Home cinema systeem voor (digibeet) ouders (€500-€1000)

Pagina: 1
Acties:

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Beste Tweakers,

Mijn ouders hebben een nieuwe TV gekocht en daarbij een heel mooi meubel. Nu willen ze ook wat audio in huis maar het probleem is dat mijn ouders niet zo best zijn met afstandsbedieningen, begrijpen wat waar bij hoort en hoe het te bedienen.
Ze hebben mij gevraagd om een audio oplossing te kiezen die ik ze daarna moet uitleggen in de hoop dat het daarna goed gaat. (zo ontzettend oud zijn ze nu ook weer niet, maar mijn ma is gewoon niet zo handig met knopjes en ze wil wel gewoon af en toe even tv kijken of de radio aanzetten).

Huidige setup bestaat uit:
Sony KD-49XE9005
Bose 3-2-1 systeem (oud ding, nog zonder HDMI)
KPN mediabox kastje (voor het ontvangen van TV en Radio)

Huidige probleem is dus dat alles zijn eigen Afstandsbediening heeft, dat de Bose en KPN box in de kast staan en om deze te gebruiken de kast open moet staan wat niet gewenst is.

Vraag:
Zijn er systemen die dit alles gemakkelijker bedienbaar maken, of blijven we altijd zitten met de losse KPN afstandsbediening voor de mediabox (waardeloos ding overigens).
Bij voorkeur een systeem waarbij de kast dicht kan blijven zitten.
Iemand met ervaring met van de IR versterkertjes, IR link of IR extender dingetjes? is dit een passende oplossing om de kast dicht te houden?

Ze willen vooral kleine speakertjes die niet opvallen dus geen grote installaties met receiver etc.
Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? Zelf heb ik mijn nog nooit zo heel erg verdiept in dit soort installaties omdat ik het heb geaccepteerd dat ik een open kast had en meerdere afstandsbedieningen, maar dat is in dit geval helaas geen mogelijkheid.
We hebben al gekeken naar soundbars, en wat Home cinema dingen van Harman Kardon, maar nog niks gevonden wat echt DE oplossing zou zijn.
Iemand tips?

Ik zoek een?
Audio systeem wat eenvoudig is in bediening, en wat bij voorkeur met een dichte kast gebruikt kan worden.

Wat is je budget?
het mag tot uiterlijk €1000,- gaan kosten maar minder is natuurlijk prettig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder zelfstandig van de tv en radio te laten genieten. Thuis is de hele beneden verdieping open dus het moet wel een beetje de ruimte kunnen vullen met geluid, maar het mogen geen grote lompe speakers zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik tijdelijk een Philips Fidelio E5 en dat vonden ze een mooi idee (er is geen mogelijkheid voor extra kabels naar de achter speakers, die zijn dus ook niet per se nodig). Maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteit van de Philips.
Daarnaast hebben ze al gekeken naar een Harmen Kardon BDS 335. Hier waren ze wel tevreden over wat betreft afmetingen. kleine speakertjes, maar het probleem is dat de ontvanger wel bereikbaar moet zijn voor de afstandsbediening en dus moet de kast open en dat willen ze niet.
Ook hebben we al wat opties van soundbars bekeken maar die waren ''te groot, niet mooi om te zien'' en dat soort opmerkingen.

Welke vragen heb je hier nog over?
We willen de kast dicht kunnen doen, alles makkelijk bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Beetje makkelijk, maar heb je zelf wel eens naar de Logitech Harmony afstandsbediening gekeken? Ik heb voor mijn ouders namelijk hetzelfde probleem een poos geleden opgelost met een Harmony.

De Harmony kan zelf apparaten aan/uit schakelen en switchen naar bepaalde kanalen/apparaten met een enkele knop (bij de duurdere serie touchscreen).

[ Voor 9% gewijzigd door FikkieHo op 24-09-2017 12:10 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Zo iets?
https://www.tvstore.nl/pr...ech-harmony-ultimate.html

[ Voor 44% gewijzigd door pacificocean op 23-09-2017 14:14 ]