Ik gebruik voor een projectje op een aantal input tekstvelden van een form een jquery qtip tooltip met een textarea veld er in om snel een notitie te kunnen plaatsen. De textarea wordt uit een hidden div gehaald die al in de html staat. Echter, als de tooltip na verloop van tijd sluit en weer geopend wordt is de ingevulde tekst in de textarea verdwenen.
Ik vermoed dat het komt doordat de content van de tooltip wordt gevuld met een kopie van de content van de hidden div, maar dat niet de oorspronkelijke originele textarea wordt gevuld.
De code ziet er als volgt uit:
Hoe zorg ik er nou voor dat de tekst in de textarea nou blijft staan, ook nadat de tooltip weer verdwenen is?
Ik vermoed dat het komt doordat de content van de tooltip wordt gevuld met een kopie van de content van de hidden div, maar dat niet de oorspronkelijke originele textarea wordt gevuld.
De code ziet er als volgt uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $('input').qtip({ content: { text: function(api){ return $(this).next('.uurcomment').html() }, button: 'Close', title:'blablablas'}, show: { event: 'click', effect: function(){ $(this).fadeTo(200, 1); } }, hide: { event: 'unfocus', effect: function(){ $(this).fadeTo(200, 0); } }, style: { tip: { corner: true, width: 20, offset: 5 }, classes: 'qtip-light qtip-rounded' } |
Hoe zorg ik er nou voor dat de tekst in de textarea nou blijft staan, ook nadat de tooltip weer verdwenen is?