Nieuw All-Round Systeem tussen de 1.000 en 1.200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Jedi_013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 17:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem wil ik gebruiken als all-round systeem. Het is een vervanging van een Mediacenter-systeem. Ik zal er vooral mee internetten, mailen, films bekijken, muziek luisteren, beetje gamen (CS), wat photoshoppen, werken aan websites (Dreamweaver, Adobe CC) en verder gebruiken voor mijn werk (Visual Studio IDE, Community, Code en Team Services). Veel van die bezigheden zal ik wel tegelijkertijd uitvoeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 1.200 euro aan kwijt zijn. Ik zet het systeem zelf in elkaar.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem eigenlijk alleen twee schermen mee (LG Flatron E2360V-PN Zwart, 23,6 inch HD scherm en een oud 15 inch Dell scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 164,95€ 164,95
1MSI B250 PC Mate€ 85,-€ 85,-
1Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G€ 71,50€ 71,50
1Seagate Archive HDD v2 ST8000AS0002, 8TB€ 213,95€ 213,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 88,-€ 88,-
1Aerocool Aero-1000 Wit€ 69,25€ 69,25
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 14,95€ 14,95
1Arctic Freezer i32€ 25,95€ 25,95
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)€ 45,43€ 45,43
1Trust Evo€ 33,99€ 33,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1Seasonic G-series 450 watt€ 68,50€ 68,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
1Ewent Dual Docking Station USB 3.1 Gen1 (USB3.0) voor 2.5 en 3.5 inch SATA HDD/SSD Zwart€ 33,05€ 33,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,47

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn systeem vòòr mijn huidige had ik in elkaar gezet op adviezen van een collega; daar had ik duidelijk wat kritischer mogen zijn. Dat was na twee jaar en een ontelbare blauwe schermen hartstikke dood. Het was een AMD-systeem, dus ik zit er niet om te springen om terug te keren naar AMD, ik heb een sterke voorkeur voor Intel. Verder heb ik geen echte voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vond een witte kast wel eens leuk, die Aerocool heeft genoeg ruimte. Hetgeen ik doe is los genomen niet heel zwaar, maar ik doe wel veel tegelijkertijd. De machine komt in de woonkamer te staan, dus op zich is het wel fijn, als die behoorlijk stil is, daarom heb ik ook een 80plus gold voeding genomen. Verder heb ik nog best wat oude Sata HDD's, daarom heb ik een HDD docking station erbij genomen. Wel handig daarvoor. De 8TB hard disk is bedoeld als opslag van hetgeen op die oude schijven staat.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
1. Controle: ik heb alles doorgenomen, maar mijn ervaring blijft beperkt. Ik hoor graag of dit allemaal wel gaat samenwerken, zoals ik denk.
2. Adviezen t.a.v. verbeteringen: mogelijk dat er Tweakers zijn die me componenten kunnen aanraden die beter zijn voor hetzelfde geld, of betrouwbaarder.
3. Processorkoeling: is die Arctic Freezer voor mijn systeem de moeite waard, of is die stock koeler voldoende?
4. Videokaart: is die Gigabyte GT1030 voldoende voor mijn bezigheden op dit systeem?

Alvast hartelijk dank aan een ieder die meekijkt en even zijn/haar gedachten over mijn keuzes laat gaan. :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het was een AMD-systeem, dus ik zit er niet om te springen om terug te keren naar AMD, ik heb een sterke voorkeur voor Intel. Verder heb ik geen echte voorkeuren.
Dat had duidelijk niks met AMD of Intel nodig. Enige CPU's die ik mij zo kan herinneren met problemen is de Atom C2000 serie en die is van Intel.
nieuws: Cisco reserveert 125 miljoen dollar voor gevolgen Intel Atom C2000-pr...

Wat betreft het systeem, de pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed is niet echt een interessante CPU op dit moment.

Een 450W voeding is erg overdreven, een voeding zoals deze kan een high-end game PC met GTX 1080 Ti en i7 CPU of iets vergelijkbaars aan. Een PC als deze neemt zo'n 125W maximaal. Daarnaast is deze voeding EOL en slecht verkrijgbaar.

Wat wil je trouwens met die HDD doen? Bestanden archiveren zoals de naam van de HDD aangeeft?

Heeft je Dell scherm een digitale beeldscherm ingang?

Kun je "een beetje gamen" beter omschrijven?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
Kun je nog wachten tot 5 oktober? dan komen de nieuwe Intel processoren.
Voor all-round gebruik is wellicht een AMD systeem een betere optie.

