Problemen RX470/i52500K

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Kaki95
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-04-2021
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een pc aageschaft. Deze pc doet het in principe goed echter haal ik een erg lage FPS in games als Witcher 3 (20 FPS max).

Systeem:
Asrock Z68 Extreme Gen 3
Intel i5 2500k
2x4gb Geil Ddr3
Rx 470 4gb van Powercolor
600w voeding van Coolermaster

Eerst had ik problemen ermee dat games steeds uitvielen tijdens het spelen. Dit verholpen door de kaart de downclocken van 1300 naar 1100. Nu is de FPS echt irritant laag aangezien je overal leest dat deze kaart toch minimaal 50 FPS moet kunnen halen.

Wie o Wie kan mij helpen? :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit heeft niets met grafische vormgeving en aanverwanten te maken dus [GFX] -> [VB] :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaki95
Sorry my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Waarom heb je je kaart gedownclocked, wat is de temperatuur van je gpu/kast /cpu, drivers geupdate, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaki95
JappieR schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:51:
Waarom heb je je kaart gedownclocked, wat is de temperatuur van je gpu/kast /cpu, drivers geupdate, enz
Ik hem gedownclockt omdat elke game om de 15 min crashte. Dat probleem was daarmee verholpen. Zelfs als ik hem nu naar de originele clocknselheid zet blijf ik een lage FPS halen... Drivers al 5 keer geupdate naar de nieuwste versie. Temperatuur GPU is maar 60 graden.. Overal op internet staat dat deze combo van CPU en GPU makkelijk 50 FPS moet kunnen halen op verschillende games... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
- Alle stroomkabels voor de GPU aangesloten?

- Zit de monitor aangesloten op de GPU of op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaki95
Zeara schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:43:
- Alle stroomkabels voor de GPU aangesloten?

- Zit de monitor aangesloten op de GPU of op het moederbord?
Yes alles aangesloten, en monitor op de DVI slot van de videokaart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Kaki95 schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:31:
[...]
Overal op internet staat dat deze combo van CPU en GPU makkelijk 50 FPS moet kunnen halen op verschillende games... :-(
Ligt er ook aan welke settings je de games instelt.

Als je bijvoorbeeld op 'ultra' settings (die vaak onnodig zwaar zijn), of een te hoge renderscale zet dan trekt zo'n RX470 dat natuurlijk niet.

Gebruik eens GPU-z of MSI Afterburner om te kijken wat de clockspeeds van je kaart doen, gaan ze bijvoorbeeld wel echt naar de hoge clockspeed of blijven ze ergens op een lagere snelheid steken? (<- dit wil soms wel eens gebeuren als er een programma op de achtergrond je GPU ook gebruikt, een browser met hardwareversnelling of een mediaspeler met hardwareversnelling).

Je geeft aan een 600W voeding te hebben, maar hoe oud is deze? Kan zijn dat die de kaart onder belasting niet meer kan trekken doordat het ding 'versleten' is.
Drivers al 5 keer geupdate naar de nieuwste versie
Pak eens een keer een iets oudere versie. Nieuwste driver betekend niet altijd de meest stabiele. Soms geeft een nieuwe driver meer problemen dan het oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaki95
Nemesizz schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:22:
[...]

Ligt er ook aan welke settings je de games instelt.

Als je bijvoorbeeld op 'ultra' settings (die vaak onnodig zwaar zijn), of een te hoge renderscale zet dan trekt zo'n RX470 dat natuurlijk niet.

Gebruik eens GPU-z of MSI Afterburner om te kijken wat de clockspeeds van je kaart doen, gaan ze bijvoorbeeld wel echt naar de hoge clockspeed of blijven ze ergens op een lagere snelheid steken? (<- dit wil soms wel eens gebeuren als er een programma op de achtergrond je GPU ook gebruikt, een browser met hardwareversnelling of een mediaspeler met hardwareversnelling).

Je geeft aan een 600W voeding te hebben, maar hoe oud is deze? Kan zijn dat die de kaart onder belasting niet meer kan trekken doordat het ding 'versleten' is.

[...]

Pak eens een keer een iets oudere versie. Nieuwste driver betekend niet altijd de meest stabiele. Soms geeft een nieuwe driver meer problemen dan het oplost.
HELD!!!!! Het probleem lag niet aan de settings deze haalde zelfs op low settings nog 20 FPS. En de hardware was gelukkig ook in orde. Maar toen was ik wat verder gaan zoeken op het oudere driver idee. Na jou tip ben ik daarop wat gaan doorzoeken op forums en heb ik via DDU de driver weggehaald en versie 16.11.4 geinstalleerd uit (schrik niet: november 2015!!). Nu draait die een stabiele 60 FPS zonder enige problemen. Thanks voor alle hulp!!! Eindelijk opgelost :*)
Pagina: 1