[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Weergave van memory usage is altijd sketchy, volgens mij geeft task manager aan hoeveel ram er door applicaties aangevraagd is en niet wat daadwerkelijk in gebruik is. Dus daar kan de discrepantie vandaan komen. Is verder niets om je zorgen over te maken overigens.
🇺🇦
Beantwoord dit je vraag: https://superuser.com/que...-than-my-actual-ram-space ?
Anders graag even een duidelijkere omschrijving van het "probleem".
Anders graag even een duidelijkere omschrijving van het "probleem".
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je hebt helemaal geen probleem. Windows gebruikt het beschikbare geheugen als file cacheplayer-x schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:01:
...Want alleen een herstart lost het probleem op. >_<
Als je niet wilt dat het geheugen gebruikt wordt, moet je 't uit je pc halen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik verbaas me er wel over dat hij maar 2GB "Committed" heeft. Ik heb ook 16GB ram en bij mij staat er bij Committed "30,8GB/32,8GB".Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:27:
[...]
Je hebt helemaal geen probleem. Windows gebruikt het beschikbare geheugen als file cache
Dat weet ik, maar ik heb het nog nooit zo sketchy gezien, een factor 2 is normaal, niet een factor 10.Nycrea schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:08:
Weergave van memory usage is altijd sketchy,
Daarnaast, als ik niet herstart, loopt het geheugen gebruik op naar 100%, en komt mijn systeem tot bijna een stilstand.
[/q]volgens mij geeft task manager aan hoeveel ram er door applicaties aangevraagd is en niet wat daadwerkelijk in gebruik is. Dus daar kan de discrepantie vandaan komen.[/q]
Deze is wel heel erg extreem, en ik kan nergens terug vinden welk programma zoveel geheugen heeft aangevraagd, kan het mis hebben, maar lijkt dat er ergens een mem lek is, en er niet wordt aangegeven wie er daadwerkelijk zoveel geheugen gebruikt.
Zoals ik boven zij, als ik het op zijn beloop laat wordt het wel een probleem.Is verder niets om je zorgen over te maken overigens.
Op een gegeven moment loopt het op naar 100%, en wordt mijn systeem onbruikbaar.Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:27:
Je hebt helemaal geen probleem. Windows gebruikt het beschikbare geheugen als file cache
Nee dat is niet wat er aan de hand is, het geheugen is in gebruik, als het als cache gebruikt wordt dan word dat in de balk als blauw weergegeven, en als er dan 100% gebruikt wordt, is dat geen probleem daar Windows cache files verwijderd als er meer geheugen nodig is.Brahiewahiewa schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:27:
De waardes die ik gaf, kwamen uit de de resource monitor, die wat nauwkeuriger is met zijn weergave.Ramon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:31:
Ik verbaas me er wel over dat hij maar 2GB "Committed" heeft. Ik heb ook 16GB ram en bij mij staat er bij Committed "30,8GB/32,8GB".
Heb nu een restart gedaan, en nu zijn de waardes terug naar normaal, met ongeveer 3GB commited en 6GB in gebruik.
En in de tijd dat ik deze post schreef, is het gebruik gegroeid van 6.1GB naar 8.4GB.
"30,8GB/32,8GB" is extreem hoog, een normale thuis gebruiker zou niet meer dan 8GB in gebruik moeten hebben. en het zou iets meer "8.3GB/30.4GB" moeten zijn.
Resouce meter na herstart.

Task Manger.

Task manger van mijn server, een kaal systeem waar alleen het hoofd noodzakelijke op ge installeert is.

Dubbel post, door website error.
[ Voor 98% gewijzigd door player-x op 23-09-2017 19:14 ]
Kan inderdaad ergens een memory leak zitten. Ik zag ergens in een van je screenshots iets staan over Killer. Heb je een KillerNIC? Drivers daarvan staan (stonden?) bekend om erg instabiel te zijn. Misschien kan je die eens proberen up te daten? Of eventjes tijdelijk een andere NIC gebruiken om te kijken of het verschil maakt?player-x schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:13:
[...]
Dat weet ik, maar ik heb het nog nooit zo sketchy gezien, een factor 2 is normaal, niet een factor 10.
Daarnaast, als ik niet herstart, loopt het geheugen gebruik op naar 100%, en komt mijn systeem tot bijna een stilstand.
[/q]volgens mij geeft task manager aan hoeveel ram er door applicaties aangevraagd is en niet wat daadwerkelijk in gebruik is. Dus daar kan de discrepantie vandaan komen.[/q]
Deze is wel heel erg extreem, en ik kan nergens terug vinden welk programma zoveel geheugen heeft aangevraagd, kan het mis hebben, maar lijkt dat er ergens een mem lek is, en er niet wordt aangegeven wie er daadwerkelijk zoveel geheugen gebruikt.
Ik ben ook geen normale thuisgebruiker[...]
[...]
De waardes die ik gaf, kwamen uit de de resource monitor, die wat nauwkeuriger is met zijn weergave.
Heb nu een restart gedaan, en nu zijn de waardes terug naar normaal, met ongeveer 3GB commited en 6GB in gebruik.
En in de tijd dat ik deze post schreef, is het gebruik gegroeid van 6.1GB naar 8.4GB.
"30,8GB/32,8GB" is extreem hoog, een normale thuis gebruiker zou niet meer dan 8GB in gebruik moeten hebben. en het zou iets meer "8.3GB/30.4GB" moeten zijn.

In die screenshots zie ik niet iets raars ofzo... Heb je misschien page files aangepast? Dat kan ook wel tot onverwachte resultaten leiden.Resouce meter na herstart.
[afbeelding]
Task Manger.
[afbeelding]
Task manger van mijn server, een kaal systeem waar alleen het hoofd noodzakelijke op ge installeert is.
[afbeelding]
Tegenwoordig niet echt meer, en het is mijn onboard NIC, niet mijn eerste keuze (voorkeur Intel NIC), kreeg het mobo van mijn vriendin als kado, maar tot nu geen problemen er mee gehad, en geen driver update gedaan in tijden.Ramon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:35:
KillerNIC? Drivers daarvan staan (stonden?) bekend om erg instabiel te zijn.
Nee pagefile is gewoon standaard gelaten, tenzij je echt iets bijzonders doet is er geen reden om dat aan te passen.In die screenshots zie ik niet iets raars ofzo... Heb je misschien page files aangepast? Dat kan ook wel tot onverwachte resultaten leiden.
player-x schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:59:
Tegenwoordig niet echt meer, en het is mijn onboard NIC, niet mijn eerste keuze (voorkeur Intel NIC), kreeg het mobo van mijn vriendin als kado, maar tot nu geen problemen er mee gehad, en geen driver update gedaan in tijden.
Hoezo is 'tot nu toe geen problemen er mee gehad' een excuus, als die juist historisch voor geheugenproblemen zorgde?
Een beter argument ertegen is dat dat een non paged pool leak opleverde. En dat lijkt hier niet aan de hand.
Check eens of RAMMap laat zien waar het geheugen heen is.
Pagina: 1