De GT 1030 is slechts over het algemeen dubbel zo snel als de Intel integrated graphics, vind €70 best veel voor zulke magere prestaties.
Je kunt denk ik beter voor geen of een '' volwaardige '' grafische kaart gaan zoals een GTX 1050 ti als je echt wilt gaan gamen, misschien kun je daarover nog wat meer vertellen.

@-The_Mask- Ik zou never nooit een 450 watt voeding adviseren voor een build met een GTX 1080 Ti en i7 o.i.d.
Misschien dat het net kan maar je wilt het liefste altijd wat marge overhouden en ze worden erg inefficiënt als je ze richting of zelfs boven de 100% belast.
De levensduur gaat het ook zeker niet ten goede.

Ik zou zelf een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold aanraden voor builds die niet onder budget builds vallen en niet meer dan 500watt gebruiken.
Kost iets meer dan de goedkopere voedingen met minder vermogen maar je krijgt er een langere levensduur en goede componenten voor terug.
De voeding maakt het ook mogelijk eventueel een dikkere videokaart erin te zetten en een betere processor ( die meer stroom verbruikt ).

Eventuele logische opties waarbij je inlevert op vermogen en kwaliteit / levensduur:

pricewatch: Corsair VS350
pricewatch: Corsair CX450M

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@ The Mask: Hartelijk dank voor je reactie.
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:41:
[...]

Dat had duidelijk niks met AMD of Intel nodig. Enige CPU's die ik mij zo kan herinneren met problemen is de Atom C2000 serie en die is van Intel.
nieuws: Cisco reserveert 125 miljoen dollar voor gevolgen Intel Atom C2000-pr...
Ik bedoelde niet dat het meteen aan de AMD-processor lag, maar dat het me mentaal een beetje van AMD af houdt. Het lag er waarschijnlijk meer aan dat de combinatie van componenten niet echt goed was,.
Wat betreft het systeem, de pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed is niet echt een interessante CPU op dit moment.
Wat bedoel je met niet echt interessant? Welke kun je me dan aanraden?
Een 450W voeding is erg overdreven, een voeding zoals deze kan een high-end game PC met GTX 1080 Ti en i7 CPU of iets vergelijkbaars aan. Een PC als deze neemt zo'n 125W maximaal. Daarnaast is deze voeding EOL en slecht verkrijgbaar.
Dank je, dat neem ik mee. Dan zoek ik een andere, minder krachtige op.
Wat wil je trouwens met die HDD doen? Bestanden archiveren zoals de naam van de HDD aangeeft?
Ik wil er vooral oude bestanden op opslaan. Bestanden die ik misschien een keer per jaar zal openen. Ik wilde die dan ook vooral gebruiken als back-up.
Heeft je Dell scherm een digitale beeldscherm ingang?
Nee, alleen VGA, maar het is vooral tijdelijk, heb nu alleen niet echt de ruimte voor een beeldscherm erbij. De computer zelf is nu veel belangrijker voor mij.
Kun je "een beetje gamen" beter omschrijven?
Ja hoor, :D , dat houdt eigenlijk vooral wat Counterstrike spelen in. Iets dat met het huidige systeem niet meer lukt.

Hartelijk dank voor alle hulp, adviezen en opmerkingen waar ik verder over na kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@JohanNL: Hartelijk dank!
JohanNL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:41:
Kun je nog wachten tot 5 oktober? dan komen de nieuwe Intel processoren.
Voor all-round gebruik is wellicht een AMD systeem een betere optie.
Maar zitten die nieuwe Intel-processoren niet meteen een paar prijsklassen hoger? Of valt dat wel mee?
Voor AMD zal ik me nog wat meer moeten inlezen. Dat wordt morgen,.. ;)
De GT 1030 is slechts over het algemeen dubbel zo snel als de Intel integrated graphics, vind €70 best veel voor zulke magere prestaties.
Je kunt denk ik beter voor geen of een '' volwaardige '' grafische kaart gaan zoals een GTX 1050 ti als je echt wilt gaan gamen, misschien kun je daarover nog wat meer vertellen.
Dat gamen van mij is alleen wat Counterstrike spelen, en dan is dat hooguit een paar uur per week, niet echt hoog niveau. Ik moet zeggen dat ik er op dit moment qua drukte niet eens aan toe zou komen,.. :P
Misschien kan ik dan beter een losse grafische kaart laten vervallen,.. ik gebruik nog wel Photoshop en CorelDraw en Corel Photopaint of is een losse videokaart daar niet echt nodig voor?
Eventuele logische opties waarbij je inlevert op vermogen en kwaliteit / levensduur:
pricewatch: Corsair VS350
pricewatch: Corsair CX450M
Dank je wel, die tweede Corsair had ik ook op het oog, wordt veel gebruikt, maar die reviews waren niet mals, vond ik. Hartelijk dank, je adviezen en opmerkingen neem ik mee, ik ga overdag nog eens wat kijken naar mijn keuzes,.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Jedi_013 schreef op zondag 24 september 2017 @ 04:30:
@JohanNL: Hartelijk dank!

