monitoren lan en wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
Tijdens het gamen schiet mijn ping of latency ineens enorm omhoog, het lijkt er op of er iemand opeens netflix zit te kijken of een bestand download of een pc of tablet die update (ik heb momenteel een adsl verbinding van 20/2,5) Maar dit gebeurd ook wel eens 's avonds laat als bijna iedereen op bed ligt en de kinderen moet de de mobiele devices inleveren als ze naar bed gaan. Ik heb op mijn smartphone een app "fing" hiermee kan ik alle apparaten die in mijn netwerk zitten zien. Maar ik kan volgens mij niet controleren hoeveel bandbreedte ze trekken, is hier een app of programma waar ik a la minuut kan zien welk apparaat op dat moment zoveel bandbreedte trekt?

ik heb Paessler al geïnstalleerd maar daar zie ik mijn android apparaten niet in via wifi, bovendien vind ik het nog niet al te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Als je al je netwerk verkeer wilt monitoren dan zul je iets van monitoring software op je router moeten draaien of tussen je router en de rest van je netwerk.

snmp monitoring als je router switch die optie heeft
Wikipedia: Simple Network Management Protocol

[ Voor 37% gewijzigd door Firedragon op 24-09-2017 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Een andere invalshoek. Draait er iemand op je locale netwerk een peer to peer client (typisch een torrent programma)? Een router heeft in de regel weinig problemen met downloadverkeer. Maar p2p clients staan vaak standaard nogal enthousiast ingesteld. Lees dat ze veel uploaden en eventueel veel gelijktijdige verbindingen uitzetten. Dat eerste krijgt iedere verbinding op z'n knieën .

Weer een andere invalshoek. Sluit je pc eens via draad aan op je modem/router? Treedt het probleem dan ook op? Als dat niet het geval is dan is het probleem met je wireless verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 23:07
Met SNMP kun je op interface nivo monitoren, mits je device het ondersteunt.

In jouw geval kun je dan dus misschien wel zien dat je verbinding dichtgetrokken wordt (de wan van je router), maar niet waardoor.
Daarvoor heb je dingen als netflow of sflow. Maar ga er maar niet vanuit dat een simpel consumerding daar ooit van gehoord heeft.

Hoe zit je nu te gamen? Via wifi? zo ja, test een kabel. Wifi (zeker als je op de 2.4Ghz band zit) kent vaker latency issues in drukkere omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:49
Je zoekt iets als Mikrotiks Torch tool?

Dat is helaas iets wat je alleen op de wat geavanceerdere routers terugvind. Niet iets wat op consumentenapparatuur te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
Momenteel zit ik rechtstreeks bekabeld via een switch op mijn experia box. Ik heb wel een TP-Link AC2600 boven staan voor wifi, die kan ik er ook bekabeld tussen zetten. Alle apparaten die er op zitten herken ik als onze eigen apparatuur. Misschien dat deze router programma's ondersteunt waar jullie het over hebben.
Pagina: 1