Toon posts:

Cpu altijd stressed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem
Op de een of andere manier draait mijn cpu nu altijd stressed
Zelf als ik in mijn bios naar de temp kijkt daalt hij niet. Ik heb ook al de voltage gecheckt maar die staat goed
Ik heb hem ook al met de koe gedraait maar dan stijgt de temp maar 1 graad.
Ook met mijn systeem monitor zie ik dat ie altijd op 100% draait. Ik heb het ook al met de kast open geprobeerd, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord of gelezen.
Zal dit een of ander virus kunnen zijn? Of een proggie die jullie mischien kennen die hier voor verantwoordelijk is.
Mijn systeem Abit KT7A, AMD 700@900 stressed 49, idle ook 48. :(
o ja. Hij draait op winME.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er was een proggel in ME die meedraaide op de 8ergrond. Een sysmonitor ofsow. Kweet nie pcies hoe ut zat.

Of iets dat met de systemrecovery te maken had. :?

Verwijderd

een vergelijkbaar iets heb ik met Win2000... Het is mij opgevallen dat windows 2000 bepaalde programma's meer prioriteit geeft dan eigenlijk nodig, en andere weer minder... hierdoor kon ik het oplossen... Maar moet het wel steeds zlef veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is dat ie ook stressed is in het bios. De temp daalt daar ook niet.

• stok
  • Niet online
Dat is bij mij ook. :)

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Probeer eens een programmaatje als Rain of Waterfall ofzo. Dat zijn progjes die je CPU 'uitzetten' als-ie even niks te doen heeft.

Het lijkt mij geen virus, aangezien hij in de BIOS ook zo'n hoge temp geeft. Misschien zit de temperatuur-sensor wel niet helemaal lekker, probeer hem eens goed te buigen. Of wellicht heb je een verkeerde BIOS-versie ofzo, en is e.e.a. op te lossen door een BIOS opdate?

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 18:47 schreef _mARCO_ het volgende:
Het lijkt mij geen virus, aangezien hij in de BIOS ook zo'n hoge temp geeft. Misschien zit de temperatuur-sensor wel niet helemaal lekker, probeer hem eens goed te buigen. Of wellicht heb je een verkeerde BIOS-versie ofzo, en is e.e.a. op te lossen door een BIOS opdate?
De tenp sensor zit wel goed. Omdat de case temp ook snel stijgt. Verder heb ik wel het goede bios. Het is een vrij nieuwe computer.
Ik heb net een virus scan gedaan maar hij kon niks vinden.

Verwijderd

STRESS (ed) is niet goed. Relax..

• stok
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 20:15 schreef UT het volgende:
STRESS (ed) is niet goed. Relax..
ROFL...

En hij (Shabby) heeft BIOS revisie WW

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Damn ik moet leren lezen.
Waarom draai je niet win98 SE?
Is sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 21:30 schreef Ares408 het volgende:
Is sneller.
Gewoon. Me is na mijn mening wat stabieler en heeft een snellere opstart.

Maar hij doet het nog steeds. Ik heb er een virus scan over heen gegooid. Die vond niks. Ook heb ik eens de systemrecovery uitgeschakelt zoals stokkie zei. Dit hielp ook niet.
Dan ga ik straks maar eens over op het formateren van de c:. Daar heb ik dus geen zin in. :(
Iemand nog iets wat ik kan proberen?

Verwijderd

Ik heb een tijdje lang ook gehad nadat ik aan het testen was geweest met CPUIdle. Programma bleek bij mij niet goed te werken dus ik had het keurig weer verwijderd via de uninstall. Daarna bleef mijn cpu temp steeds hoog. Na een tijdje kwam ik er achter dat er nog een dll van CPUIdle op de achtergrond meeliep :(
Probeer eens via ctrl-alt-del bepaalde processen/programma af te breken en hou je temp daarna goed in de gaten.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 21:30 schreef Ares408 het volgende:
Is sneller.
Ze zuigen beide.
Zoooo instabiel.. |:(

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Gebruik de resource monitor eens om te kijken welke applicaties de processor constant aanspreken.

Mocht dit in WinMe niet werken en je hebt tijd en zin... probeer Win2k >> Task Manager >> Processes
Geeft prima overzicht van de CPU Time gebruikt door de diverse applicaties.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer wel effe win2k. Dat is een betere oplossing dan formateren lijkt mij.

Cpu idle heb ik nooit op mijn pc gehad. Waarschijnlijk is het een ander proggie die mij dwars zit.
Ik zal cleansweep eerst proberen om een paar dll te verwijderen.
Pagina: 1