[...]

Maar zitten die nieuwe Intel-processoren niet meteen een paar prijsklassen hoger? Of valt dat wel mee?
Voor AMD zal ik me nog wat meer moeten inlezen. Dat wordt morgen,.. ;)

[...]

Dat gamen van mij is alleen wat Counterstrike spelen, en dan is dat hooguit een paar uur per week, niet echt hoog niveau. Ik moet zeggen dat ik er op dit moment qua drukte niet eens aan toe zou komen,.. :P
Misschien kan ik dan beter een losse grafische kaart laten vervallen,.. ik gebruik nog wel Photoshop en CorelDraw en Corel Photopaint of is een losse videokaart daar niet echt nodig voor?

[...]

Dank je wel, die tweede Corsair had ik ook op het oog, wordt veel gebruikt, maar die reviews waren niet mals, vond ik. Hartelijk dank, je adviezen en opmerkingen neem ik mee, ik ga overdag nog eens wat kijken naar mijn keuzes,.. :)
Als het gamen niet zoveel voorstelt zou ik de grafische kaart er niet bij doen, in eerste instantie.
Een extra grafische kaart zal je wel een heel klein beetje helpen met programma's zoals Photoshop maar het zal niet veel zijn, in eerste instantie wil je gewoon een zo goed mogelijke processor hebben.
Later als je denkt meer te willen gamen kun je altijd nog een grafische kaart toevoegen, tegelijk zul je dan ook iets betere performance krijgen in programma's die van een sterke grafische kaart kunnen profiteren.

Op dit moment zou een AMD build met een 1600 denk ik de beste keuze zijn.
Probleem is echter wel wil je voor een AMD build gaan dat die geen ingebouwde graphics heeft en je dus alsnog de grafische kaart erbij moet kopen, wat het weer minder interessant maakt.
Als je voor Intel wilt gaan zou ik even tot 5 oktober wachten, een i5 7400 is niet echt een goede keuze.
Er komen dan een i5 8600K en een i7 8700k, de opvolgers van de 7600K en de 7700K.
Je kunt ervan uit gaan dat ze bij release zo'n 280 euro gaan kosten voor de i5 en iets van 390 voor de i7.
Een moederbord gaat waarschijnlijk minimaal 100 euro kosten omdat er alleen moederborden komen voor dit platform met een Z370 chipset ( opvolger van Z270 )
Maar ze kosten dan toch wel wat meer maar ze zijn dan ook ongeveer 50% sneller doordat ze 2 extra cores krijgen.

Denk dat als de prijzen kloppen; zo'n i5 8600K wel de processor is die je zoekt.
De i5 8600K heeft dan ook net zoveel cores als een AMD Ryzen 1600(x) maar wel de helft aantal threads.
De i5 8600K zal echter wel een betere single core performance hebben dan de Ryzen, maar ook multi performance bij programma's die tot zeker 6 cores/threads gebruiken, bij meer cores/threads gebruik zal het verschil minder worden en ik denk dat als een programma 9 of meer cores/threads ondersteunt dat de Ryzen zelfs sneller zal/kan zijn.

Dat is dus iets wat je misschien nog zelf uit kunt zoeken; hoeveel cores/threads jouw programma's mee om kunnen gaan.
Als je daar zelf op uit kunt maken dat je maar 4 cores/threads of zelfs minder kunt gebruiken is de i5 7400 ook weer een optie, ook al lijkt hij voor de meesten zo oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@JohanNL Dank voor deze reactie!
JohanNL schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:30:
[...]

