Vraag

• Atlantis01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 23:40
Ik heb een Phanteks Shift behuizing gekocht samen met een NZXT Kraken X42 water cooler.
Volgens de handleiding kan er namelijk in deze behuizing een enkele 140mm AIO water cooler of 2x 120mm AIO water cooler.
Gisteren alle onderdelen in de Phanteks Shift gebouwd en wat blijkt nu? Past de Kraken X42 niet in de behuizing. De radiator steekt aan beide kanten uit de behuizing :(
Via Google en YouTube gekeken naar andere gebruikers van deze behuizing, maar ze gebruiken allemaal 120mm water coolers. Nog geen 140mm gezien.

Ik had juist de Kraken X42 gekocht vanwege de goede koelprestaties, stille pomp en natuurlijk ook de RGB Led ring op de pomp.

Nu moet ik dus op zoek naar een 120mm AIO water cooler, maar welke?
Wat voor mij belangrijk is, is dat de pomp stil is en dan bedoel ik ook echt stil.
Geen geratel of dat soort dingen.
(RGB) Leds op de pomp zou ook wel leuk zijn :)

Nu heb ik zelf al gekeken en kwam de volgende coolers tegen:

Cooler Master MasterLiquid Pro 120

http://eu.coolermaster.co...ler/masterliquid-pro-120/
  • Verbetert design tov vorige generatie water coolers. Langere levensduur?
  • Pump noise level < 12dB
  • Fan Noise level 6 - 30dB
  • 5 jaar garantie
BeQuiet Silent Loop 120 (Alleen helaas geen Leds :( )

http://www.bequiet.com/en/watercooler/740
  • Pomp is van volledig koper. Schijnt beter te zijn voor koeling?
  • Pump noise level ?
  • Fan Noise level 16 - 37dB
  • 3 jaar garantie
Ik lees wel via Google dat sommige kopers last hadden van pomp geratel na een paar maanden gebruik.

Of moet ik toch voor een andere 120mm AIO water cooler gaan? Zo ja, welke?

Ik hoor het graag ;)

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarschijnlijk ben je qua koelcapaciteit en geluidsproductie beter af met een deftige luchtkoeler.
Geld dat je bespaart kun je uitgeven aan led strips e.d.
Win/win

PS. Volgens de handleiding wordt er ook reeds een 140mm fan meegeleverd. Front fan als ik het goed lees.
Ga er vanuit dat je de rad op deze plek hebt geprobeerd in te bouwen?

[ Voor 35% gewijzigd door Switchie op 23-09-2017 12:10 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
http://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-Shift.html

Ik lees toch echt dat er maar 2x 1x120mm radiator support. Wel is er ruimte voor 2 120mm fans. Misschien die 2 door elkaar gehaalt?

• Atlantis01
@Switchie

Bedankt voor je reactie. De radiator moet inderdaad aan de voorkant in het onderste compartiment ingebouwd worden. Ik heb het gedaan zoals in de handleiding staat beschreven. De fan past prima, maar de radiator steekt aan beide kanten uit de behuizing. Ik heb al op andere manieren geprobeerd het passend te krijgen, maar ik denk dat het dan zagen en boren wordt wat ik niet wil doen.

De behuizing is eigenlijk bedoeld voor AIO water coolers vanwege de wat slechtere airflow tov andere behuizingen, vandaar dat ik dan op een 120mm AIO water cooler wil overstappen.
Ik vind het niet erg om daarvoor wat extra geld uit te geven :)

@loki504

Als je de manual download en opent, staat er dat er ook 140mm radiators in passen.
Op pagina 3 bij de specs staat het genoemd. Op pagina 14 en 15 staat het ook nog een keer

[ Voor 13% gewijzigd door Atlantis01 op 23-09-2017 12:20 ]

• loki504
Ook want bij full spec zie ik alleen 120mm radiator support staan. En geen 140mm.. Wel raar dan.

Zou even een tweetje naar Phanteks gooien dat er ergens in hun administratie niet helemaal goed gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door loki504 op 23-09-2017 12:24 ]

• Atlantis01
Dat klopt inderdaad. De webpagina en de handleiding spreken elkaar tegen.
Ik zal Phanteks eens om een reactie vragen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ik snap hem ook even niet meer :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPVVuDtEpvQ6fHngGCcf58Ks/full.png

ps, zelfs in de review op tweakers wordt de mogelijkheid voor 140mm benoemd:
reviews: Phanteks Evolv Shift mitx-behuizing: slim ingedeelde kast met riserk...

[ Voor 63% gewijzigd door Switchie op 23-09-2017 12:30 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• loki504
Ik lees mogelijkheid tot 2x 1x 120mm radiator. En 120/140mm fan.

• Atlantis01
In de handleiding op pagina 3 (specs) staat toch echt 140mm radiator support in the front.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

@Atlantis01
Zou je anders eens een foto'tje kunnen maken? Hebben wij er ook een wat beter beeld bij

• loki504
Klopt. Ik doelde op de review van Tweakers. Wat nu de waarheid is durf ik niet te zeggen. En 120mm zal best passen.

• Atlantis01
Ik zal straks even een paar foto's posten, maar even "back on topic".
Welke 120mm AIO water cooler? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlantis01
Ik heb antwoord van Phanteks ontvangen. 140mm AIO water coolers passen dus niet. Dit is een fout in de handleiding. Zie onderstaand antwoord van Phanteks.
---

Hello xxx,

Be advised.

The Evolv Shift only supports 120mm AIO radiators and not 140mm. Unfortunately there is an error in the manual and this will be updated with the correct information.

Hope to have you informed sufficiently.

Best,
Phanteks Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
Wat is duurder andere kast of een andere koeler ?

Maar je zou eventueel een verleng bus tussen kast en radiator zetten. Misschien dan zal de rad genoeg ruimte krijgen.

Edit, kan je je koeler niet aan achter buiten kast monteren ?

[ Voor 16% gewijzigd door Enola op 02-10-2017 14:25 ]

Try more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantis01
Ik zou over kunnen stappen op de Shift X versie, maar deze is 65cm hoog en ik heb de kast op mijn bureau staan, dus dat wordt me een beetje te hoog :)

De radiator zou mogelijk aan de achterkant aan de buitenzijde gemonteerd kunnen worden, maar dat wordt dan boren in de kast en dat wil ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
tja.. modding... is fun if you do it right !! Kan je geen PCI-e roosters verwijderen en daardoor slangen laten lopen ? Je weet wel die roosters die je verwijdert om je GPU te plaatsen :-)

Try more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantis01
Zou kunnen, maar voor die behuizing is het niet mooi om de radiator aan de buitenkant te monteren. Ik hoop dat NZXT ooit nog een Kraken X32 gaat uitbrengen. Ik heb de X42 verkocht en heb er nu een X31 in zitten. Alleen geen leds helaas :)
Pagina: 1