Hero-image past ook niet op HD resolutie

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Leaderboard ook slecht ontworpen voor bepaalde resoluties. Ook uitzoomen biedt nauwelijks soelaas.
reviews: Nokia 8 - Geduchte concurrent voor gevestigde orde
Forum
Leaderboard schaalt nietLeaderboard schaalt niet

LinkedIn WoT Cash Converter

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:55:
Leaderboard ook slecht ontworpen voor bepaalde resoluties. Ook uitzoomen biedt nauwelijks soelaas.
reviews: Nokia 8 - Geduchte concurrent voor gevestigde orde
Forum
[afbeelding][afbeelding]
Ik zie niets geks aan die leaderboard (de banner van coolblue). Of bedoel je de hero-image?

Intentionally left blank

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:53:
[...]

Ik zie niets geks aan die leaderboard (de banner van coolblue). Of bedoel je de hero-image?
Weet ik veel hoe die dingen heten 8)7 :+
De Nokia/Carl Zeiss-banner :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

PcDealer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:21:
[...]

Weet ik veel hoe die dingen heten 8)7 :+
De Nokia/Carl Zeiss-banner :)
Dat is dus geen banner of reclame maar visuele opsmuck :p En ja, op lagere resoluties komt deze niet zo goed uit de verf...

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 23-09-2017 12:27 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
crisp schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:26:
[...]

Dat is dus geen banner of reclame maar visuele opsmuck :p
Jullie noemen het misschien geen leaderboard of banner, maar als dat geen reclame is dan weet ik het ook niet meer 8)7

The devil is in the details.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:27:
[...]

Jullie noemen het misschien geen leaderboard of banner, maar als dat geen reclame is dan weet ik het ook niet meer 8)7
Aj, daar gaat onze redactionele onafhankelijkheid... 8)7

Maar je hebt m.i. wel een punt, maar daarvoor moet je dus in Geachte Redactie zijn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 23-09-2017 12:29 ]

Intentionally left blank

• Hahn
  • Nu online
crisp schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:28:
[...]

Aj, daar gaat onze redactionele onafhankelijkheid...
:? Ondanks mijn smiley is mijn reactie wel gewoon serieus hoor. Een take-over is niks anders dan puur reclame, waarom jij zei van niet snap ik dus niet. Ik had niet door dat het een hero image bij een review was.
Maar je hebt m.i. wel een punt, maar daarvoor moet je dus in Geachte Redactie zijn ;)
Wat zou ik daar moeten doen? Ik geef alleen aan dat wat jij zei niet klopte.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 23-09-2017 12:42 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:29:
[...]

:? Ondanks mijn smiley is mijn reactie wel gewoon serieus hoor. Een take-over is niks anders dan puur reclame, waarom jij zei van niet snap ik dus niet.
Zie mijn edit. Dit is blijkbaar een redactionele keuze, dus mag je die vraag daar neerleggen :)

Intentionally left blank

• Hahn
  • Nu online
crisp schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:30:
[...]

Zie mijn edit. Dit is blijkbaar een redactionele keuze, dus mag je die vraag daar neerleggen :)
Ik stelde geen vraag.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nog niet... Maar als ik je kan verzekeren dat dit geen takeover is, maar een hero-image die door de redactie bewust bij dit artikel is ingezet dan kan ik me wel voorstellen dat dit een vraag als "waarom kiest de redactie voor een afbeelding die wel heel sterk aan reclame doet denken?" oproept.

Intentionally left blank

• Hahn
  • Nu online
Oh verhip, ik had niet door dat het om een review ging, ik had alleen de screenshots bekeken en dacht dat het over een nieuwsbericht ging waar een reclame bij getoond werd.

Ik had het dus fout, excuus!

(Dan vind ik het wel des te erger dat de image voor maar 1 resolutie bedacht is, maar daarvoor zal ik in Geachte Redactie moeten zijn, begrijp ik ;))

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:39:
Oh verhip, ik had niet door dat het om een review ging, ik had alleen de screenshots bekeken en dacht dat het over een nieuwsbericht ging waar een reclame bij getoond werd.

Ik had het dus fout, excuus!

(Dan vind ik het wel des te erger dat de image voor maar 1 resolutie bedacht is, maar daarvoor zal ik in Geachte Redactie moeten zijn, begrijp ik ;))
In eerste instantie is de redactie er verantwoordelijk voor om te zorgen voor een plaatje dat op verschillende resoluties goed uit de verf komt. Het is bekend dat bepaalde delen buiten beeld kunnen vallen, dus daar zal rekening mee gehouden moeten worden.

