Toon posts:

Laptop scherm 'scheurt af' van toetsenbordonderdeel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het scherm onderdeel van mijn laptop begint los te geraken van het toetsenborddeel. Hiermee bedoel ik dat bij het scharnier het bovenste gedeelte van de laptop los begint te geraken van het scharnier, waardoor ik kabeltjes begin te zien. Dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn en ik heb het gevoel dat elke keer dat ik de laptop open klap, dat er iets schuurt. Het lijkt net alsof de scharnier (lange grijze balk) niet meer in de voegen zit net onder het scherm.

Op de bij gevoegde fotos is het hopelijk duidelijk te zien wat ik bedoel

Mijn laptop is een ASUS N550J en ik heb hem nu iets meer dan drie jaar. Ik heb hem toentertijd bij Coolblue gekocht en hoop dat ik hem bij de media markt kan laten repareren. Ik kan online dezelfde scharnier kopen.

Mijn vraag is zou dit volgens jullie te repareren zijn met een scharniervervanging en hoe lang zou een reparatie duren? of zou hier eventueel meer aan de hand kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://afbeelding.im/4bvsEKB5
Afbeeldingslocatie: https://afbeelding.im/dX1gxwby

Vooral op de laatste afbeelding is het beter te zien.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Ruud

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43

TommieW

Numa numa.

Als ik mij niet vergis, is dat grijze onderdeel meer een kapje dan echt een onderdeel van het scharnier. De vraag is dus of het hele scharnier beschadigd is of dat het alleen cosmetische schade is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat verklaart al meer. Als ik naar het scharnierkapje kijk, dan zie ik dat er wel een stukje van afgeschaafd is.

Zou het een erge aanslag op mijn laptop te zijn om het open te laten maken om de schade te laten bekijken?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Het kan wel zijn dat het echte scharnier wat scheef zit door een val ofzo. En dat het kapje nu schuurt en losraakt omdat het allemaal een beetje scheef gaat.

Dat gezegd hebbende... Laptops repareren is lastig. Gezien de leeftijd van de laptop kost een reparatie waarschijnlijk meer als de laptop nog waard is.
Ik zou hem gewoon gebruiken zolang hij nog werkt.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er inderdaad op alsof iets scheef zit. Als ik de laptop dichtklap en aan de kant waar het scharnier zit kijk, dan is de ene hoek meer uitstekend dan de andere.

Bedankt voor de medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Als het goed is kan je dat gewoon weer vast klikken.. druk er maar eens op. (met een beetje kracht)
Pagina: 1