Ik ben op zoek naar een energiezuinige server/PC, met als doel het hosten van o.a. het volgende:
Er komt Windows 10 op te draaien en bij voorkeur moet het geheel in een normale ATX/EATX kast passen. Er hoeft geen aparte videokaart in en het doel is dat de 4 HD's uit de NAS er ook in passen. Verder heb ik nog een SSD liggen om Windows op te installeren.
Ik zat te denken aan het volgende:
Ik heb voor een Core i3 ipv Celeron gekozen om toch nog een beetje performance te hebben, de TDP is hetzelfde. Deze kast heeft voldoende 3,5" ruimte voor de 4 HD's. 4 GB RAM is misschien wat weinig, maar dan prik ik er later nog wel 4 extra bij.
Kan dit zuiniger of goedkoper, vergeet ik iets, passen deze componenten bij elkaar en denken jullie dat dit zo een goede keuze is? Alvast bedankt voor het meedenken!
- Domoticz
- NAVPI (RPI emulatie)
- Een aantal cryptocurrency wallets (Uiteraard let ik op de beveiliging...)
- NAS
- 1 of meerdere kleine VM's
Er komt Windows 10 op te draaien en bij voorkeur moet het geheel in een normale ATX/EATX kast passen. Er hoeft geen aparte videokaart in en het doel is dat de 4 HD's uit de NAS er ook in passen. Verder heb ik nog een SSD liggen om Windows op te installeren.
Ik zat te denken aan het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-7100T Boxed | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/4 | € 36,51 | € 36,51 |
| 1 | Corsair VS450 | € 37,- | € 37,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 322,01 | |
Ik heb voor een Core i3 ipv Celeron gekozen om toch nog een beetje performance te hebben, de TDP is hetzelfde. Deze kast heeft voldoende 3,5" ruimte voor de 4 HD's. 4 GB RAM is misschien wat weinig, maar dan prik ik er later nog wel 4 extra bij.
Kan dit zuiniger of goedkoper, vergeet ik iets, passen deze componenten bij elkaar en denken jullie dat dit zo een goede keuze is? Alvast bedankt voor het meedenken!
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp