Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik de Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit. Nu wil ik het 2,4 GhZ netwerk uitschakelen en alleen 5 GhZ gebruiken. Ik weet hoe ik inlog op de Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit en ik weet hoe je 2.4GhZ uitschakelt. Het vreemde is alleen dat als ik 2,4 GhZ uitzet de Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit niet meer vindbaar is? Als ik 2,4 GhZ en 5 GhZ tegelijk aanzet werken ze beide wel. Maar dat wil ik dus niet. Ik heb ook even een apart WiFi naam gegeven zodat ik zeker weet dat ik verbinding maak met de Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit. Maar die is dus niet zichtbaar. Verschillende WiFi kanalen geprobeerd.

Waarom werkt alleen 5GhZ niet? doe ik iets fout? Apparaten kunnen het overigens aan op 5Ghz.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2017 17:13 ]

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Dan hebben die dingen dus 1 radio die op 2 frequenties werkt....

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt mij stug. Je hebt namelijk in de webinterface de keuze voor WiFi-frequentieband:

2,4 + 5 GHz
2,4 GHz
5 GHz

Dan moet dat toch werken ;)? waarom zet je anders deze opties neer?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Omdat je dan een SSID kan maken specifiek per frequentie, dat zegt weinig over hoe het ding hardwarematig in elkaar zit.

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
FireDrunk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:45:
Omdat je dan een SSID kan maken specifiek per frequentie, dat zegt weinig over hoe het ding hardwarematig in elkaar zit.
Dat klopt inderdaad! toch geeft iemand in de reviews bij Coolblue aan dat hij alleen draait op 5Ghz met deze adapters. Het moet dus kunnen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Je kan gewoon alle ssids weghalen denk ik, en er maar 1 aanmaken op 5Ghz?

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
FireDrunk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:12:
Je kan gewoon alle ssids weghalen denk ik, en er maar 1 aanmaken op 5Ghz?
Het is inmiddels gelukt :) ik deed iets fout waardoor het niet werkte.

Bedankt voor de antwoorden!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:05:
[...]

Het is inmiddels gelukt :) ik deed iets fout waardoor het niet werkte.
Zou je kunnen delen wat je precies fout deed en hoe je dit hebt opgelost zodat andere gebruikers hier in de toekomst misschien hulp aan hebben? ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten! ik had een type (AC) gekozen dat bepaalde toestellen niet aankan. Nu gekozen voor A + N en het werkt goed.
Pagina: 1