[Google Play] Let op: na aflopen proefabonnement opzeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 08:22
Ik ontving een paar maanden geleden het aanbod om een paar maanden gratis Flightradar24 "Gold" te gebruiken. Leuk dacht ik, dus ik de app geïnstalleerd en veel plezier van gehad. Ik was in de veronderstelling dat het proefabonnement na de proefperiode vanzelf zou stoppen, maar dat bleek dus niet zo te zijn: er is onlangs 40 Euro van mijn creditcard gehaald. Ik weet het, ik had de voorwaarden van Google Play beter moeten lezen, er staat inderdaad in dat je een proefabonnement tijdig moet opzeggen anders start het echte abonnement en moet je gaan betalen. Maar ik ben toch behoorlijk nijdig.
Ik ben een dergelijke werkwijze niet meer gewend in Nederland. Vroeger gebeurde het wel bij tijdschriften e.d., maar tegenwoordig werkt het meestal zo dat een proefabonnement "je tot niets verplicht" en "na 3 maanden vanzelf stopt". Misschien is dat zelfs wettelijk geregeld? Met Play-producten werkt het in elk geval blijkbaar anders en word je genageld als je vergeet op te zeggen. Ik vind dat niet klantvriendelijk. Dus ik let volgende keer wel beter op voordat ik een proefabonnement neem.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
Naja ongewoon is het niet.

Ik kan mij nog herinneren dat Netflix en Spotify ook zo werkten. 1 maand gratis premium proberen. Zeg je niet op voor het eind van de maand dan ga je er gewoon voor betalen (dus na die gratis maand).

Maar uhm, zoek je nu een wet die jouw gevoelens onderbouwt? Of wat is de bedoeling nu?

[ Voor 82% gewijzigd door eric.1 op 23-09-2017 21:13 ]

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:48
Ik kom het nog vrij regelmatig tegen dat het abonnement na de proefperiode gewoon door loopt. Veel mensen hebben dit niet door en daarom is er ook vrij veel kritiek op. Dit leidt er waarschijnlijk wel naar dat het minder wordt gebruikt.

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 08:22
eric.1 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:02:
Naja ongewoon is het niet.

Ik kan mij nog herinneren dat Netflix en Spotify ook zo werkten. 1 maand gratis premium proberen. Zeg je niet op voor het eind van de maand dan ga je er gewoon voor betalen (dus na die gratis maand).

Maar uhm, zoek je nu een wet die jouw gevoelens onderbouwt? Of wat is de bedoeling nu?
Ok, zo uitzonderlijk is het dus kennelijk niet. Ik meld het omdat ik het klantonvriendelijk vind en mensen wil waarschuwen niet dezelfde "fout" te maken als ik gemaakt heb. Daarnaast heb ik de ijdele hoop dat als er maar genoeg mensen net zo over denken als ik en erover praten, de situatie op termijn zal verbeteren. Maar ik besef dat er meer voor nodig is dan een klaagzang op een forum ;)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vermoedelijk was dit geen proefperiode/free trial, maar een regulier abonnement met de eerste x maanden gratis. Je kan dit interpreteren als een proefabo, maar dat is het dus niet.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zo moeilijk is het niet, een volgende keer bij het afsluiten of aanmelden ook meteen een opzegging de deur uit doen. Maakt niet uit of er nu staat dat het automatisch gaat of niet, opzeggen en vragen om een bevestiging, klaar.
Vorige maand zelf nog op die manier gewerkt met de Consumentenbond, aanmelden voor een proefabo en direkt na de bevestiging opzeggen. Kreeg keurig een bevestiging van het opzeggen retour en iedereen is weer gelukkig.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit had je makkelijk zelf kunnen voorkomen door de voorwaarden goed te lezen. Gezien dit meer een rant is op Google (Play) en ik hier geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.