Ik ontving een paar maanden geleden het aanbod om een paar maanden gratis Flightradar24 "Gold" te gebruiken. Leuk dacht ik, dus ik de app geïnstalleerd en veel plezier van gehad. Ik was in de veronderstelling dat het proefabonnement na de proefperiode vanzelf zou stoppen, maar dat bleek dus niet zo te zijn: er is onlangs 40 Euro van mijn creditcard gehaald. Ik weet het, ik had de voorwaarden van Google Play beter moeten lezen, er staat inderdaad in dat je een proefabonnement tijdig moet opzeggen anders start het echte abonnement en moet je gaan betalen. Maar ik ben toch behoorlijk nijdig.
Ik ben een dergelijke werkwijze niet meer gewend in Nederland. Vroeger gebeurde het wel bij tijdschriften e.d., maar tegenwoordig werkt het meestal zo dat een proefabonnement "je tot niets verplicht" en "na 3 maanden vanzelf stopt". Misschien is dat zelfs wettelijk geregeld? Met Play-producten werkt het in elk geval blijkbaar anders en word je genageld als je vergeet op te zeggen. Ik vind dat niet klantvriendelijk. Dus ik let volgende keer wel beter op voordat ik een proefabonnement neem.
Ik ben een dergelijke werkwijze niet meer gewend in Nederland. Vroeger gebeurde het wel bij tijdschriften e.d., maar tegenwoordig werkt het meestal zo dat een proefabonnement "je tot niets verplicht" en "na 3 maanden vanzelf stopt". Misschien is dat zelfs wettelijk geregeld? Met Play-producten werkt het in elk geval blijkbaar anders en word je genageld als je vergeet op te zeggen. Ik vind dat niet klantvriendelijk. Dus ik let volgende keer wel beter op voordat ik een proefabonnement neem.