Als het gamen niet zoveel voorstelt zou ik de grafische kaart er niet bij doen, in eerste instantie.
Een extra grafische kaart zal je wel een heel klein beetje helpen met programma's zoals Photoshop maar het zal niet veel zijn, in eerste instantie wil je gewoon een zo goed mogelijke processor hebben.
Later als je denkt meer te willen gamen kun je altijd nog een grafische kaart toevoegen, tegelijk zul je dan ook iets betere performance krijgen in programma's die van een sterke grafische kaart kunnen profiteren.
Duidelijk, dan houd ik het voorlopig bij de interne GPU. :)
Op dit moment zou een AMD build met een 1600 denk ik de beste keuze zijn.
Probleem is echter wel wil je voor een AMD build gaan dat die geen ingebouwde graphics heeft en je dus alsnog de grafische kaart erbij moet kopen, wat het weer minder interessant maakt.
Als je voor Intel wilt gaan zou ik even tot 5 oktober wachten, een i5 7400 is niet echt een goede keuze.
Er komen dan een i5 8600K en een i7 8700k, de opvolgers van de 7600K en de 7700K.
Je kunt ervan uit gaan dat ze bij release zo'n 280 euro gaan kosten voor de i5 en iets van 390 voor de i7.
Een moederbord gaat waarschijnlijk minimaal 100 euro kosten omdat er alleen moederborden komen voor dit platform met een Z370 chipset ( opvolger van Z270 )
Maar ze kosten dan toch wel wat meer maar ze zijn dan ook ongeveer 50% sneller doordat ze 2 extra cores krijgen.

Denk dat als de prijzen kloppen; zo'n i5 8600K wel de processor is die je zoekt.
De i5 8600K heeft dan ook net zoveel cores als een AMD Ryzen 1600(x) maar wel de helft aantal threads.
De i5 8600K zal echter wel een betere single core performance hebben dan de Ryzen, maar ook multi performance bij programma's die tot zeker 6 cores/threads gebruiken, bij meer cores/threads gebruik zal het verschil minder worden en ik denk dat als een programma 9 of meer cores/threads ondersteunt dat de Ryzen zelfs sneller zal/kan zijn.

Dat is dus iets wat je misschien nog zelf uit kunt zoeken; hoeveel cores/threads jouw programma's mee om kunnen gaan.
Als je daar zelf op uit kunt maken dat je maar 4 cores/threads of zelfs minder kunt gebruiken is de i5 7400 ook weer een optie, ook al lijkt hij voor de meesten zo oninteressant.
Zo veel cores kunnen mijn programma's wel gebruiken, denk ik, maar echt nodig heb ik het niet.

Wachten wil ik best wel, maar die nieuwe processors die jij noemt, zijn meteen ook een stuk duurder, evenals een duurder bij behorend moederbord, dus die kraken dan helaas mijn budget.

Zijn de volgende processors voor mij anders interessant?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Intel Core i5-6500 Tray€ 168,04€ 168,04
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 214,50€ 214,50
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,40€ 184,40

Al zal ik dan ook het RAM moeten aanpassen bij de i5 6xxx-reeks,..

Of is die i5 7400 dan nog steeds beter dan die? Je bent duidelijk niet echt enthousiast over die i5 7400, dat dis duidelijk, maar kun je me dan wel een processor aanraden in dezelfde prijsklasse? Dat zou zeer welkom zijn!

Bedankt voor alle adviezen en stof tot nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je toch AMD gaan overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 222,60€ 222,60
1MSI B350 PC Mate€ 85,95€ 85,95
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 135,95€ 135,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 88,-€ 88,-
1Aerocool Aero-1000 Wit€ 69,25€ 69,25
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 10,95€ 10,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)€ 45,43€ 45,43
1Trust Evo€ 35,08€ 35,08
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,95€ 90,95
1Ewent Dual Docking Station USB 3.1 Gen1 (USB3.0) voor 2.5 en 3.5 inch SATA HDD/SSD Zwart€ 33,05€ 33,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Jedi_013 schreef op maandag 25 september 2017 @ 05:38:
@JohanNL Dank voor deze reactie!

[...]

Duidelijk, dan houd ik het voorlopig bij de interne GPU. :)

[...]

Zo veel cores kunnen mijn programma's wel gebruiken, denk ik, maar echt nodig heb ik het niet.

Wachten wil ik best wel, maar die nieuwe processors die jij noemt, zijn meteen ook een stuk duurder, evenals een duurder bij behorend moederbord, dus die kraken dan helaas mijn budget.

Zijn de volgende processors voor mij anders interessant?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Intel Core i5-6500 Tray€ 168,04€ 168,04
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 214,50€ 214,50
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,40€ 184,40

Al zal ik dan ook het RAM moeten aanpassen bij de i5 6xxx-reeks,..

Of is die i5 7400 dan nog steeds beter dan die? Je bent duidelijk niet echt enthousiast over die i5 7400, dat dis duidelijk, maar kun je me dan wel een processor aanraden in dezelfde prijsklasse? Dat zou zeer welkom zijn!

