Hoe gekocht spel in Microsoft-store opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de Microsoft store een spel gekocht en dat geinstalleerd.

Nu wilde ik datzelfde spel op een tweede computer installeren (zoals ook bij Steam kan). Het gaat me niet om die tweede computer, daar gooi ik het meteen weer af, maar voor als mijn hoofdcomputer crasht. Dan ben ik die game liever niet kwijt.

Ik heb me rot gezocht op de Microsoft site over hoe dit moet. Als je het spel nl. nogmaals wilt "kopen", krijg je de mededeling "u bent de eigenaar van dit product", maar geen link om het nogmaals te installeren.

Het dichtste bij kwam een mededeling op een pagina "Downloads en productcodes". Daar staat:"U kunt de meeste software die u bij ons hebt aangeschaft, downloaden, installeren of opnieuw installeren via de Bestelgeschiedenis. Zoek de software en selecteer vervolgens Productcode/Installeren."

De pagina Bestelgeschiedenis heb ik gevonden en daar staat inderdaad het spel. Echter, daar staat geen productcode of een link om het programma opnieuw te installeren.

Wie weet hoe ik een aangeschaft spel nogmaals kan installeren?

Beste antwoord (via Rupie op 01-10-2017 16:42)

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:14:
Dank voor je reactie.

Hmm... Dit is vreemd. Jij krijgt de optie om het spel opnieuw te installeren. Die krijg ik niet. Ik krijg alleen mededeling dat ik eigenaar ben van het spel. (Zie hieronder.)

Enig idee wanneer je wel en wanneer niet opnieuw kan installeren?

Dank!

[afbeelding]
Jij benadert de Store zo te zien vanuit je browser (op Windows 7?). Je moet de Store-app op Windows 10 gebruiken om de knop te zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Als je naar het spel gaat in de store staat er in plaats van "Buy"/"Kopen" gewoon een knop "Install".

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92mtx0K.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

Hmm... Dit is vreemd. Jij krijgt de optie om het spel opnieuw te installeren. Die krijg ik niet. Ik krijg alleen mededeling dat ik eigenaar ben van het spel. (Zie hieronder.)

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49mNk22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:21

Dutch_Celt

Jollygood

Vanuit de store (app) je profiel plaatje aanklikken en vervolgens naar je library.

Je zou e.e.a. dan vanuit die lijst moeten kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Store App. de 3 ... naast je foto rechts boven in. In menu kiezen voor "mijn bibliotheek". Maar wel op een andere PC en niet op de zelfde pc. Store App ziet of Game al geïnstalleerd is. Ik heb 1 keer gehad dat ik een programma op een tweede pc wilde installeren, maar dat kon pas wanneer de andere pc uit stond. Toen beide aan stonden en ik startte de app zei de App zelf dat ie niet op 2 PC's gelijk actief mocht zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:14:
Dank voor je reactie.

Dank!

[afbeelding]
Jij benadert de Store zo te zien vanuit je browser (op Windows 7?). Je moet de Store-app op Windows 10 gebruiken om de knop te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Windows store games kun je alleen op windows 10 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sowieso lijkt het me niet dat je na een crash je spel kwijt bent, maar dat je het via de store gewoon opnieuw kunt downloaden, zonder opnieuw te hoeven betalen. Je voortgang ben je wellicht wel kwijt, maar dat zal ook zo zijn als je op een andere pc opnieuw installeert.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
remco8264 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:12:
[...]

Aha. Dat zal het zijn. Het is inderdaad Windows 7 (stomme Sony die weigert te upgraden naar Win 10). Dank allen!
Pagina: 1