Intentionally left blank

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:36:
[...]

Nog niet... Maar als ik je kan verzekeren dat dit geen takeover is, maar een hero-image die door de redactie bewust bij dit artikel is ingezet dan kan ik me wel voorstellen dat dit een vraag als "waarom kiest de redactie voor een afbeelding die wel heel sterk aan reclame doet denken?" oproept.
Aha... Nou ik zie die vraag niet zo snel opkomen omdat een review toch wel iets moet laten zien over het product :7

Zou je zo vriendelijk willen zijn de reacties m.b.t. de Hero image af te splitsen?

[ Voor 74% gewijzigd door PcDealer op 23-09-2017 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@PcDealer bij deze :) Titel ok zo?

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarom wordt in zulke gevallen geen resize in plaats van een crop gedaan? Ik verwacht dan een veel netter resultaat...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:30:
Waarom wordt in zulke gevallen geen resize in plaats van een crop gedaan? Ik verwacht dan een veel netter resultaat...
Eigenlijk wordt geen van beide gedaan... Het veranderen van de weergave is puur css. Maar het is iig niet de bedoeling dat bij een down-scale dan vervolgens 'lege' randen boven of onder de afbeelding komen, waardoor je inderdaad bij een crop uitkomt.

Die 'lege' randen boven en onder de afbeelding is waarschijnlijk storender, dan gaat ie heel erg zweven, dan dat de afbeelding niet helemaal goed tot zijn recht komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ACM schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:52:
[...]

Eigenlijk wordt geen van beide gedaan... Het veranderen van de weergave is puur css. Maar het is iig niet de bedoeling dat bij een down-scale dan vervolgens 'lege' randen boven of onder de afbeelding komen, waardoor je inderdaad bij een crop uitkomt.

Die 'lege' randen boven en onder de afbeelding is waarschijnlijk storender, dan gaat ie heel erg zweven, dan dat de afbeelding niet helemaal goed tot zijn recht komt.
Op vrijwel elke resolutie onder 1920px breedte past het nu niet. En op 1920px breedte is 'ie zo groot, dat ik het too much vind eigenlijk. Dus wat mij betreft komt 'ie helemaal nergens goed tot zijn recht :+

• Dirk

Dirk

ACM schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:52:
[...]

Nu redeneer je alsof de afbeelding altijd even hoog moet blijven, maar dat natuurlijk ook niet nodig, op lagere resoluties kun je prima een kleinere afbeelding hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:09:
Nu redeneer je alsof de afbeelding altijd even hoog moet blijven, maar dat natuurlijk ook niet nodig, op lagere resoluties kun je prima een kleinere afbeelding hebben.
Maar als de verhouding van de 'pixels' gelijk moet blijven (en het wordt nogal lelijk als dat niet het geval is), dan stel je dus eigenlijk toch een crop voor. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, ik wil verschalen. De basisafbeelding is 2560x860 pixels. De css eist dat hij 100% van de breedte vult én 600 pixels hoog is. Dat zorgt ervoor dat hij de hoogte of de breedte moet croppen om te passen.

Als ik de hoogte flexibel wil maken en mee wil laten schalen, komt google met 'padding-top' om de hoek. Als ik daarmee ga prutsen en die instel op 33.6% (860/2560), dan schaalt de afbeelding inderdaad netjes mee.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:39:
Nee, ik wil verschalen. De basisafbeelding is 2560x860 pixels. De css eist dat hij 100% van de breedte vult én 600 pixels hoog is. Dat zorgt ervoor dat hij de hoogte of de breedte moet croppen om te passen.

Als ik de hoogte flexibel wil maken en mee wil laten schalen, komt google met 'padding-top' om de hoek. Als ik daarmee ga prutsen en die instel op 33.6% (860/2560), dan schaalt de afbeelding inderdaad netjes mee.
Dat is puur een implementatie-keuze die vziw bewust gemaakt is. Ik zal dit topic even verplaatsen naar Mooie Features zodat de productowner hier notie van kan nemen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We gaan de styling van de hero-afbeelding aanpassen zodat altijd de hele breedte van de hero zichtbaar is (hoogte variabel) in plaats van het huidige gedrag waarbij de hero altijd een hoogte van 600 pixels bedekt.

Je kunt deze wijziging verwachten bij de volgende release over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@Femme Dikke prima :Y

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 04-10-2017 18:08 ]

Pagina: 1