Willekeurige BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• kevintu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-07 00:23
Hoi,
Ik heb in April mijn eigen pc gebouwd en die werkt in preciepe helemaal goed.
Maar ik krijg constant BSOD's te zien maakt niet uit wat ik aan het doen ben, filmpje kijken op youtube of een zwaar spel spelen via steam. mn pc crasht wanneer die zin heeft. de crashes zijn onder andere:
SYTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Memory_Management
en soms direct na dat de pc opniew opstart na een BSOD is het: CRITICAL_PROCES_DIED
Soms voert mijn pc na het opnieuw opstarten ook en schijfcheck en reparatie uit van ASUS (omdat dat het merk van mn mobo ook is) maar dat helpt overduidelijk niet echt. ook heb ik 'seatools' geinstalleerd en iedere mogelijk test uitgevoerd maar daar komt ook niks uit.

Als iemand mij hier mee kan helpen zou dat echt fantastisch zijn want aan google heb ik niks.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Je zou eens kunnen proberen om een tijdje met andere geheugenreepjes te testen. Als dat niets oplost even een tijdje zonder grafische kaart en alleen op GPU van moederbord, wellicht dat daar iets mis gaat.

BSOD's duiden vaak op hardware issues of driver problemen. Heb je al je driver geupdate en correct geinstalleerd?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 21:16
Je hebt Nirsoft Bluescreenview om afgelopen fouten te bekijken. Zo kun je bijvoorbeeld zien of ze echt willekeurig zijn, of dat er een telkens èèn driver naar voren komt.

• kevintu
Ja uit die Bluescreenview blijkt inderdaad dat het vooral door ntoskrnl.exe komt. Wat kan ik daaraan doen?

Screenshot van bluescreenview: https://imgur.com/a/CjCxh

• jeroen3
Je hebt nogal wat 12B codes. Dat zegt genoeg.
0x12B: FAULTY_HARDWARE_CORRUPTED_PAGE

Kijk eens of je een geheugencontrole kan uitvoeren. (dat kan windows, zoek in start menu)
Of ander via Memtest.

[ Voor 39% gewijzigd door jeroen3 op 23-09-2017 19:21 ]

• kevintu
Ik heb mijn pc de geheugencontrole laten uitvoeren en al gouw zei die dat er een hardware probleem was maar waar kan ik nou de eindresultaten vinden van die test dan? ook hierbij hielp google niet

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 19:24
Je hebt regelmatig blue screens, èn een geheugencontrole meldt dat er een hardwareprobleem is.
Dat betekent dus gewoon dat je geheugen kapot is. Vervangen dus.
Wat wil je nog méér weten dan?

• jeroen3
Het resultaat staat in de Event Viewer (Gebeurtenissenlogboek)
Go to Event viewer , its under Administrative Tools in Control Panel.

Once EV loads (may take a while) go to Applications and Services Logs on the left, expand it and drill down to Microsoft>Windows>MemoryDiagnostics-Results

• kevintu
Dus ik moet mijn werkgeheugen vervangen? Toch raar das als dat net nieuw uit de verpakking komt het het gelijk niet meer doet. en dat dat dan van die vage meldingen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 19:24
Misschien kan je de gegeugentimings wat losser afstellen, in je BIOS, bijvoorbeeld
-Welk moederbord heb je?
-Op welke frequentie en timings draait je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
zetje01 schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:20:
Misschien kan je de gegeugentimings wat losser afstellen, in je BIOS, bijvoorbeeld
-Welk moederbord heb je?
-Op welke frequentie en timings draait je geheugen?
Heb je het geheugen overgeklokt of draai je standaard BIOS settings? In geval van het laatste kun je deze vraag overslaan. Zoniet deze gelieve te beantwoorden.
kevintu schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:39:
Dus ik moet mijn werkgeheugen vervangen? Toch raar das als dat net nieuw uit de verpakking komt het het gelijk niet meer doet. en dat dat dan van die vage meldingen veroorzaakt.
Aannemende dat je je geheugen niet hebt overgeklokt. Werkgeheugen is gevoelig voor statische lading en het komt wel eens voor dat je een niet werkend setje uit de fabriek krijgt. Vertel de winkelier in kwestie dat de geheugentest van Windows fouten liet zien. Dat is genoeg reden de reepjes terug te sturen en nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Geheugen testen met memtest86, dit is een bootable cd/usb stick, dus niet in windows testen.
Je kunt samen testen(meerdere reepjes), als het weigert, dan ook 1 voor 1 testen.
Zie moederbord handleiding waar je het geheugen moet plaatsen.

Zoek met google naar je geheugen, en moederbord, of meer gebruikers dit hebben, misschien vind je hier ook de oplossing.

Je geheugen opzoeken via google, daar de timings opschrijven.
Dan in je bios kijken of ze daar ook op staan.
Dan heb je nog in bios, een instelling als turbo, dan probeert de bios alles vlugger in te stellen, probeer normaal.

Dan kun je nog het geheugen langzamer in te stellen, bijv als er compability problemen zijn met hardware naar het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintu
Ik heb een ASUS prime Z270-A moederbord. En Corsair vengeance LPX memory van 2666Mhz.
Deze staat standaard afgesteld in de bios. en Jan als de windows geheugencontrole al fouten aangeeft hoef ik toch Memtest86 niet meer te draaien? en ik weet van mezelf dat het geheugen 2666MHz is omdat ik het zelf er in gedaan heb direct uit de verpakking. Ik droeg een anti-statish bandje en heb de pinnetjes van het geheugen niet aan geraakt omdat je deze heel makkelijk overal anders vast kan pakken.

Mijn volledige onderdelen lijst Eclusief grafische kaart(XFX rx480 Black edition): https://imgur.com/a/WrgZe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
kevintu schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:30:
Ik heb een ASUS prime Z270-A moederbord. En Corsair vengeance LPX memory van 2666Mhz.
Deze staat standaard afgesteld in de bios. en Jan als de windows geheugencontrole al fouten aangeeft hoef ik toch Memtest86 niet meer te draaien? en ik weet van mezelf dat het geheugen 2666MHz is omdat ik het zelf er in gedaan heb direct uit de verpakking. Ik droeg een anti-statish bandje en heb de pinnetjes van het geheugen niet aan geraakt omdat je deze heel makkelijk overal anders vast kan pakken.
De reepjes waren al toast voor jij ze aanraakte. Dat komt soms voor.

Ik zou de winkel contacteren en melden dat je denkt dat je geheugen kapot is omdat je blauwe schermen hebt en Windows geheugencontrole fouten detecteert. Ze ruilen zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb in het verleden wel eens Windiag van Microsoft, dat nu vermoedelijk in de geheugentest van Windows zit, gebruikt om geheugen te testen en kon daarmee fouten vinden. Ik geloof dat Memtest86 uitgebreider kan testen maar de noodzaak deze te gebruiken zie ik niet omdat de test van Windows al fouten vind. Windiag had twee modi; een standaard en uitgebreide modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintu
Oke bedankt. dan moet ik het een paar dagen zonder pc doen maar dat moet dan maar.
Pagina: 1