Toon posts:

Nieuwe surround sound set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent een financiële meevaller gehad, hierdoor wil ik graag mijn huidige surround set vervangen.

Ik zoek een?
Surround sound set

Wat is je budget?
Zou graag rond de 500 euro willen uitgeven, maar max 700.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de set voornamelijk voor muziek, maar ook een filmpje kijken of gamen (xbox) wordt graag gedaan.

Ik heb op het moment een Logitech z-5500 set, waarvan 2 rear-speakers kapot zijn. Ik heb een tijdje terug al een Onkyo tx-Nr-555 receiver (http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr555-129869.html) gekocht om een vernieuwing mogelijk te maken. Ik heb door de jaren heen van de z-5500 gemerkt dat de bass niet goed gebalanceerd is bij muziek. De front speaker is vaak niet heel zuiver met dialoog in video. (wellicht ook door ouderdom?)

Ik vraag me af wat nu handig is, ik begreep dat voor muziek voornamelijk twee goede speakers in een stereo opstelling gebruikt worden. is het dan verstandig om twee goede stereo speakers te kopen + een goede bass, En de goedwerkende front speakers van de z-5500 naar de rear te verplaatsen? Of is het verstandig om gewoon een volledig nieuwe 5.1 set te kopen? De receiver ondersteund Atmos (7.1) maar ik verwacht niet op korte termijn hier gebruik van te willen maken.

Met vriendelijke groeten,

Robbin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

7.1 is geen Atmos. Atmosspeakers zijn de hoogtespeakers en daarmee het derde getal in de aanduiding van de speakeropstelling. Dus bijvoorbeeld 5.1.2 of 7.1.4, etc.

Je hebt een leuk budget, maar in speakerland is je geld zo op. Met deze bestedingsruimte zou ik kiezen uit 2 opties:

(1) een 5.1 speakerpackage uitkiezen, of
(2) stap voor stap opbouwen en beginnen met een 2.0 of 3.0 setup en sparen voor de extra speakers.

Wij kunnen overigens wel speakers aanraden, maar geluid is heel smaak gebonden. Het beste advies is daarom om zelf luidsprekers te gaan beluisteren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:38
Ik zou, wat je zelf al (bijna) zegt, de twee front speakers naar achteren verplaatsen en daarvoor in de plaats twee nieuwe front speakers en een centre aanschaffen. Voor films is de centre de belangrijkste speaker. Om klankverschil met de front speakers te vermijden, wordt vaak aangeraden om die uit dezelfde serie te halen als de front speakers.

Met jouw budget zou ik nog even wachten met het aanschaffen van een nieuwe subwoofer.
De nieuwe fronts speakers zullen vrijwel zeker al een beter bass weergave hebben dan je huidige front speakers.