Onkyo-receiver geeft ineens geen beeld/geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:16

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Al een aantal jaar gebruik ik een Onkyo HT-R358-receiver (onderdeel van de HT-S3505). Gisteravond heb ik hier voor het eerst problemen mee gehad. Op een gegeven moment reageerde de receiver nergens meer op, alsof deze volledig vastgelopen was: zelfs draaien aan de fysieke volumeknop deed het volume (op het display) niet veranderen. Dit heb ik opgelost door de stekker even uit het stopcontact te halen, waarna alles weer werkte. Volgens mij gebeurde dit nadat de tv/receiver al even aan was geweest die avond.

Vandaag geeft de receiver helemaal geen beeld en geluid meer. Hij gaat wel aan, schakelen tussen de inputs werkt en ook het volume is aan te passen, alleen krijg ik geen beeld/geluid. Ik heb dit met meerdere apparaten geprobeerd (Apple TV en Ziggo-decoder), dus het lijkt niet aan de bron te liggen.

Het gekke is dat af en toe, bij het wisselen van de input (van Apple tv naar decoder), er kort een ruis over de speakers te horen is en de receiver daarna helemaal uitvalt. Bijna als een soort kortsluiting of zo? Ik heb echter weinig kennis van receivers, dus ik weet het ook niet precies…

Verder lijkt zelfs HDMI-through niet meer te werken. Het lampje brandt op de receiver, maar de tv geeft nog steeds geen beeld. Ik gebruikte dit echter weinig, dus ik weet niet zeker of dit eerder wel goed werkte.

Heeft iemand tips wat ik hieraan kan doen?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Alle reacties

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:16

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Oké, ik ben bang dat ik de oorzaak gevonden heb: er blijkt wat water op de receiver gevallen te zijn (waarschijnlijk van het Nespresso-apparaat een paar plankjes hoger)… Ik heb de stekker eruit gehaald en zal ’m een paar dagen laten drogen. Het was niet heel veel, hopelijk doet ’ie het daarna weer 8)7

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.