Beste Tweakers,
Ik zou mijn huidige Desktop Game PC uit november 2012 graag upgraden met als doel nieuwe spellen als BF1 en PUBG soepel te kunnen spelen op een 23 inch 1920x1080 monitor, waarbij niet alles op high/ultra hoeft te staan. Ik heb met mijn huidige systeem soepel BF 3 en 4 kunnen spelen en speel nu met name CS:GO, wat prima draait.
Zie hieronder mijn huidige specs:
Wat heb ik zelf gedaan:
Ik had geen zin om honderden euros uit te geven en de hele kast te verbouwen, daar ben ik ook niet handig genoeg voor, de passieve tweaker zeg maar
. Dus wat heb ik gedaan: ik heb via V&A van een mede-tweaker exacte dezelfde videokaart overgenomen om daarmee een SLI opstelling te maken. Ik wilde dit tevens aanvullen met een lichte overclock van mijn huidige CPU en nog eens 8GB extra DDR3 RAM. Al met al voor circa € 100 klaar en niet teveel moeite dacht ik.
Echter, ik heb in al mijn naïviteit geen rekening gehouden met het feit dat mijn voeding (i) helemaal geen kabels heeft om 2 videokaarten van 2x6-pins te voorzien en (ii) 2 videokaarten i.c.m. overclock van de CPU wellicht helemaal niet aankan.... Ik heb dus een probleem.
Mogelijke oplossingen die ik zelf nog zie:
Dank alvast!
Ik zou mijn huidige Desktop Game PC uit november 2012 graag upgraden met als doel nieuwe spellen als BF1 en PUBG soepel te kunnen spelen op een 23 inch 1920x1080 monitor, waarbij niet alles op high/ultra hoeft te staan. Ik heb met mijn huidige systeem soepel BF 3 en 4 kunnen spelen en speel nu met name CS:GO, wat prima draait.
Zie hieronder mijn huidige specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec HCG-620M | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 92,90 | € 92,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,80 | |
Wat heb ik zelf gedaan:
Ik had geen zin om honderden euros uit te geven en de hele kast te verbouwen, daar ben ik ook niet handig genoeg voor, de passieve tweaker zeg maar
Echter, ik heb in al mijn naïviteit geen rekening gehouden met het feit dat mijn voeding (i) helemaal geen kabels heeft om 2 videokaarten van 2x6-pins te voorzien en (ii) 2 videokaarten i.c.m. overclock van de CPU wellicht helemaal niet aankan.... Ik heb dus een probleem.
Mogelijke oplossingen die ik zelf nog zie:
- Ik ga de voeding vervangen door een groter exemplaar die wel SLI-proof is en probeer hiermee het originele plan alsnog uit te voeren. Nadeel hiervan is dat ik dan waarschijnlijk alle aansluitingen en kabels die nu hartstikke mooi zijn weggewerkt door de assembleerder moet gaan vervangen.... Of kan ik de meeste kabels laten zitten als ik een modulaire voeding koop (mijn huidige PSU is ook modulair)? Ik twijfel eerlijk gezegd inmiddels ook een beetje of de performance van de GTX 660Ti's in SLI voldoende gaat zijn.
- Ik verkoop de beide GTX 660Ti's en koop 1 nieuwe videokaart van een latere generatie, waarbij ik dan erg graag advies wil van jullie, ervan uitgaande dat de overige componenten dezelfde blijven (CPU dan wel overclocken en 8GB extra DDR3 RAM). Zoals ik het nu zie lijkt me dit de beste optie. Gaat een dergelijke nieuwere videokaart wel werken met al die 'oude' componenten? Moet ik bijv. BIOS flashen (vind ik eng) om kaart herkend te krijgen?
- Ik verkoop de beide GTX 660Ti's, mijn MOBO, CPU en RAM geheugen en vervang dit geheel voor modernere componenten. Dit zal natuurlijk de grootste winst opleveren. Nadelen hiervan zijn de kosten en het praktische probleem van assemblage: dit kan ik gewoon echt niet. Wellicht zijn hier mede-tweakers voor de porren (Zwolle e.o.)?
Dank alvast!