Bedankt voor alle adviezen en stof tot nadenken!
Volgens mij past het allemaal prima binnen je budget, je zult alleen die 8TB harde schijf moeten laten varen of denk je echt zoveel nodig te hebben? je hebt namelijk ook al een 3TB harde schijf erbij zitten.
Zo nee, dan kun je voor een AMD build gaan zoals @Verwijderd heeft gemaakt, eventueel nog met een 1700x ipv een 1600x en een GT1030 ipv GTX 1050.

Een i5 van de volgende generatie die 5 oktober uit komt zou ook prima passen binnen je budget, zelfs de i7 zou net kunnen.
Als we er van uit gaan dat de i5 €280 gaat kosten, de i7 €390 en het moederbord ( om het toch maar safe te spelen ) €150.
Dan zit je op €430 voor de i5 combo en €540 voor de i7.

Een totale build ( zonder dedicated videokaart maar de build in graphics ) kom je op:

€1080 ~ voor de nieuwe i5
€1190 ~ voor de nieuwe i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@Verwijderd

Hartelijk dank voor die combinatie, helaas zit er die back-up HDD van Seagate niet bij, met die erbij valt dit toch wat duurder uit.

Ik denk nog verder na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je echt zoveel opslag nodig? Eventueel de GTX1050 eruit en een GT1030 erin. Het overige geld kan je dan investeren in extra opslag.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@JohanNL
JohanNL schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:12:
[...]
Dan zit je op €430 voor de i5 combo en €540 voor de i7.

Een totale build ( zonder dedicated videokaart maar de build in graphics ) kom je op:

€1080 ~ voor de nieuwe i5
€1190 ~ voor de nieuwe i7
Hartelijk dank, ik vind het geweldig dat jullie zo enthousiast meedenken.

Ik mag dadelijk naar mijn werk toe en ben daar nog wel even zoet mee, ik ga eens lang en hard nadenken, wat ik wil. Of ik wacht op die nieuwe generatie, maar die combo van @Verwijderd vind ik ook erg interessant,.. keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_013
@Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:22:
Heb je echt zoveel opslag nodig? Eventueel de GTX1050 eruit en een GT1030 erin. Het overige geld kan je dan investeren in extra opslag.
Eerlijk gezegd heb ik die opslag wel nodig. Maar jouw voorstel bevalt me erg goed, ik ga eens lang en hard nadenken of ik wil wachten op die nieuwe intel generatie, of dat ik eens voor AMD ga. Hartelijk dank voor je enthousiaste meedenken in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:08:
Mocht je toch AMD gaan overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 222,60€ 222,60
1MSI B350 PC Mate€ 85,95€ 85,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 141,95€ 141,95
Die Corsair Vergeance geheugen draait op 3000 MHz, processor heeft het over 2.666 MHz voor intern geheugen, .. kan dat niet beter hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Ryzen heeft baat bij sneller geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
Kun je instellen met xmp overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@Verwijderd

Dank je voor de info.

@Boudewijnb
Boudewijnb schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:46:
Kun je instellen met xmp overklokken
Dank je voor de info.

Overklokken heb ik me echter nog nooit mee bezig gehouden en ik weet niet of ik me daar aan wil wagen,.. ;)
Slaat die X in de Ryzen 5 1600X dan ook op overklokken?

Ik game behoorlijk weinig, misschien moet ik me dan toch bij Intel houden,..

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_013 op 29-09-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
Echt overklokken is het niet, je klikt gewoon op een knopje in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
Boudewijnb schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:12:
Ah, ok, dat moet ook voor mij nog wel te doen zijn,... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
@Boudewijnb
Boudewijnb schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:12:
Nog maar een vraag: als ik die Ryzen 5 1600X vervang voor een Ryzen 5 1600, dan scheelt me dat ook een losse koeler, en in totaal 70 euro,.. Is dat slim? Wat ik er over lees wel, maar wordt die mening door de Tweakers hier gedeeld?

Alvast wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als je het verschil weg wil overclocken dan is het een no brainer. :P
Anders is het alsnog een goede optie omdat de koeler die je bij de R5 1600 krijgt best goed is. Het is verder niet alsof de R5 1600 nu langzaam is, alleen net even wat minder snel dan de 1600X. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_013
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:26:
Als je het verschil weg wil overclocken dan is het een no brainer. :P
Anders is het alsnog een goede optie omdat de koeler die je bij de R5 1600 krijgt best goed is. Het is verder niet alsof de R5 1600 nu langzaam is, alleen net even wat minder snel dan de 1600X. ;)
Hartelijk dank, dan ben ik eruit! :)

Hartelijk dank voor alle hulp, Tweakers! ;)
Pagina: 1