Als er één game open voor discussie staat, is het wel TW3. Ik ken weinig andere games die zo sterk in 2 kampen is verdeeld, maar toch zo een groot succes zijn. Je vindt de game fantastisch omdat je je niet stoort aan de matige besturing en combat, of je vindt de game dramatisch omdat je je juist kapot ergert aan die zaken en daardoor nooit in de game komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:58
Kingdoms of Amalur: Reckoning is ook nog een leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
RobbieTheHut schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:03:
Kijk eens naar Path of Exile, een f2p ARPG:
+ zeer uitgebreide skill tree
+ gearing een zeer belangrijk onderdeel van het spel
+ parties met maximaal 6 spelers
+ voornamelijk PvE, PvP mogelijk
+ f2p maar zeker niet p2w
+ een actief en gezellig Tweakers guild om je op weg te helpen
Met Robbie eens. Path of Exile is net Diablo, maar dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 21:45
Loadichus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Met Robbie eens. Path of Exile is net Diablo, maar dan beter.
Nope... Jij vind het beter, een hoop mensen zijn het daar niet mee eens... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Runescape 3?? Weekelijkse updates verschillende skills die je kan levelen. Genoeg bosses, makkelijke instap, moeilijke endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

Loadichus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Met Robbie eens. Path of Exile is net Diablo, maar dan beter met veel meer diepgang.
ftfy

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Als je van Star Wars houd, is Star Wars: Old Republic een aanrader (tussen mn wow-stop's redelijk veel gespeeld)

Veel verkennen, veel mogelijkheden, settings (audio en visueel) zijn vet (mits je Star Wars vet vind though :) )

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:21
redelijk wat RPG's gespeeld en Skyrim blijft nummer 1. Special edition inclusief je lievelings mods staan elke keer weer garant voor een gave play through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Nier:Automata [Action-RPG]
Pagina: 1