HP DL 160 G6 fan noise

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:56
Mijn vraag
Heb laatst van een vriend een DL 160 G6 gekregen alleen als dit ding boot geeft hij zoveel herrie dat je niet eens even rustig kan praten... Nu wil ik 2 andere koelers boven op de processoren plaatsen ipv al die 8 kleine 40mm fans. Als ik dit doe en ik boot krijg ik een error: Failure not all fans are being detected...

Wat kan ik hier aan doen? Kan ik de thermische beveiliging uitzetten of iets dergelijks?

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP dl 160 G6
2 1366 koelers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rondgekeken op google zonder succes.
Geprobeerd met 1 fan wat ook niet werkte.
In de bios rondkeken ook zonder succes |:(

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43
Kun je niks aan doen. Het is een server. Die zijn niet bedoelt om stil te zijn.

• Torac
.Maarten schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:33:
Kun je niks aan doen. Het is een server. Die zijn niet bedoelt om stil te zijn.
Helaas zal hij toch stiller moeten kunnen zijn.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48

Detmer

Professioneel prutser

Wellicht als je heel creatief bent met wat weerstandjes kun je faken dat er een werkende fan in zit, maar of dit type server daar nog in trapt en lekker mee draait weet ik niet. Vergeet ook niet dat de server ook koel moet blijven.
Wellicht dat er een bios-update iets helpt?

Wat @.Maarten al aangeeft zijn servers niet gemaakt om stil te zijn en de 1U met kleine fans al helemaal niet. Die moeten nu eenmaal meer toeren maken dan een grotere fan om dezelfde hoeveelheid lucht te kunnen verplaatsen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Torac
Detmer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:45:
Wellicht als je heel creatief bent met wat weerstandjes kun je faken dat er een werkende fan in zit, maar of dit type server daar nog in trapt en lekker mee draait weet ik niet. Vergeet ook niet dat de server ook koel moet blijven.
Wellicht dat er een bios-update iets helpt?

Wat @.Maarten al aangeeft zijn servers niet gemaakt om stil te zijn en de 1U met kleine fans al helemaal niet. Die moeten nu eenmaal meer toeren maken dan een grotere fan om dezelfde hoeveelheid lucht te kunnen verplaatsen.
Tja helaas is het zo... Ben zelf nou weer niet zo extreem technisch dat ik met weerstandjes aan de gang wil. Wat ik nu heb gevonden is dit: http://h17007.www1.hpe.co...en9_060216/s_POST_F1.html

Ga eens kijken of als ik alle fans eruit haal en f1 ram of het dan wel werkt.
Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Torac schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:47:
[...]

Tja helaas is het zo... Ben zelf nou weer niet zo extreem technisch dat ik met weerstandjes aan de gang wil. Wat ik nu heb gevonden is dit: http://h17007.www1.hpe.co...en9_060216/s_POST_F1.html

Ga eens kijken of als ik alle fans eruit haal en f1 ram of het dan wel werkt.
Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval! _/-\o_
Een HP server gaat iig nooit opstarten zonder fans ;) Geen idee hoe de 160 met iLO zit maar de 3xx met iLO zullen direct uitschakelen, dat kan je niet omzeilen en gelukkig maar.
Enige optie die je hebt is met weerstandjes prutsen en hopen dat het werkt en de server niet overhit raakt, anders zal je toch echt een andere server (niet 1U) moeten hebben.

Fixing things to the breaking point...

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Hier staat wat uitleg hoe je het technisch kan klaarkrijgen. (telt ook voor de DL160G6) :

https://greghunter1968.wo...-ml350-g6-it-is-possible/

Het zal alleen nog wel wat moeite vragen om echt stille fans te vinden van 40mm met voldoende airflow
om een goede werking te waarborgen.

Zo als in de posts hierboven staat : zonder fans, of in bios negeren is geen optie in de DL160. Die loopt te warm, of start niet meer op zonder fans aangesloten.

Try @ your own risk.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

rdejongjr

Gnome

Wat wel heel makkelijk kan, tach signaal (gele draad bij een normale fan) van 1 fan splitten en op de andere headers prikken

[ Voor 15% gewijzigd door rdejongjr op 23-09-2017 19:37 ]

• Torac
rdejongjr schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:35:
Wat wel heel makkelijk kan, tach signaal (gele draad bij een normale fan) van 1 fan splitten en op de andere headers prikken
Bedankt voor uw reactie!
Kunt u misschien een video van iemand op youtube sturen die dit doet? Van andere hardware sites mag natuurlijk ook. :P

• RGAT
  • Niet online
Torac schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor uw reactie!
Kunt u misschien een video van iemand op youtube sturen die dit doet? Van andere hardware sites mag natuurlijk ook. :P
Daarmee kan je fans weghalen, de rest zal nog steeds hard blijven draaien.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, het is een 1U server. Die zijn gemaakt om in een datacenter te hangen en er is dus geen rekening mee gehouden dat jij er rustig naast wilt praten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Torac
Compizfox schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:29:
Tja, het is een 1U server. Die zijn gemaakt om in een datacenter te hangen en er is dus geen rekening gehouden dat jij er rustig naast wilt praten.
Het enige dat ik wil weten is hou ik de fans kan faken zodat ik gewoon de server kan draaien met andere betere fans.

Ik denk dat ik misschien iets heb gevonden... Ik ga ze niet faken maar gewoon een normale 3 of 4 pins fan erop aansluiten waar de de kleine plastic puntjes af snij zodat ze passen en dan zorg ik dat zwart op zwart rood op rood zit etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Torac op 23-09-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Torac schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:31:
[...]

Het enige dat ik wil weten is hou ik de fans kan faken zodat ik gewoon de server kan draaien met andere betere fans.

Ik denk dat ik misschien iets heb gevonden... Ik ga ze niet faken maar gewoon een normale 3 of 4 pins fan erop aansluiten waar de de kleine plastic puntjes af snij zodat ze passen en dan zorg ik dat zwart op zwart rood op rood zit etc.
Tja daar is geen kant en klare oplossing voor, verschilt vaak per iLO firmware zelfs hoe gevoelig het is ermee...
Kwestie van proberen en hopen dat je de server niet sloopt, of hardnekkig googlen en hopen dat iemand dit met exact jouw server en dezelfde firmware al heeft gedaan.
Heb het vroegah ook geprobeerd (ML370 G1 en G3, DL380 G3, G4 en G5 en een ML310 G4) de ML310 lukte het omdat die standaard fan aansluitingen gebruikt, de rest weigerde te booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
Ik heb een oude Poweredge R300 die ik af en toe gebruik voor wat experimenteer werk. Ook een 1U server met van die priegelige fans en als de BIOS eenmaal geladen is is deze prima stil. Nog wel aanwezig, maar niet storend luid.

Zit de kap er wel op? Hoe zijn de temperaturen? Draaien alle ventilatoren wel? Zie je in iLO of andere vorm van monitoring misschien 1 ventilator die niet goed meedraait of die een foutcode geeft?

Bovenstaand zijn allemaal redenen voor een bak herrie namelijk.
Torac schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:31:
Kortsluiting in je server d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 29-09-2017 14:58 ]

Pagina: 1