Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MBR start niet automatisch (Windows10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

mijn Desktop is enkele dagen geleden gecrashed en ik kreeg zo een leuk beeld met een "Smiley".
Ik kon niets meer doen, windows 10 Herstellen lukte niet, opstart herstel lukte ook niet.
Het enige wat ik nog kon doen was een schone installatie. Ik heb dus alle partities verwijdert zodat windows10 een volledig frisse installatie kon doen.
Na de installatie stootte ik op het volgende probleem.
Bij het booten van de pc krijg ik de melding "Reboot and select proper boot device."
Na een herstart van de pc te doen en de "Boot Menu" op te roepen, lukt het me dus wel om door te starten naar windows10, maar hij doet het dus niet automatisch.
Heeft iemand hier ervaring mee, en kent iemand de oplossing?
...

Windows 10, I7-2600 CPU (desktop)
...

Ik heb al een opstartherstel gedaan via mijn installatie USB (Heeft helaas niet geholpen)
Via BIOS de "BOOT PRIORITY" ingesteld op mijn HDD, maar daar stond hij al op (heeft ook niet geholpen)
...

ik hoor het graag,

mvg,

Badlegend

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-09-2017 10:03)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Staat de BIOS of UEFI HDD als eerste in je boot order? Stond legacy boot aan tijdens de Windows 10 installatie of zit je nu met UEFI boot opgezadeld terwijl je een legacy device probeert te booten? Zie je uberhaupt twee opties?

Alle reacties

Verwijderd

Hoeveel harde schijven hangen er in die machine?
Staat er in het bios ook een optie om de volgorde van de hdd's in te stellen?
Bijvoorbeeld: Hard Drive BBS Priorities

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2017 07:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Staat de BIOS of UEFI HDD als eerste in je boot order? Stond legacy boot aan tijdens de Windows 10 installatie of zit je nu met UEFI boot opgezadeld terwijl je een legacy device probeert te booten? Zie je uberhaupt twee opties?

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd er zit momenteel maar 1 hdd in de pc. Bij mijn boot tabblad in mijn bios heb ik alle bijkomende boot opties uitgeschakeld zodat hij enkel boot vanaf mijn hdd. Maar dit werkt ook niet.

@MissingDog Ik ben aan die optie normaal gezien niet aan geweest. Maar dit is een vraag die ik eerst nog eens kan controleren.
Ik heb niets anders gedaan dan toen ik hem voor de eerste keer installeerde, daarom dat ik het raar vind. Het is ook een bios met heeel veeel opties...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Badlegend

Verwijderd

Hoe heb je de partities verwijderd?
Controleer de hdd eens met bijvoorbeeld crystaldiskinfo.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Bedankt voor je snelle Reply,
MissingDog had het juiste antwoord, blijkbaar toen mijn pc was gecrashed heb ik toch enkele instellingen verandert om te proberen hem toch te kunnen starten, en daarbij had ik de optie "UEFI BOOT" aan gezet.
Nu heb ik de optie af gezet en hij start terug door.
Bedankt voor jullie hulp!

Badlegend
Pagina: 1