bovenste pci sloten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb vandaag weer iets geleerd bij een vriend van me :P
Had een netwerkkaart in het bovenste pci slot gedaan en wilde daarna w2k installen. Kreeg steeds een foutmelding. Teruggegaan naar de winkel en daar zeiden ze mij dat je je netwerkkaart niet in de bovenste 2 pci sloten moet doen want die zijn gebusmasterd :? Na de nic in lager pci slot te hebben gedaan was probleem idd opgelost.

Vraag:
wat betekent de 'bovenste twee pci sloten zijn gebusmasterd' en waarom werkte de install van w2k niet daardoor?'

edit:

Oh ja, de foutmelding die ik kreeg bij installen w2k was: could not load ntkrnlmp.exe

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
wat voor mobo heb je ?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
gebruiken de bovenste pci sloten geen gedeeld irq, wat zo'n nic niet leuk vind?
Ik heb zelf ook een tijdje bij een compu assemblage bedrijf gewerkt, maar het was idd zo dat de geluidskaart in de laagste kwam, daarboven eventueel modem of nic.
maar waarom nou exact weer, dat ben ik kwijt

Verwijderd

Busmaster = Een begrip dat aangeeft dat een apparaat in de computer de baas van de bus mag worden. Hiermee krijgt dat apparaat de gelegenheid om snel gegevens uit te wisselen, zonder dat hiervoor tussenkomst van de CPU nodig is.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Daar moet je ook mee uitkijken, want sommige netwerkkaarten (maar dan praten we met name over zaakjes als multiple-Ethernet-, GigaBit-Ethernet-, ATM-, FDDI- en FC-NIC's) doen het dan weer helemaal niet in een non-busmaster slot.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• x-wolf
ik weet niet precies welk mobo hij heeft maar het is iig een MSI met onboard sound met daarop een athlon 850.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gewoon altijd (als je de ruimte hebt) eerst de onderste PCI sloten gebruiken.
Zo voorkom je problemen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

En voorn PCI videokaart kun je daar wel de bovenste voor gebruiken?

Verwijderd

Ehm....

Redelijk standaard verdeling van een mobo met 5 PCI gleuven (standaard wijken Abit en Gigabyte trouwens af :)):

- AGP
- Slot 1 gedeeld met AGP
- Slot 2 = vrij
- Slot 3 = vrij
- Slot 4 en 5 samen en gedeeld met USB

Onboard sound (als je dat hebt duh) is vaak gedeeld met slot 3. Windows kan hier ook nog aan morrelen, maar ok...
i815 mobo's zijn trouwens helaas niet zo logisch...

Dus vanaf onder beginnen is niet altijd ok :)
BTW: Er zijn netwerkkaarten (realtek 10/100 B-serie bijv.) die juist geshared met AGP moeten staan om het te doen :P Dus zekerheid hebbei nooit...

Verwijderd

mmmmm ... dat geintje ken ik van Compaq met name de Deskpro, als je hier een 3COM kaartje in het eerste PCI slot steekt kan het zijn dat hij een poosje wel goed werkt, als je geluk hebt ... maar het is maar van tijdelijk duur ... en hij houdt er mee op.

Je kunt gewoon geen 3COM kaart in het 1ste PCI slot van een Deskpro zetten, geloof mij ik heb 60 van die Deskpro's moeten verbouwen ... Overigens is het een bekend probleem bij Compaq ... de leverancier wist het alleen niet en die had de kaarten er in gedrukt. :)

• x-wolf
goh, daar heb ik nog nooit over nagedacht. Ik heb dit ook ooit eens met een compaq deskpro gehad + 3com nic. Dat moest een router worden maar is nooit gelukt :) (probleem was toen dat bovenste slot enige pci slot was, de rest was isa). is dat bij deze ook opgelost :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op maandag 09 juli 2001 19:28 schreef werty het volgende:
Dus vanaf onder beginnen is niet altijd ok :)
BTW: Er zijn netwerkkaarten (realtek 10/100 B-serie bijv.) die juist geshared met AGP moeten staan om het te doen :P Dus zekerheid hebbei nooit...
Volgens mij hebbik zo'n realtek kaartje maar die is NIET geshared met AGP. Ik heb mijn Hotrod 100 IDE controle kaartje geschared met AGP geeft helemaal geen problemen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Was het niet alleen het eerste PCI slot ?
Ohja, die deelt volgens mij z'n irq met het AGP slot als ik mij niet vergis ;)

Nouja, als het de eerste 2 zijn...dan toch maar mijn netwerkkaartje 1 naar onderen stoppen :?

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Vaag zeg ik heb een Compaq NIC in m'n bovenste slot zitten al dik een half jaar zonder probs :?

2e PC ook NIC boven aan merk 3Com

Of ligt dat aan dat ik Win98se draai en geen W2K?

O ja ik spreek ook lieve worden tegen de PC's en aai ze soms dat helpt :)

Verwijderd

is er geen info hierove rte vinden?!
dan ga k nl. maar es wat pc's checken hier, kunnen ze misschien nog wat pittiger worden :P
bij mijn Abit BE6-II is het zow:
AGP: Matrox G450
pci1: sbpci 128
pci2: 3c905b nic

en mn asus cusl2-c:
AGP: Matrox G450
pci1: niks
pci2: 3c905b NIC
pci3: soundblaster live 1024

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb eerst een agp slot met videokaart
daar onder 5 pci sloten en vlak onder die videokaart zit dus een netwerkkaart maar die zou ik dus beter wat lager kunnen doen?

Zou dat misschien ook een reden kunnen zijn dat het internet het beneden een tijdje doet en na een tijdje er mee ophoud.
Pagina: 1